Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
miar70
Kontakt:

Re: Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Inlägg av miar70 »

Vilket undebart initiativ och brev, Hege :heart: jag hoppas och tror att du kommer att få gehör på det!

:heart: Du har så mycket kärlek kring dig Anna, vi är många, många som står bakom dig!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sofias mamma

Inlägg av Sofias mamma »

Åh vad bra gjort Hege, hoppas hoppas de tar upp det i Amelia [-o<
Det är så orättvist Anna att du behandlas som du gör :cry: . Du som bara vill barnens bästa :!: Du som har hjälpt så många barn (och vuxna) :heart: :heart: :heart:
:heart: Storasyster född sept 2006. :heart:
:heart: Lillasyster född mars 2010. :heart:
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Får man fråga... 8-[ Vet du ngt mer om denna Marina än vad hon heter och när hon är född? Kanske kan man luska en ledtråd till hatet... Det måste ju bara finnas en!

Det måste ju få ett slut!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

Sarisparis skrev: Att buffa eller vagna ett litet barn handlar ju egentligen om precis samma sak, alltsâ att med hjälp av rytmiska rörelser hjälpa till ro.
:D Och detta har föräldrar vetat i alla tider. Man har vyssjat, vaggat - den första vaggan har säkerligen hundratusentals år på nacken. Och det är RYTMEN som är hela hemligheten.

Radioinslaget var sakligt välgörande. Tack för ditt "vulgariserande" referat, Sarisparis :heart:

Barns huvuddunkande är knappast någonting som kan läggas Anna Wahlgren till last, Marina Einarsson.

Ur Barnaboken (2008, sid 358, 361, 363):

:arrow: Föräldrar kan berätta om fysiska symptom: darrningar, underliga utslag, häftiga, ofta hårda, regelbundna rörelser, som tydligen är ångestlösande - den lilla kan dunka huvudet i spjälsängen eller väggen på ett skrämmande sätt."

:arrow: "Ritualer som tycks självplågande kommer in i bilden: barnet dunkar huvudet i väggen, rytmiskt och ibland otäckt hårt. Ofta får man lägga handen emellan. En del barn slår huvudet i spjälorna på sängen till och med i sömnen, väcker sig själva och blir olyckliga för DET. För dem kan sängen behöva madrasseras."

:arrow: "Hindra barnet från att skada sig självt. Madrassera, skydda. Hindra däremot inte själva dunkandet."

"Nu har jag gett dig en kvart i rampljuset, Marina Einarsson", skrev jag avslutningsvis i oktoberkrönikan. Det har blivit mycket mer. Många dagar har gått. Marina Einarsson har förvisso lusläst allt som skrivits om henne här - konstigt vore det annars, med tanke på den järnkoll hon har på AW och med tanke på hennes handlingskraft.

Forumet, vårt föräldraforum, skapades 2003. Det är åtta år sedan. Jag vet inte om Marina Einarsson varit på hugget från dag ett, men det är i vilket fall många, många år som hon ägnat sig åt personförföljelse, förtal, ryktesspridning, skvaller och rent skitprat, raka vägen till de fåraktigt lyssnande barnläkarna, barnavårdsmyndigheterna, journalisterna, föreläsningsarrangörerna, etc etc etc. Hon har varit otroligt framgångsrik. Och är alltjämt.

Jag väntade mig att Marina Einarsson skulle jubla på Familjeliv.se och rättmätigt ta åt sig äran över att nu senast ha spräckt samarbetet med ProfylaxGruppen.

Men det är tyst. Alldeles tyst.

Marina Einarsson - Marina Einarsson - Marina Einarsson :!: Du är inte anonym längre. Du är en frontfigur för näthatet, illviljan, vuxenmobbingen. Du har skändat och skymfat mitt namn, och med det mitt föräldraforum och oss alla här, "sekten". I åratal.

Känns det bra? Det borde väl göra det?

Har du inte nått ditt mål, nu när du stängt alla dörrar för mig, så att jag i fortsättningen kommer att tacka nej till alla jobbförslag? Eftersom jag vet att dina illasinnade kackerlackor släpps lösa redan på planeringsstadiet och saboterar alltsammans :?: Så att jag inte alls offentligen kan uträtta någonting gott för de små (och inte så små) barnen?

Jag gör det ändå, privat. Hela tiden.

