Ebba, SM barn som inte nått riktigt hela vägen. Kuras?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
miar70
Kontakt:

Re: Ebba, SM barn som inte nått riktigt hela vägen. Kuras?

Inlägg av miar70 »

Hej igen och ursäkta att du fått vänta på svar, vi skyller på ombyggnationen av forumet :oops:

Hur går det med storebror? OM det är så att han fortsätter att tjorva kan det vara bra att sära på dem till ni fått ordning på hans läggningar, kanske främst för er egen skull. Känner man att det inte funkar så är det lätt att ens attityd sviktar och det är ju aldrig bra :wink: .

Men ni kanske redan har löst fnurran?
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sofiepaues

Inlägg av Sofiepaues »

miar70 skrev:Hej igen och ursäkta att du fått vänta på svar, vi skyller på ombyggnationen av forumet
Ingen fara :D

Nej, vi har tyvärr inte löst fnurran. Körde "tråkiga pallen" igår. Tyvärr tyckte inte T att den var särskilt tråkig verkade det som. Han satt still där i 1,5h utan att vilja gå och lägga sig. Varje gång han försökte prata med mig frågade jag om han ville gå och lägga sig, men det ville han inte. Jag satt och jobbade och ignorerade honom förutom att fråga om han ville lägga sig.
Efter 45 min satte jag mig i ett annat rum, men han satt kvar ändå och ville ändå inte sova.
Efter 1,5h tröttnade jag och stjälpte honom i säng. Då var han så arg att han var helt hysteriskt över att han inte fick sitta på sin stol.
(Dessutom väckte han förstås sin lillasyster som dessutom kräktes, så då fick hon byta rum :roll: )

Efter 2 h gick han med på att lägga sig ner och solfjädras. Då somnade han på fläcken. =D>

Ja, vi får väl jobba på attityden kanske, men det går smidigast om han får klättra i själv, är det ändå min attitiyd som ska förbättras då?

Det blir nog så att vi får sära på dem igen. Är det något som stör Ebbas kur att vi flyttar henne nu??
Sofie mamma till Theodor född 080107 (kurad vid 13mån) Ebba född 091014 (SMad, men även kurad vid 13 mån) Casper född 110915 (SM barn+kurstart 120405)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Usch, det är ju pinsamt hur länge du får vänta på dina svar :oops: Hur går det för er?
Ja, vi får väl jobba på attityden kanske, men det går smidigast om han får klättra i själv, är det ändå min attitiyd som ska förbättras då?
Nja, jag tänkte mer på att om du tror storebror lillasyster stör och oroar dig över det kan det vara svårt att "få till det" med läggningarna. Mina barn har fått sova i samma rum oavsett trotsperioder eller sjukdomar, helt enkelt för att vi inte haft plats för egna rum - därför har jag aldrig behövt fundera över att sära på dem. Då är det bara att tuta och köra, liksom 8) och då är man tvungen att skaka fram attityden också :lol:

Hoppas det gått framåt för er!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "