Hej och välkommen säger jag!
Försök att vänta tills det datumet du satt för att börja kuren, nästa helg om jag läst rätt?
Viktigt för att få ett varaktigt och stadigt resultat är att just läsa, läsa och läsa - hur trött man än är och känner sig. Resultatet sitter inte i exakt hur du buffar eller hur många verser du ger av ramsan utan i hela grundtänket med Lugnet, säkerheten och sedan njutningen.
Dvs att kunna se frågor och kunna ge svar, att känna sig lugn i det man nu inför och se det som något långsiktigt och varaktigt. För att förstå det, fick jag läsa och köra huvudet i väggen flera gånger kan jag lova.
Därför är mitt tips att läsa och att försöka hålla dig från att införa olika verktyg redan nu innan kuren, hur "fel" det än kan kännas att köra vidare på det gamla när du läser om hur det kan vara och hur man gör i SHN.
Vi gav vår dotter ett mål vid 22 i sömnen, det gick hur bra som helst. Vi tände inte upp i rummet utan satte oss i en stol i hennes rum i mörkret och gav henne mat och rapade henne och sedan bara la ner henne i sängen. Fast när vi startade kuren slutade vi med det vill jag minnas.
Försök, jag vet att det är svårt, att läsa med perspektiv. Dvs se de stora dragen först och främst. Frågorna och svaren, rutinerna.
Ju säkrare och LUGNARE du är när du ger dina svar och din ramsa och i allt du gör, desto snabbare kommer också frågorna att minska och avta. Det är mitt främsta råd genom hela kuren och genom hela tillvaron.
Och en häftig sak med det här med frågor och svar, som Anna W så fint ser det, när man börjar tänka så upptäcker man att barn i alla åldrar ställer sina frågor till föräldrarna på alla möjliga sätt - och att de är just frågor. INTE tecken på att något är fel eller att man vill ställa till besvär alls.
Vi på forumet finns här och ger så konkreta råd och stöttningar vi kan. Du kan alltid PMa någon av oss, sen finns diplomerade kurare att ta hjälp av om man vll, mot ersättning då förstås.
Men om du läser och kör själv blir upplevelsen något annat, även utvecklingen för dig.