Jag citerade det underbara inlägget i Gästboken från de två föräldrar som var hos mig privat för en kurs i DE FÖRSTA LJUVA ÅREN, den du omintetgjorde på ProfylaxGruppen - varje söndag framöver kommer nu föräldrar hem till mig i stället - inte för att försvara mig utan för att du skulle se att det inte går att tysta mig. JAG FÖR DE SMÅ BARNENS TALAN. Det har alltid funnits, och kommer alltid att finnas, föräldrar som vill lyssna till just det: de små barnens talan. Som vill förstå. Som vill se ljuset :-({|=

:heart: Små barn ska njutas - och njuta själva :heart:
Marina Einarsson skrev:Hon har dessutom ett sätt att möta föräldrar som är både respektlöst och otrevligt (läs på hennes forum - det är liksom inte svårt att hitta!).
Sådant kallas projicering på psykologspråk.

( :sleep: Godnatt, Marina Einarsson. Sov så gott du kan.

Nästa krönika blir en liten fortsättning, dvs del två, hämtat ur den här tråden. Det är lättare att länka till krönikor än till trådar. Vi vill ju att såväl Familjeliv.se, Lars H Gustafsson, Margareta Blennow som diverse myndighetsflata journalister ska få sitt underlag till, om inte annat, vidare grund för den pågående näthatsdiskussionen.

Så din tid i rampljuset blir mer än en kvart, Marina Einarsson. Du är inte anonym längre. Det kommer du aldrig mer att vara.

Sofias mamma skrev:Åh vad bra gjort Hege, hoppas hoppas de tar upp det i Amelia [-o<
Tack, Sofias mamma :heart: Och tack igen, hundra gånger om, käraste Hege :heart:

Jag hoppas också. Men jag gör mig inga större illusioner. Ointresset för späda och små barn och vad som händer kring dem är massivt i det här landet. Men nu har Amelia själv blivit farmor, så kanske, kanske...
miar70 skrev:Du har så mycket kärlek kring dig Anna, vi är många, många som står bakom dig!
Tack, du kära Mia :heart:

Jag har som vanligt inte ord. Det finns inga ord för vad du betyder - för mig, för forumet, för så oändligt många av oss som arbetar här. Hela vägen har du varit med. Hela tiden har du stått stark. Med dig har jag fått uppleva en så alldeles underbar barnakärlek och ett engagemang som - Gud förlåte mig - Marina Einarsson (ännu) inte kan stava till. Du är en klippa för så många, inte minst här och inte minst för mig. Dina barn är avundsvärda barn, alla.

Det är jag också. Jag är avundsvärd som får ha dig i mitt hjärta, alltid.

:heart: O:) :heart: O:) :heart: O:) :heart: O:) :heart: O:) :heart: O:) :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Åh Anna. Tack min fina vän och tusenfalt tack detsamma. Ord räcker inte till, det vet du.

Det här är till dig. Till mig. Och till alla andra tusentals som finns för dig.

Vilken väg du än väljer,
så finns det alltid någon som säger att du har fel.
Det dyker alltid upp svårigheter
som frestar dig att tro,
att dina kritiker har rätt.
Att ha bestämda riktlinjer
och följa dem till slutet
kräver mod.

All kärlek.

Mia
(Ralph Waldo Emerson)
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

(nu blev det tokigt, parentesen ska såklart komma efter citatet :oops: )
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, du kära, käraste Mia :heart:

Parentes hit eller dit - otroligt vackert och sant :-({|=

Och så uppmuntrande.

:heart:
klopp

Inlägg av klopp »

:shock: Det är många som har ställt sig frågan om vart Marina(nej jag känner henne inte privat) är nu, varför hon inte svarar när hon bjuds in till öppen diskussion. :heart: :heart: :heart:

Enligt min åsikt så är det som att hon skulle gå in till Jehovas vittnen och skrika åt dem att alla kommer komma till helvetet =D>
eller att gå till en hells angels klubb iklädd banidosväst :P :heart: :heart: :heart:

När jag blev medlem nyss så lovade jag att inte skriva vissa grejer, tex. hatiska grejer....men visst verkar det som om Marina Einarsson får mottaga en del hatiska inlägg? =D> =D>
:-({|=

Jag minns att jag för några månader sedan fick ett mail från Annas profylax som gjorde mig grymt besviken! :heart: :heart: :heart: :heart:
Jag hade tidigare gått en kurs hos dem och jag var mycket nöjd, jag rekommenderade kursen till många andra som skulle föda. :D :D :D
men som sagt så blev jag så besviken av att läsa om samarbetet med AW! Hur kunde de som jag tycker är så vettiga gå med på detta? och hur många stackars osäkra blivande föräldrar skulle lyssna på detta??
:heart: :heart: :heart:
Så jag mailade Anna Wilsby och beskrev hur jag kände det.
Så att bara skylla detta på Marina är ju oklokt, hon är inte den enda som verkligen inte står bakom AWs METODER :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

för mig är det också helt onödigt att egentligen gå in på den här tråden och skriva för jag kommer varken gå med i nåt 'sektliknande' och ingen där kommer förmodligen heller inte ändra sin åsikt. :heart: :heart: :heart:

men skulle någon möjligtvis ta åt sig så rekommenderar jag att lyssna på erat barn och tro på er själva, nåt annat behövs inte :heart: :heart: :heart: :heart: \:D/ \:D/ :thumbsup:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du, klopp :heart:

