Träning 2011!
Re: Träning 2011!
Tilda, jag blev lite nyfiken på det där med plankorna.
Vad är det för plankor? Köper du dem nånstans?
Vad är det för plankor? Köper du dem nånstans?
Veckans träning:
ti: styrka ök
ons: styrka nk
tor: intervaller på crossen
lör: powerwalk ca 45 min
sö: cross 35 min
Vikten har tyvärr pekat uppåt +0.2
men jag mätte mig också och har minskat 3 cm i midjan och 2 cm över rumpan på en månad
Inger: plankor är statisk träning för magen, finns olika varianter. Titta gärna i Olga Rönnbers blogg eller hemsida. Hon har jättebra träningstips, och kör mycket plankor. I februari tänkte jag köra ett fettförbränningsprogram som hon har lagt upp på sin blogg (intervaller på crossen)
Kram
Linda
ti: styrka ök
ons: styrka nk
tor: intervaller på crossen
lör: powerwalk ca 45 min
sö: cross 35 min
Vikten har tyvärr pekat uppåt +0.2
Inger: plankor är statisk träning för magen, finns olika varianter. Titta gärna i Olga Rönnbers blogg eller hemsida. Hon har jättebra träningstips, och kör mycket plankor. I februari tänkte jag köra ett fettförbränningsprogram som hon har lagt upp på sin blogg (intervaller på crossen)
Kram
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
chokladkaninen
Heja heja! 
Inger - jag tyckte att yoga var värdelöst första gången jag testade
- hallååå, man blir ju inte ens trött, liksom!
Men sedan gav jag det några chanser till, när jag var gravid med Lillebror och när jag kände mig helt sned och vind under graviditet och bebistid, och blev "officially hooked". Så nu är jag fortfarande helt fast och kan längta flera dagar i förväg när jag vet att jag ska få yoga och få tillfälle att stretcha ut den där stelheten som jag går och stör mig på. Eller få öva balansen (mycket bra träning mot halkskador så här års). Eller avslappningsbiten, när det äääääntligen blir tyst på allt surr i huvudet! Och så märker jag resultat, både i styrka och smidighet, nu när jag har lite kläm på övningarna. Att det är bra för matsmältningen eller vad det kan vara är mest en bonus.
Så jag säger: pröva igen! 
Tilda - bra lyssnat på kroppen, tycker jag! :thumbsup: Och bra råd om plankan, jag gör den sjukt sällan (förutom i solhälsningarna, då'rå) trots att chiropraktorn sa åt mig när jag hade ryggskott i somras att jag borde se till att göra plankan varenda dag....
Jag har fått ihop 4 pass den här veckan:
Måndag: spinning 1h
Tisdag: yoga 75 min (träningsvärk i sidan nedanför revbenen istället för i ryggen den här gången, intressant!
)
Torsdag: Längdskidor, 1 mil på 1h. Omvallat och mindre bakhalt så jag kunde öva lite tempoväxlingar. :thumbsup:
Fredag: Aerobics, 45 min. Jätteskoj men mindre jobbigt än jag hade väntat mig.
Vardagsmotion: Lite skridskoåkning och städskift på dagis i lördags.
Inger - jag tyckte att yoga var värdelöst första gången jag testade
Tilda - bra lyssnat på kroppen, tycker jag! :thumbsup: Och bra råd om plankan, jag gör den sjukt sällan (förutom i solhälsningarna, då'rå) trots att chiropraktorn sa åt mig när jag hade ryggskott i somras att jag borde se till att göra plankan varenda dag....
Jag har fått ihop 4 pass den här veckan:
Måndag: spinning 1h
Tisdag: yoga 75 min (träningsvärk i sidan nedanför revbenen istället för i ryggen den här gången, intressant!
Torsdag: Längdskidor, 1 mil på 1h. Omvallat och mindre bakhalt så jag kunde öva lite tempoväxlingar. :thumbsup:
Fredag: Aerobics, 45 min. Jätteskoj men mindre jobbigt än jag hade väntat mig.
Vardagsmotion: Lite skridskoåkning och städskift på dagis i lördags.
