Ang. vaccinationer

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
L8P8

Inlägg av L8P8 »

Googlade och hittade denna: http://www.friendlyshop.nu/index.php/vm ... duct-flyer Jag har ingen erfarenhet av den men det finns tydligen iallafall.Du kan höra efter i din hälsokostbutik - det finns nog fler varianter skulle jag tro.
Mamma till 3
Ewa

Inlägg av Ewa »

Det finns massvis att välja mellan:
http://www.bodystore.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi

Själva använder vi Kingfisher Mint. Fräsch och toppen:
http://www.vitavera.se/product.asp?product=372
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
MiHa

Inlägg av MiHa »

Hittade den på Friendlyshop - mycket god, även för små barn!

Poängen är tydligen oxo att krämen inte borde innehålla klibbigt glycerin, som gör att "matrester" fastnar och bildar plack med bakterierna...

här är länk till tandkrämen
Morticia

Inlägg av Morticia »

Jag ber om ursäkt om jag lägger mig i Er diskussion. Jag har inte läst alla Annas böcker och krönikor, och är ej heller insatt i hennes åsikter. Men, jag hyser stor respekt för hennes (och andra auktoriteters inom området) åsikter. Därför undrar jag lite över dessa, för mig, okända fakta gällande såväl vaccinationer som flour till barnen. Vill någon berätta mera?

Eftersom det verkar vara lite känsligt vill jag bara belysa min okunnighet så mitt inlägg inte tolkas som provokativt. Jag är bara vetgirig och vill veta mera. :D
Storebror född februari 2008. Funderingar på att kura ...
Lillebror född april 2010. Påbörjade kuren 26 november. Omkur 25 december.
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Morticia, här kan du läsa om hur debatten gått här på forumet:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=22945

Här har du Annas åsikt om det hela:

http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... ember-2010

Här har du en blogg som skrivits av Sagalinda - vaccinationskritiker :

http://www.alternativjournalen.se/obesprutat

Sedan vill jag säga att DU inte ska agera utifrån rädsla utan läsa på noga och bestämma hur ni vill göra. Det är erat ansvar om ni väljer att vaccinera eller väntar eller inte vaccinerar alls. Och du kan ta dig tid att vänta med vaccinering tills eran familj tagit ett välgrundat beslut i frågan.

Lycka till i erat beslut! :heart: /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

L8P8, tack för din redogörelse över rysarbesöket vid BVC! Själv slutade jag gå dit får 2½ år sedan :wink: Ingen behövertala om för mig hur mina barn mår - det vet jag bäst själv. Om jag känner behov av deras så kallade rådgivning (som ofta tar formen av ordergivning) tar jag själv kontakt. Det är så jag anser att det borde vara för alla. BVC ska finnas för de som vill gå dit av en eller annan orsak, det ska inte vara en institution dit man ska känna sig tvingad att gå och sedan sitta som en skamsen hund om man inte gör som de befaller...

Men nog om det. Jag har ett inlägg på min blogg som handlar om detta, det finns långt ner och hatar något i stil med "Vaccinträff och rådgivningsbesök"

L8P8, va roligt att min blogg kunde vara till hjälp :heart: Dina ord värmer. Jag ska PM:a dig :wink:

Om tandkrämer sedan, så kan jag rekommendera Weleda. De har många bra smaker och också en för barn! Något fluor kommer inte in i detta hus [-X
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Tack för intressanta diskussioner. :!:

Om BVC. Jag tycker att de på många sätt fyller en fantastisk funktion för många föräldrar, och inte minst för många barn som kanske annars osynligt far illa och som ingen annars ser. Allt från barn till missbrukande föräldrar, föräldrar som misshandlar sina barn, barn som har svårigheter av olika slag och som behöver stöd för att få utvecklas. Hur skulle dessa barn annars bli sedda?

Visst finns det BVC som inte alltid möter på ett sätt som man önskar men många av oss som skriver här har styrka och kompetens att hantera det. Men för barn som far illa kanske dessa besök (tvingade) gör skillnad i deras liv. Speciellt idag när vi lever så isolerade och ensamma och ingen annan "ser". Jag skulle däremot önska att BVC höll en hög standard överallt och gärna med ännu mera kompetens (och dessutom öppenhet för oliktänkande).

En reflektion bara då BVC ofta anses som en "bov".

Varm kram
Susanne :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Ewa

Inlägg av Ewa »

Klokt skrivet :thumbsup:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Med tanke på trådrubriken:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/ve ... 802555.svd

Min första tanke var:

:arrow: Är det nu äntligen dags att granska sambandet mellan massvaccinationerna av späda barn och (förment) PSD :?:

Respektive "biverkningar" i form av bestående hjärnskador :?:

:shock: :cry: :shock:

En annan första tanke fick jag på mailen:

:arrow: *Jag är skitsur på de pengar vi under åren lagt ut på att vaccinera katterna. Två av mors katter är vaccinerade mot kattsnuva. Alla tre har fått det och varit lika sjuka! Då säger veterinären så klart att de skulle blivit mycket sjukare om de inte vaccinerats. Precis som läkarna säger angående influensasjukdomarna. J-a skitsnack :evil: *
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
mamawayne

Inlägg av mamawayne »

Såg precis Kalla fakta inslaget på tv4 om massvaccinationerna mot svininfluensan och sambandet med sjukdomen narkolepsi och ja, jag tänkte precis samma, att är det inte dags för en rejäl granskning av vacciner nu!?
:twisted:
Mamma till Wayne född 10-08-28
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Jag vill gärna tro att läkemedelsindustrin har sett sina "bästa" (lönsammaste) dagar.