Jag blev också grymt besviken. Man bjöd in mig till samarbete och kursverksamhet. Allt var planerat i detalj, kontrakt skrivet, kursprogram gjort. Och så stormar Marina Einarsson in på scenen och spräcker alltsammans med sitt - vid det här laget - gängse förtal. Och folk LYSSNAR. Och fimpar alltsammans.

Och jag blir offentligen förödmjukad. Igen.

När det gäller en kurs, eller tre (som det var tänkt), är det ju så att föräldrar som anmäler sig som kursdeltagare har ett intresse av att lyssna till just kursledaren i fråga, i det här fallet AW. Är man inte intresserad, eller om man är motståndare till AW i större eller mindre stil, anmäler man sig naturligtvis inte och betalar inga pengar för att höra på en person man inte alls vill höra på. Det är rätt enkelt.

Kruxet i det här fallet var att ProfylaxGrupppens egna kursledare, etablerade kursledare - PG finns ju över hela landet - hotade att hoppa av, eller hoppade av, därför att AW med sitt av Marina Einarsson skändade namn över huvud taget kom på tal.

Som någon så klokt påpekat borde PG naturligtvis först förankrat det tilltänkta samarbetet med sina kursledare innan de alls tillfrågade mig.

En näthatarstalker ska inte kunna kullkasta ett ambitiöst program genom lögner och förtal, och höga vederbörande ska i så fall helt enkelt inte lyssna. Skvaller och skitprat ska avvisas - så enkelt är det. Samma gäller ju mobbing i skolorna och på dagis.

Jag vet inte vad det är jag ska lära mig, men jag antar att det är att aldrig någonsin mera tacka ja till någonting, annat än det jag kan sköta själv. Och inget fel i det. Bara ledsamt när det blir så här. Som det inte får bli igen. Jag orkar inte.

Och Marina Einarsson tiger som hon aldrig har tigit förut.
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

:D Hej klopp och välkommen till Annas forum. :heart:

Jag antar att du har läst hela den här trâden och även den senaste krönikan "Dunka i huvudet i väggen - The Story". Dâ vet du att Marina Einarsson har utgâtt frân en trâd där familjen under 26 dagar genomförde SHN-kuren och därefter fick en helt annan livs - och sömn! - kvalité än innan. Huvuddunkandet hos lille D (som nog kan sägas ha fâtt sin förklaring genom det radioklipp som delvis âtergavs tidigare i trâden och som kan lyssnas pâ i sin helhet genom att klicka pâ länken som anges ovan) upphörde och hela familjen njöt av sköna nätter med god sömn. Marina har pâ den trâden byggt en helt egen sanning som innehâller slag frân föräldrarnas sida, Annas tysta medhâll och andra rena lögner. Med detta hopkop har hon uppvaktat en hel radda tunga aktörer med stor influens och mycket framgângsrikt fâtt Anna bannlyst.

Vad vi alla undrar är VARFÖR? Varför gâ in sâ hârt för att förstöra en människas livsverk och varför hindra familjer frân att söka hjälp hos nâgon som verkligen vet vad hon pratar om? Anna har nio barn, den erfarenheten hon besitter är närapâ unik idag.

Marina Einarsson kommer att bli lyssnad pâ den dagen hon bestämmer sig för att svara. Hon har ju inte direkt varit stum förut sâ jag hoppas att hon nu tar detta gyllene tillfälle i akt att verkligen ge sin syn pâ saken. Vi gör vârt allra bästa för att hâlla en god ton i inläggen här pâ forumet och det gäller även kommunikation med Marina.

Alla läser Annas böcker pâ sitt vis och hittar sin egen väg. Detta kan illustreras med följande citat frân kurforum:

en mamma: Under vägens gång har det blivit alltmer likt BB och SHN eftersom jag märkt att kompromisserna inte fungerat helt. Jag ångrar dock inte detta eftersom det gjort att det hela tiden har känts bra det jag gjort och att det känns som "min" metod.

Anna: Där har du Attityden av Självklarhet. Vårda den ömt!