Mamma till
Storasyster f feb 07
och
Lillebror f okt 08
och
Veckans träning:
tis: bröst, biceps & mage samt intervallträning
tors: rygg, triceps och intervallträning
fre: ben & mage
Löpbandet är inte min grej egentligen. Så himla lätt att lägga av. Är man ute i skogen och springer får man åtminstone lite variation i naturen runt omkring och så går det inte bara att ge upp lätt efter halva tiden.
Skoj, Tilda med resultaten! Grattis! Plankor är bra, men lite lätt att ge upp där också
tis: bröst, biceps & mage samt intervallträning
tors: rygg, triceps och intervallträning
fre: ben & mage
Löpbandet är inte min grej egentligen. Så himla lätt att lägga av. Är man ute i skogen och springer får man åtminstone lite variation i naturen runt omkring och så går det inte bara att ge upp lätt efter halva tiden.
Skoj, Tilda med resultaten! Grattis! Plankor är bra, men lite lätt att ge upp där också
Hej!
Fina rapporter, tjejer! :thumbsup:
Jag åstadkom 4 pass:
Mån: Joggade 5 km + plankor, stups
Tis: Joggade 5 km + situps
Tors: Motionscykel 1 tim
Fre: motionscykel, roddmaskin, plankor 1 tim
Tilda: Hur många plankor kör du? Och hur länge per styck? Låter intressant med magen!!
Inger: Det är verkligen olika med olika Yoga-dvd:er!! En del är tämligen värdelösa, medans andra är otroligt effektiva, däribland den poweryoga jag har och tränar efter!
kram anna
Fina rapporter, tjejer! :thumbsup:
Jag åstadkom 4 pass:
Mån: Joggade 5 km + plankor, stups
Tis: Joggade 5 km + situps
Tors: Motionscykel 1 tim
Fre: motionscykel, roddmaskin, plankor 1 tim
Tilda: Hur många plankor kör du? Och hur länge per styck? Låter intressant med magen!!
Inger: Det är verkligen olika med olika Yoga-dvd:er!! En del är tämligen värdelösa, medans andra är otroligt effektiva, däribland den poweryoga jag har och tränar efter!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Glömde säga att jag de senaste 3 dygnen legat fullständigt däckad i världens grymmaste influensa...Bara sover och sover, har feberfrossa och värk i hela kroppen...Så det lär inte bli någon träning på några dagar
kram anna
kram anna
Krya på dig anna.
Tack för era tips om plankor
. Ska kolla Olgas blogg.
Den yoga jag kör på pilatesboll känns inte värdelös. Det var den andra nybörjaryogan, men jag ska ge det fler chanser. Ingick en fin yogamatta.
Tack för era tips om plankor
Den yoga jag kör på pilatesboll känns inte värdelös. Det var den andra nybörjaryogan, men jag ska ge det fler chanser. Ingick en fin yogamatta.
Ojdå, anna
Krya på dig!
Jag gör 3-4 olika plankor per gång.3x1 min per planka. Kolla på Olgas blogg, där finns massor av tips på olika plankor. Man behöver inte alltid göra den vanligaste med tårna och armarna i golvet. Det finns sidoplankor, plankor med boll osv.
Och visst kan det bli tråkigt i längden också med plankorna, Sofiapia. Men jag funderar inte så mycket mera på om jag tycker något är tråkigt att göra. Jag bara genomför som planerat, sen är det gjort. Inga resultat kommer annars
Olga skrev just något om detta i sin blogg. Och för det mesta tycker jag det är roligt att träna, ibland kan det ju kännas lite segt.
Jag gör 3-4 olika plankor per gång.3x1 min per planka. Kolla på Olgas blogg, där finns massor av tips på olika plankor. Man behöver inte alltid göra den vanligaste med tårna och armarna i golvet. Det finns sidoplankor, plankor med boll osv.
Och visst kan det bli tråkigt i längden också med plankorna, Sofiapia. Men jag funderar inte så mycket mera på om jag tycker något är tråkigt att göra. Jag bara genomför som planerat, sen är det gjort. Inga resultat kommer annars
Jag har aldrig varit så sjuk i mitt liv som denna vecka...Har sovit, sovit, sovit, hostat så jag spytt, feberfrossa (38,5-40 hela veckan) igår var första helt feberfria dagen, TOTALT utmattad, skakig, yr, svag, massiv värk i hela kroppen och huvudet.
Jag fick i torsdags till slut komma till VC för då hade jag problem att få till mig luft. Fick Tamiflu. Äter sista dagen på det idag och märker ingen större skillnad...Idag är febern tillbaka.
