SM för dottern, några frågor på vägen!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
finskaflickan

Re: SM för dottern, några frågor på vägen!

Inlägg av finskaflickan »

Ha ha! Ja, kanske min dotter kan bilda klubb med Lilla L och Nancys barn då. Hon är fortfarande riktigt förbannad då hon skall sova. Men vi kör på en glad påminnelseramsa, som hon alltid lyssnar på men går igång igen, hon får fortsättningsvis Mozart som insomningshjälp. Det har alltid fungerat hittills och hon somnar i mitten på första låten. Vet inte om det är dumt att hålla på så här med musik, vad tycker ni?
Det känns effektivt i allafall.

Hon har de senaste morgnarna vaknat 06.30. Väldigt nära väckning alltså (07.00), hur brukar ni gå tillväga med uppvak som är så nära väckning?
Pangramsa och så inget mer, eller ingenting alls?
Idag råkade jag ta upp henne då, blev förvirrad av en klocka som visade fel.

Annars är livet underbart. Finns inget bättre än en utsövd och glad liten pärla till dotter. Zombieperioden har tagit vid, men med 9 timmars nattsömn och en hel del motion så är jag snart på gång igen.

:)
Två fina barn
Lilla S född i Maj 2009
och Lilla J född i September 2010
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Re: SM för dottern, några frågor på vägen!

Inlägg av SusanD »

Hej igen,
finskaflickan skrev: Vet inte om det är dumt att hålla på så här med musik, vad tycker ni?
Det känns effektivt i allafall.
Vad det gäller musik tycker jag att det är ett bra husljud. Men jag har faktiskt föredragit dammsugaren för då har jag både fått rent hemma och så har det lilla barn som krånglat somnat gott. Husljud överhuvudtaget, oavsett vilka, brukar fungera fint. Men fortsätt med musiken, det funkar ju.
finskaflickan skrev:Hon har de senaste morgnarna vaknat 06.30. Väldigt nära väckning alltså (07.00), hur brukar ni gå tillväga med uppvak som är så nära väckning?
Pangramsa och så inget mer, eller ingenting alls?
Idag råkade jag ta upp henne då, blev förvirrad av en klocka som visade fel.
Här hemma gör vi ingenting alls så länge barnet ifråga inte är ledsen. Inte ens en pangramsa serverad vid den tidpunkten om det inte är gråt som ljuder i barnrummet.
finskaflickan skrev:Annars är livet underbart. Finns inget bättre än en utsövd och glad liten pärla till dotter. Zombieperioden har tagit vid, men med 9 timmars nattsömn och en hel del motion så är jag snart på gång igen.
Låter som om ni i det stora hela har det riktigt, riktigt bra. :)

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"