Du liknar oss vid sektmedlemmar, och det är en titel som fâr mig att le, även om Annas forum är sâ lângt ifrân en sekt man kan komma. Som Anna säger i SHN-boken; "Sömnen är en gudagâva, och det naturliga för alla människor - stora som smâ - är att sova pâ nätterna. Det är en nâd att stilla bedja om: att fâ sova gott och länge, sammanhängande, ostört och säkert! Det är en njutning." Den njutningen gör att man lätt blir lite lyrisk, särskilt som dagarna i sällskap med smâ Barnaboksbarn ocksâ är en ren njutning.

Jag kanske är ett unikt fall, men jag kan garantera att om jag inte läst och tagit till mig budskapet i Barnaboken (och i SHN även om jag aldrig kurat) sâ skulle jag ha haft en helt annan vardag. Jag har tendens att tjata mig blâ, att lätt bli arg när jag är hungrig och trött, att vara "effektiv" vilket gör att jag gärna gör allt själv sâ att det blir gjort. Detta innebär att mina barn fâr höra en hel del "men vad var det jag sa???", "men nu RÄCKER det!!", "vänta lite, jag ska bara....", osv osv osv. Och ärligt talat, hur kul är det att vara en sân förälder? För att inte tala om hur det ska kännas att ha en sân förälder när man är liten och bara vill vara med och försöka förstâ hur saker och ting gâr till? Med Barnabokens och forumets hjälp fâr jag verktyg som gör att jag kan ta saker och ting frân en annan vinkel, att jag ser mig och barnen som spelare i samma lag och med samma mâl. Vi jobbar tillsammans, vi kommunicerar och jag lyssnar pâ dem. Vissa dagar gâr det sämre, jag orkar inte och jag ser mig själv förvandlas till en tjatig Vän Av Ordning som lätt blir arg. Kontrasten med de dagar dâ jag lyckas är total, och det om nâgot är en morot till att ständigt göra sitt bästa för att komma bort frân allt som är tjat och maktkamp.

Tack vare Anna har jag fâtt en helt annan syn pâ barns sömn. Jag har sakta men säkert övergett "sanningen" att deras sömn pâ nâgot sätt ska vara länkad till mig, min hjälp och assistans. Genom att under deras första mânader, med hjälp av standardmodellen som finns utförligt beskriven här pâ forumet och i Barnaboken, hjälpa dem att känna förtroende för mig och världen och se till att de fâr precis allt de behöver innan de behöver skrika efter det, ja, dâ blir sömnen deras egen och ingenting jag behöver oroa mig för eller anstränga mig för.

Jag kan bara tala för mig själv, men jag kan väldigt ärligt säga att jag varit en helt annan förälder om jag inte hade haft Barnaboken. För mig sâ innebär Annas filosofi bara fördelar. När jag är med barnen sâ kan jag ha fokus pâ dem. Jag vet precis när min egentid startar eftersom de smâ sover pâ fasta tider. Jag vet precis när min och makens kväll börjar och att den kommer att vara lugn och ostörd. Jag har, tack vare Anna, en vardag som jag verkligen trivs och jag kan lova att de stora vinnarna är barnen.

Sâ, efter att ha brett ut mig lite, sâ undrar jag VAD det är i Annas filosofi som stör dig sâ otroligt att du känner dig tvungen att skriva till de företag som väljer att samarbeta med henne? Räcker det inte att bara konstatera att det inte passar DIG och inte ta del av det? Alla fâr väl tycka vad de vill, men varför mâste man gâ in för att förstöra för dem man inte är överens med?

galaxen

Inlägg av galaxen »

Eftersom vi också förärats en alldeles egen stalker så kan jag i viss mån sätta mig in i din frustration och hur trött du är Anna.

Vår förföljer och kartlägger mig på nätet och inte bara mig; min syster och hennes familj. Jag har stängt ner min blogg som var väldigt opersonlig och mest handlade om Odd Mollykläder (så hur intressant var den)
Vi får anonyma brev och sms från oregistrerade kontantkort med allehanda lögner och hot.
Jag är så trött och slut att jag inte ens orkar söka nytt jobb. Den energi som finns måste gå till att vara en så bra mamma som det går.
Vad gör polisen? Inte ett skit.

De som gör sånthär mår inte bra på insidan det kan man ju konstatera. Men gör det det hela acceptabelt? Har vi bett om detta?
Nej knappast.

Kan bara skicka mina varmaste tankar till dig Anna :heart:
och på nåt sätt så tar vi oss igenom det hela.
Kram H
mamma till kärlekens gåva med extra glädjekromosom, matte till 4 småtigrar och ssk-student T6
JW

Inlägg av JW »

Hej klopp och tack för att du tar dig tid att svara i denna tråd!