Ingen träning förstås
Vikt -3,5 kilo
Men ÅH så mycket hellre jag varit frisk än gått ner dessa kilon
kram anna
Vad tråkigt.
Krya på dig Anna!
kanske ska du ta lite extra vitaminer nu speciellt c och d och kanske en allmän vitamintablett och probion/alternativt mjölksyrade grönsaker för tamfloran.. Gäller att bygga upp immunförsvaret igen. Linfröolja för rätt fettsyror
Min träning:
tisdag: joggade 45 min
torsdag: yoga pilatesboll
fedag: gym med mannen 50 min för första gången fick jag ont i rumpan när jag satt på mtionscykeln alltså mindre sittfläsk där. framsteg.
söndag: Nyss joggat tre kvart halvsvettig i allafall.
Krya på dig Anna!
Min träning:
tisdag: joggade 45 min
torsdag: yoga pilatesboll
fedag: gym med mannen 50 min för första gången fick jag ont i rumpan när jag satt på mtionscykeln alltså mindre sittfläsk där. framsteg.
söndag: Nyss joggat tre kvart halvsvettig i allafall.
Veckans träning:
tis: bröst, biceps och intervallträning
fre: rygg & triceps
lör: ben, mage och löpning
Krya på dig anna! Usch vad man önskar att man kunde träna när man verkligen inte kan.
Tilda, träning är skoj! Jag är bara lite dålig på att pressa mig att fortsätta göra plankan fastän kroppen bara skriker att jag ska ge upp. I veckan ska jag ut och resa och får kanske ersätta gymmet med träning på hotellrummet. Ska testa plankan igen!
tis: bröst, biceps och intervallträning
fre: rygg & triceps
lör: ben, mage och löpning
Krya på dig anna! Usch vad man önskar att man kunde träna när man verkligen inte kan.
Tilda, träning är skoj! Jag är bara lite dålig på att pressa mig att fortsätta göra plankan fastän kroppen bara skriker att jag ska ge upp. I veckan ska jag ut och resa och får kanske ersätta gymmet med träning på hotellrummet. Ska testa plankan igen!
Usch anna, vilken vecka
Visst var du riktigt sjuk förra vintern också? Krya på dig
Bra kämpat Inger och Sofiapia :thumbsup:
Min vecka har varit bra, har börjat ett fettförbränningsprogram på crossen
(hämtat från Olga Rönnbergs blogg)
20 min på normalt motstånd.
Minut 5 och 15 hoppa av crossen och kör utfall i 30 sek.
Minut 10 och 20 hoppa av och kör armhävningar i 30 sek
Ska köras 3 ggr/veckan i 4 veckor. Öka på utfall/armhävn med 10 sek/vecka.
Det är grymt jobbigt kan jag meddela. Fördelen är att det är kort
Såhär har jag tränat:
mån: fettförbränning cross 20 min + plankor
tis: styrka ök
ons: fettförbränning cross 20 min + plankor
lör: fettförbränning cross 20 min + plankor
sön: styrka nk + plankor
Är fortfarande lite svag i bålen även om jag känner förbättring hela tiden. Orkar "vanlig" planka 3x40 sek, ska försöka 3x50 sek nästa vecka.
Vikten-0.8 kg! Är på banan igen.
Linda
Bra kämpat Inger och Sofiapia :thumbsup:
Min vecka har varit bra, har börjat ett fettförbränningsprogram på crossen
(hämtat från Olga Rönnbergs blogg)
20 min på normalt motstånd.
Minut 5 och 15 hoppa av crossen och kör utfall i 30 sek.
Minut 10 och 20 hoppa av och kör armhävningar i 30 sek
Ska köras 3 ggr/veckan i 4 veckor. Öka på utfall/armhävn med 10 sek/vecka.
Det är grymt jobbigt kan jag meddela. Fördelen är att det är kort
Såhär har jag tränat:
mån: fettförbränning cross 20 min + plankor
tis: styrka ök
ons: fettförbränning cross 20 min + plankor
lör: fettförbränning cross 20 min + plankor
sön: styrka nk + plankor
Är fortfarande lite svag i bålen även om jag känner förbättring hela tiden. Orkar "vanlig" planka 3x40 sek, ska försöka 3x50 sek nästa vecka.