Ur SvD den 23 november (Johan Tollgerdt):

:arrow: *Frankrike anses ha världens bästa sjukvårdssystem. Trots det har flera allvarliga hälsoskandaler inträffat de senaste åren. Nu rör det sig om en diabetesmedicin som kan ha orsakat minst 500 människors död.

- Ekonomiska intressen ska aldrig gå före människors hälsa. Men ibland går tyvärr läkemedelsföretagens intressen åt motsatt håll.

Det säger Irène Frachon, läkare --- Hon har skrivit boken HUR MÅNGA DÖDA som beskriver den förödande effekt läkemedlet kan ha orsakat. --- Hennes bok skulle släppts i handeln för ett halvt år sedan. Men läkemedelsföretaget har lyckats stoppa utgivningen genom ett domstolsbeslut. ---

Irène Franchon --- och ett par kollegor har kämpat i tjugo år för att få Mediator och liknande läkemedel förbjudna. I USA förbjöds Mediator för tio år sedan. --- det var först i förra veckan som det franska läkemedelsverket -- gick ut med en officiell varning.

- Alla patienter som tagit Mediator under de senaste åren bör genast uppsöka läkare, meddelades då inför ett stort pressuppbåd.

Franska tillverkaren --- hävdar dock att hälsoskandalken baseras på överdrivna hypoteser och man avvisar därmed anklagelserna.

Frankrike anses sedan många år ha världens bästa sjukvård och kommer ofta i topp i olika hälsoundersökningar. Men vid flera tillfällen har landet skakats av dramatiska hälsoskandaler som aidssmittat blod och läkemedel som befaras kunna ge galna kosjukan. ---

Jag frågar /Irène Farchon/ hur hon fått modet att skriva sin bok som även avslöjar ett mäktigt läkemedelsföretag.

- Jag har inga egna vinstintressen, betonar läkaren och tillägger att eftersom hon inte är professor tvingas hon inte tigga om pengar eller subventioner från vare sig politiker eller läkemedelsföretag till sin avdelnings verksamhet.

- Det innebär att jag lätt kan vara oberoende och verka för människans bästa.*

:shock: Vilket träsk :shock:
mamawayne

Re: Ang. vaccinationer

Inlägg av mamawayne »

Ja jösses!!, säger jag bara! :shock:
Mamma till Wayne född 10-08-28
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Kvicksilvret, det lisvfarliga, har tagits bort som konserveringsmedel från barnavaccinerna (1992). Men inte aluminium ( :!: ):

:arrow: *Behandling mot allergi kan leda till ny allergi, visar forskning i Lund. Även vcaccinationer tycks kunna ge allergi mot aluminium. Metallen är vanlig i bland annat deodoranter.

Salter av aluminium används som förstärkare både i vacciner och vid allergibehandling, där gradvis ökade doser av de ämnen man är allergisk mot sprutas in. Forskaren Eva Netterlid --- vid Lunds universitet följde 37 allergiska barn som fått sådan allergibehandling. Efteråt hade 8 av barnen utvecklat kontaktallergi mot aluminium och 13 hade kliande knutor på vaccinationsstället.

:arrow: I en kontrollgrupp med 24 andra barn med allergier, som inte behandlades, hade ingen aluminiumallergi och ingen hade heller kliande knutor.

Upptäckten av ett möjligt samband mellan vaccin och aluminiumallergi gjordes på 1990-talet i Göteborg vid klinisk prövning av ett nytt kikhostevaccin.

:arrow: Drygt en procent av de vaccinerade barnen drabbades av kliande knutor med klåda som satt i år efter år. Tre fjärdedelar av de testade barnen med knutor hade utvecklatr aluminiumallergi.

- Det är ingen tvekan om att de här barnen utstått stort lidande, säger Rigmor Thorstensson, chef för avdelningen för diagnostik och vaccin på Smittskyddsinstitutet. ---

:arrow: Hon tillägger att vaccin med aluminiumsalter som förstärkande ämne (adjuvans) används världen över och har getts i miljontals doser. Någon praktisk möjlighet att byta adjuvans i existerande vacciner ser hon inte.

När det gäller nya vacciner, däremot, pågår ett arbete att få fram ämnen som fungerar effektivare än aluminium.* (SvD 1 december 2010)

:shock: #-o :shock:
helamig

Inlägg av helamig »

Hej!

Det är ju dags för förlossning snart här.. :D och jag funderar på det där med k-vitaminsprutan. Är det någon som vet om det krävs något extra för att slippa den eller kan jag bara säga nej på plats?? Vi bor i Göteborg.
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Du kanske ska be din BM att skriva det i din journal? Och att du själv skriver det på ett papper som du kan sticka i handen på den BM som du träffar på BB? Och sen att du säger det också. Och din partner kan härma dig som en papegoja. :mrgreen:

Det vara bara några tankar som flög in i mitt huvud.

LYCKA TILL!!! :heart: :heart: :heart: :heart: /Luvisen

PS. Håller tummar och tår för att du får en fin fin förlossning! DS.
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"