Eftersom jag är en av de mammor som anmälde mig till Profylaxgruppens kurs kanske det skulle vara intressant att veta vem jag är. Jag är mamma till två barn och civilingenjör, liksom min man. Jag är den typen av person som hela tiden agerar och vill hitta lösningar på problem, därav kanske mitt yrkesval. Till detta är jag ytterst självständig och envis och är nog den sista människan på jordklotet som skulle gå med i ngn som helst sektliknande verksamhet. Så, det om det.

När så vårt första barn kom och det uppkom en väldigt massa problem, var det naturligt för mig att försöka lösa problemen. I min bokhylla står Jesper Juul, Elisabeth Pantley, Lars H Gustafsson, Anna Wahlgren mm mm vilka noggrant lästs tillsammans med oändliga nätforum, artiklar etc. Tro mig, jag är beredd på att så gott som utplåna mig själv för att göra allt för mina barn. Detta gjorde jag också med mitt första barn. Jag provade även metoder som BVC rådde (bara amma var 3:e timme), liksom de metoder som Amningshjälpen kan ge (tex "blockamning" för att minska gaser etc etc). Till detta akupunktur för spädbarnskolik, magdroppar, magmassage, bära dygnet runt, ta bort allt mjölkprotein samt gasbildande mat för mig, samt många läkarbesök för att hitta ev fel etc etc.

Jag är långtifrån fullärd, men tycker mig ha tagit till mig det bästa från många teorier och filosofier. Det som funkat för mina barn och mig själv har jag fortsatt att använda och har funnit tex att Standardmodellen funkade utmärkt för barn nr 2 (visste inte att den fanns förrän för sent för barn nr 1). Jag tycker även att AW sätt att tänka kring trotshantering är genial, så otroligt kärleksfull och långsiktig och med så fina svar från barnet.

Detta ville jag lära mig mer om under den kurs som jag anmälde mig till.

Men pga att det finns personer som inte tycker att man fritt ska kunna välja filosofi, så ställdes ju kursen som bekant in. Mycket märkligt tycker jag att det inte är fler som står och demonstrerar utanför BVC där det dagligen lärs ut 5-minutersmetoden. Eller att andra föräldrakurser där man inte helt delar precis samma åsikt ställs in.

Eller är det så att man bör respektera individers rättighet att själv välja vilka kurser man vill gå eller vilka teorier man vill lära sig mer om?

Själv skulle jag aldrig drömma om att protestera mot tex en AP-kurs. Jag kan bara konstatera att det inte passade mitt barn och inte heller min egen personlighet. Dock är jag fullt medveten av att det finns andra personlighetstyper där detta passar utmärkt för och tycker då att de verkligen ska ta chansen att lära sig mer om det.

Till sist vill jag bara avsluta med att kommentera "lyssna på sitt barn och tro på sig själva". Min erfarenhet av detta är att detta funkar för en del, och det är underbart. Men så finns det de som får barn där detta inte duger. Bara om man varit med om detta så tror jag att man verkligen fattar vad det handlar om. När man inte kan trösta, lugna, mätta, söva - hur mkt man än lyssnar och lyssnar och lyssnar och gör det som känns instinktivt rätt.

Skulle kunna skriva en roman om detta, men sammanfattningsvis vill jag säga att man inte ska underskatta föräldrars förmåga att själva förstå vad som är rätt och fel för en själv och för ens barn. Vi har alla en urstark drivkraft att göra det allra bästa för våra barn, dock har vi olika bakgrund, erfarenheter och personligheter som gör att vi inte alla väljer exakt samma väg. Det bör man respektera.

Mvh
Jenny
A - 080425
H - 110409
plutteli

Inlägg av plutteli »

Sarisparis skrev::D Hej klopp och välkommen till Annas forum. :heart:

Jag antar att du har läst hela den här trâden och även den senaste krönikan "Dunka i huvudet i väggen - The Story". Dâ vet du att Marina Einarsson har utgâtt frân en trâd där familjen under 26 dagar genomförde SHN-kuren och därefter fick en helt annan livs - och sömn! - kvalité än innan. Huvuddunkandet hos lille D (som nog kan sägas ha fâtt sin förklaring genom det radioklipp som delvis âtergavs tidigare i trâden och som kan lyssnas pâ i sin helhet genom att klicka pâ länken som anges ovan) upphörde och hela familjen njöt av sköna nätter med god sömn. Marina har pâ den trâden byggt en helt egen sanning som innehâller slag frân föräldrarnas sida, Annas tysta medhâll och andra rena lögner. Med detta hopkop har hon uppvaktat en hel radda tunga aktörer med stor influens och mycket framgângsrikt fâtt Anna bannlyst.