Vikten-0.8 kg! Är på banan igen.
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
Stackars dig Anna
Hoppas du blir bättre nu.
5 pass denna vecka:
må: jogging 7 km + styrka övrekroppen, plankor tot 1 1/2 timme
ons: jogging 7 km + styrka nedrekroppen, plankor tot. 1 1/2 timme
to: styrka övrekroppen, kettlebellswings, plankor 50 min
lö: jogging 17 km
sö: samma som to
Haft träningsvärk i hela kroppen, mest i armarna. Har tränat styrka med tyngre hantlar och det känns
Har också gjort rumpövningar från Olgas blogg och det känns också.
Prova på plankan Sofiapia
Behöver ju inte göra 3x1 min i början utan först 30 sek och sen öka. Så gjorde jag också. Tycker man får så bra resultat av plankor, fast det ibland inte alls är roligt att göra.
5 pass denna vecka:
må: jogging 7 km + styrka övrekroppen, plankor tot 1 1/2 timme
ons: jogging 7 km + styrka nedrekroppen, plankor tot. 1 1/2 timme
to: styrka övrekroppen, kettlebellswings, plankor 50 min
lö: jogging 17 km
sö: samma som to
Haft träningsvärk i hela kroppen, mest i armarna. Har tränat styrka med tyngre hantlar och det känns
Prova på plankan Sofiapia
-
chokladkaninen
Hej! 
Jag har fått till 4 pass den här veckan:
Tisdag: joggning 25 min + yoga 75 min
Onsdag: Spinning 1h
Fredag: Aerobics 45 min
Söndag: Skidåkning, 1 mil på 1h20 min.
Bakhalt och lite trist. Men man kan väl inte få den totala endorfinrushen varje gång....8)
Jag har fått till 4 pass den här veckan:
Tisdag: joggning 25 min + yoga 75 min
Onsdag: Spinning 1h
Fredag: Aerobics 45 min
Söndag: Skidåkning, 1 mil på 1h20 min.
Mamma till
Storasyster f feb 07
och
Lillebror f okt 08
och
Tack för alla sympatier och grattis till er alla som är friska och har så otroligt fina rapporter!!
=D>
Inger: Hade ju precis glömt "min" homeopats råd jag fick när familjen varit förkylda vecka efter vecka efter vecka förra vintern: dubbel dos Probion, dubbel dos zink, dubbel dos BioStrath samt c-vitaminer i mängd! Började åtminstone ta det igår!
Sofiapia: ja visst önskar man att man kan träna...men främst önskar jag just nu att kunna gå uppför en trappa utan att behöva vila efteråt, samt att kunna ha en hel dag utan dagssömn...
LindaVega: Jo förra vintern var vi sjuka länge, länge, men det blev vad jag minns inga större träningsuppehåll, mer ihållande "vanlig" förkylning. Däremot hösten 2009, efter Cypernresa med luftkonditionering på rummet hade jag ju mykoplasmabakterier i luftvägarna = en slags lunginflammation. Då var jag lika utslagen som nu och kunde inte träna på en hel månad! Det är DET jag är så rädd för
9 dygn nu... Det roligaste jag har är att lyfta på blusen då jag går förbi en spegel och titta på min platta mage...
kram anna
Inger: Hade ju precis glömt "min" homeopats råd jag fick när familjen varit förkylda vecka efter vecka efter vecka förra vintern: dubbel dos Probion, dubbel dos zink, dubbel dos BioStrath samt c-vitaminer i mängd! Började åtminstone ta det igår!
Sofiapia: ja visst önskar man att man kan träna...men främst önskar jag just nu att kunna gå uppför en trappa utan att behöva vila efteråt, samt att kunna ha en hel dag utan dagssömn...
LindaVega: Jo förra vintern var vi sjuka länge, länge, men det blev vad jag minns inga större träningsuppehåll, mer ihållande "vanlig" förkylning. Däremot hösten 2009, efter Cypernresa med luftkonditionering på rummet hade jag ju mykoplasmabakterier i luftvägarna = en slags lunginflammation. Då var jag lika utslagen som nu och kunde inte träna på en hel månad! Det är DET jag är så rädd för
9 dygn nu... Det roligaste jag har är att lyfta på blusen då jag går förbi en spegel och titta på min platta mage...
kram anna