Vad vi alla undrar är VARFÖR? Varför gâ in sâ hârt för att förstöra en människas livsverk och varför hindra familjer frân att söka hjälp hos nâgon som verkligen vet vad hon pratar om? Anna har nio barn, den erfarenheten hon besitter är närapâ unik idag.

Marina Einarsson kommer att bli lyssnad pâ den dagen hon bestämmer sig för att svara. Hon har ju inte direkt varit stum förut sâ jag hoppas att hon nu tar detta gyllene tillfälle i akt att verkligen ge sin syn pâ saken. Vi gör vârt allra bästa för att hâlla en god ton i inläggen här pâ forumet och det gäller även kommunikation med Marina.

Alla läser Annas böcker pâ sitt vis och hittar sin egen väg. Detta kan illustreras med följande citat frân kurforum:

en mamma: Under vägens gång har det blivit alltmer likt BB och SHN eftersom jag märkt att kompromisserna inte fungerat helt. Jag ångrar dock inte detta eftersom det gjort att det hela tiden har känts bra det jag gjort och att det känns som "min" metod.

Anna: Där har du Attityden av Självklarhet. Vårda den ömt!

Du liknar oss vid sektmedlemmar, och det är en titel som fâr mig att le, även om Annas forum är sâ lângt ifrân en sekt man kan komma. Som Anna säger i SHN-boken; "Sömnen är en gudagâva, och det naturliga för alla människor - stora som smâ - är att sova pâ nätterna. Det är en nâd att stilla bedja om: att fâ sova gott och länge, sammanhängande, ostört och säkert! Det är en njutning." Den njutningen gör att man lätt blir lite lyrisk, särskilt som dagarna i sällskap med smâ Barnaboksbarn ocksâ är en ren njutning.

Jag kanske är ett unikt fall, men jag kan garantera att om jag inte läst och tagit till mig budskapet i Barnaboken (och i SHN även om jag aldrig kurat) sâ skulle jag ha haft en helt annan vardag. Jag har tendens att tjata mig blâ, att lätt bli arg när jag är hungrig och trött, att vara "effektiv" vilket gör att jag gärna gör allt själv sâ att det blir gjort. Detta innebär att mina barn fâr höra en hel del "men vad var det jag sa???", "men nu RÄCKER det!!", "vänta lite, jag ska bara....", osv osv osv. Och ärligt talat, hur kul är det att vara en sân förälder? För att inte tala om hur det ska kännas att ha en sân förälder när man är liten och bara vill vara med och försöka förstâ hur saker och ting gâr till? Med Barnabokens och forumets hjälp fâr jag verktyg som gör att jag kan ta saker och ting frân en annan vinkel, att jag ser mig och barnen som spelare i samma lag och med samma mâl. Vi jobbar tillsammans, vi kommunicerar och jag lyssnar pâ dem. Vissa dagar gâr det sämre, jag orkar inte och jag ser mig själv förvandlas till en tjatig Vän Av Ordning som lätt blir arg. Kontrasten med de dagar dâ jag lyckas är total, och det om nâgot är en morot till att ständigt göra sitt bästa för att komma bort frân allt som är tjat och maktkamp.

Tack vare Anna har jag fâtt en helt annan syn pâ barns sömn. Jag har sakta men säkert övergett "sanningen" att deras sömn pâ nâgot sätt ska vara länkad till mig, min hjälp och assistans. Genom att under deras första mânader, med hjälp av standardmodellen som finns utförligt beskriven här pâ forumet och i Barnaboken, hjälpa dem att känna förtroende för mig och världen och se till att de fâr precis allt de behöver innan de behöver skrika efter det, ja, dâ blir sömnen deras egen och ingenting jag behöver oroa mig för eller anstränga mig för.

Jag kan bara tala för mig själv, men jag kan väldigt ärligt säga att jag varit en helt annan förälder om jag inte hade haft Barnaboken. För mig sâ innebär Annas filosofi bara fördelar. När jag är med barnen sâ kan jag ha fokus pâ dem. Jag vet precis när min egentid startar eftersom de smâ sover pâ fasta tider. Jag vet precis när min och makens kväll börjar och att den kommer att vara lugn och ostörd. Jag har, tack vare Anna, en vardag som jag verkligen trivs och jag kan lova att de stora vinnarna är barnen.

Sâ, efter att ha brett ut mig lite, sâ undrar jag VAD det är i Annas filosofi som stör dig sâ otroligt att du känner dig tvungen att skriva till de företag som väljer att samarbeta med henne? Räcker det inte att bara konstatera att det inte passar DIG och inte ta del av det? Alla fâr väl tycka vad de vill, men varför mâste man gâ in för att förstöra för dem man inte är överens med?

Sorry, men mängden barn någon har är ett icke argument. Lars H som ni ger så mycket för ;) har även han 9 barn, dessutom barnläkarutbildning på det, något som iaf för mig ger lite mer tyngd åt saker och ting.

Alla har rätt till sina åsikter, men det betyder inte att ingen har rätt att ifrågasätta dem. Vi som anser att flertalet råd och förhållningssätt på detta forum är "bananas" har all rätt i världen att anse det OCH att sprida detta OCH att ifrågasätta det.
Att ni ser det som hat och förföljelse säger iof mer om er än om oss, och ordspråken "leva som man lär" samt "inte kasta sten i glashus" kanske vore nått att fundera lite över?

Sen har jag full förståelse för att Marina inte skriver nått här, jag har ju trots allt inte sett nån av er i min FB grupp även om ni inte haft svårt för era åsikter om den här på forumet ;)
Mamma till S 080818 och V 110126
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Hej plutteli :D
plutteli skrev:Sorry, men mängden barn någon har är ett icke argument. Lars H som ni ger så mycket för har även han 9 barn, dessutom barnläkarutbildning på det, något som iaf för mig ger lite mer tyngd åt saker och ting.
Jag trodde att Lars H hade âtta barn, men nevermind. :wink: Jag har inget att säga om Lars H, men jag upprepar det jag sade om Anna, att hennes erfarenhet - att pâ egen hand och pâ heltid fostra ett stort antal barn - är närapâ unikt. Hennes djupa förstâelse för barn lyser starkt i allt hon skrivit här pâ forumet, i Barnaboken och i SHN. Jag har inte fâtt samma AHA-upplevelser när jag läst pâ andra ställen, kanske helt enkelt för att hennes filosofi passar mig som handen i handsken? Och Lars H, eller nâgon annan, kanske passar bättre för dig?
plutteli skrev:Alla har rätt till sina åsikter, men det betyder inte att ingen har rätt att ifrågasätta dem.
Absolut. Men att ifrâgasätta innebär för mig att basera sig pâ nâgot som personen verkligen sagt eller gjort, inte fula omskrivningar eller rena lögner.
plutteli skrev:Vi som anser att flertalet råd och förhållningssätt på detta forum är "bananas" har all rätt i världen att anse det OCH att sprida detta OCH att ifrågasätta det.
Självklart fâr var och en tycka vad den vill, men att sprida lögner är inte lângt frân förtal och det är olagligt.
plutteli skrev:Att ni ser det som hat och förföljelse säger iof mer om er än om oss, och ordspråken "leva som man lär" samt "inte kasta sten i glashus" kanske vore nått att fundera lite över?
Jag tycker att vi hâller en god ton här pâ forumet och jag är inte alls ute efter nât sorts krig. Jag vill bara förstâ VAD det är som irriterar sâ oerhört i det Anna stâr för att ni känner er tvingade att sprida dessa âsikter med sâ mycket energi? Istället för att helt enkelt bara tacka nej?
plutteli skrev:Sen har jag full förståelse för att Marina inte skriver nått här, jag har ju trots allt inte sett nån av er i min FB grupp även om ni inte haft svårt för era åsikter om den här på forumet :wink:
Jag kan bara tala för mig själv, men jag har inget intresse av att diskutera detta pâ andra ställen än Annas forum. Jag förstâr verkligen inte vad det är som fâr er att lägga sâ mycket energi pâ att förgöra Anna och hindra henne frân att samarbeta med t ex Profylaxgruppen.
Marina har ju varit väldigt talför här förut, sâ jag tycker bara att det vore ganska logiskt att fortsätta diskussionen här.

annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Sarisparis :heart: Vilka dokument av saklighet, vänlighet, insiktsfullhet och värme, dina inlägg här :heart: O:) O:) O:) :heart: Jag kan bara säga TACK och mana till läsning. Upprepad läsning :-({|=

:D Tack, JW :heart: Skriv den där romanen :!: :heart: =D>

:D Tack, Galaxen :heart: Jag lider med dig. Repa styrka :!: Lätt sagt.

Så har vi plutteli här igen med sina citatsjok modell FL. Tack, Sarisparis och JW för utomordentligt sakligt och vänligt bemötande (av ICKE modell FL).

:arrow: Plutteli, var det inte du som för inte så länge sedan hävdade som vetenskapligt bevisad sanning i en tråd här att det är OMÖJLIGT för små barn att sova 12 tim sammanhängande natt :?:

Om jag sedan personligen har kurat 800 barn, som motbevisar det påståendet, och om forumet uppvisar säg 8.000 barn, som motbevisar det påståendet, och om 80.000 barn (och då höftar jag bara - var viss om att de är betydligt fler) som kurats med hjälp av Internationella Sova hela natten i Sverige, Tyskland, England, Amerika, Ryssland, Finland, Danmark och nu snart Italien, Frankrike och Norge, motbevisar det påståendet, så är det inte underlag nog för att avslöja din vetenskapligt bevisade sanning som den FETA LÖGN den är :?:

Marina Einarsson är avslöjad som lögnare (se månadens krönika). Hennes lögner har gjort en enorm skada. Och det var väl meningen; det är väl poängen för en näthatarstalker, men på kuppen har hennes trovärdighet rykt.

Så skilj noga på vad det är du försvarar, tycker jag, plutteli - åsiktsfrihet eller "rätten", den närhatarsjälvpåtagna, att beljuga, förtala, skända och förgöra namnet och personen Anna Wahlgren :?: Väljer du det senare, kan väl du och Marina Einarsson tillsammans tala om VARFÖR? Väljer du det förra, kommer du att bemötas med all respekt (se Sarisparis, se JW).

* * *

I dag blev jag uppringd av en reporter på radions Ekoredaktion. Han kunde berätta att PSD hade ökat. "Bottenåret" 2009 var det 17 barn som dog i PSD i Sverige. År 2010 var det 23. (Det är möjligt att jag minns siffrorna han gav en aning fel.) Man hade haft ett inslag om det på radion i morse, som jag missade. Nu undrade han vad jag trodde ökningen i denna bottenlösa tragik - mina ord, inte hans - berodde på.

Vad tänkte han sig för svar, tror ni? Här lurar ett scoop :!: Vad skulle kunna tänkas stå på löpsedlarna i kvällspressen?

KRAFTIG ÖKNING AV PSD. ANNA WAHLGREN MEDGER: DET ÄR MITT FEL. JAG MÖRDAR BARN MED MINA RÅD.

Ni minns citatet här av Lars H Gustafsson, där han förmodade att min "barnmisshandel" orsakade Shaken Baby Syndrom :shock: Ni minns citatet från Läkartidningen - vad skulle jag säga till alla de föräldrar som kom till mig MED SINA DÖDA BARN I FAMNEN efter att ha följt mina råd? :shock: Ni minns utnämningarna av mig i både norsk och svensk press till BARNAMÖRDERSKA - uttalat med det ordet, rättsvidrigt att tillskriva den som inte är åtalad för barnamord, än mindre dömd för det :shock:

Marina Einarsson kanske inte alls har varit så tyst som hon framstått här.

Är det nu en ny häxjakt från etablissemanget och (därmed) media i antågande, vill jag bara att ni ska veta, ni alla kära :heart: att jag inte deltar i den offentliga debatten mer - aldrig mer. Jag har sagt mitt, och det finns att läsa i krönikorna (och den avslutande kommande).

Eko-reportern undrade om han fick återkomma med fler frågor - vilket betyder att han först ringer tillbaka till vem-det-nu-var av de vita rockarna som lägger skulden på mig, som ju, utifrån min massiva erfarenhet av de små barnen och med dem rekommenderar det "livsfarliga" magläget, och undrar hur HAN / HON ställer sig till min ovilja att spekulera i orsakerna till ökningen. Sedan skulle han då återkomma till mig med nya kött på benen av märke Marina Einarssons framgångsrika förtal, och hänvisa, som det brukar heta, till "framstående barnläkare". Jag vet att det är så det går till. Och då ska jag stå där och försvara mig och försvara mig... ad infinitum :roll:

Men jag hoppar inte på det tåget, inte längre. Jag har sagt mitt. Jag svarade nej på hans förfrågan om att ringa tillbaka. "Jag har sagt vad jag har att säga. Det står att läsa i krönikorna."

Nu får vi se :roll: Kommer nya anklagelser om mig som BARNAMÖRDERSKA blir fler än Marina Einarsson tvungna att kräla fram i dagsljuset. Men lika lite som då orkar jag nu väcka åtal för förtal. Jag är för gammal och för trött och framför allt - vad skulle det gagna de små barnen :?: :!:

De små barnen blåser på mitt onda.

Och mitt underbara forum :heart: =D> :heart: \:D/ :heart: :thumbsup:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"