YIIIIHAAAA vi lyckades!!!
Så här blev natt 3:
18:55 Lägger tillrätta, T lägger sig helt självmant i rätt läge. Verkar tycka det är kanonmysigt med solfjädern och buffning. Buffar x3 som markering, solfjädrar 5sek, buffar x3, solfjädrar 10sek. Ramsar ut. T står upp och protesterar på 3-4 versen. Ramsar. Protester.Ramsar. Frågor. Ramsar. Avvaktar. T skriker inte alls upp sig, är lite småsur i början och vill ha mer mammamys men lyssnar nästan direkt på ramsan. Varierar tonfallet efter hur hon frågar. T alternerar tystnad med frågor och hon får svar direkt på frågorna. Ramsan får sista ordet 19:15
01:19 (Sovit 6h 4min) T gnäller. (Pep till en kvart innan men inget mer än ett pip då). Avvaktar. Gnället lite till, frågande och trött. Får en mjuk ramsa x3. Tyst. Blev bara ett gnäll. Tror inte T vaknade över huvudtaget....
01:40 (Sovit 21 min) T gnäller. Avvaktar. Gnäller igen. Avvaktar. Gnäller igen. Får en mjuk ramsa x3. Tyst. Blev bara tre gnäll. Än en gång mycket, mycket osäker på om T vaknade över huvudtaget.... Varför ramsade jag??? Jag skulle ju avvakta, lyssna, avvakta och OM jag verkligen ville gå in DÅ skulle jag ramsa.... Klant-Kajsa

Men å andra sidan verkar jag inte ha stört henne med ramsan så det var säkert inte så farligt och jag är ju trots allt nybörjare på detta och kan ju inte mer än göra det jag tror på i stunden och sen reflektera kring det och lära av mina misstag och bli ännu bättre nästa gång!

Lyssna mer med öronen och mindre med hjärtat!
04:35 (Sovit 2h 55min) T gnäller lite. Eller är det inte snarare ett knorr...? Japp så är det! Ett litet knorr sen tyst. Knorr igen. Tyst. Knorr. Tyst. Knorr. Tyst. Jag avvaktar och avvaktar. Har nu gått 5 min med några små knorr följda av relativt lång tystnad. OM inget mer händer just nu är det ju FANTASTISKT!!

Och det stärker mig i min tanke att jag ramsade i onödan tidigare inatt...

I praktiken så betyder det att lilla T faktiskt har slagit gårdagens personbästa i sammanhängande sömn med hästlängder!!

Klockan är nu 04:48 och inget knorr har hörts på 10 min.
04:51 Gnäller. Klagar. Gnäller fram ett ”mamma” vilket givetvis får upp mig på benen och bort till dörren.... Väl där betämmer jag mig för att jobba på mitt avvaktande och räknar mycker långsamt till 10. Backar sen tillbaka till soffan. Gud vilket bra tips det var att sitta vid datorn och skriva av sig överkoncentrationen!!! Jag kan ju inte både sitta vid datorn och stå och flåsa vid dörren.

04:55 Fortfarande tyst. Min lilla skatt är ju totalt överjävlig på att sova och somna om själv!! Bäst i hela världen!!

Och jag känner mig rätt bra med just nu....hehe...

Supernöjd med att jag satsade på ramsan vid läggningen för att jobba in den och ta fighten istället för att fastna hos lilla T 5min med solfjäder och buff som hon säkerligen glatt somnat till. Ramsan funkade ju och både jag och framförallt lilla T fixade det ju! Och inatt är ta mig tusan en av en handfull gånger i hela lilla T’s liv som hon inte vaknar en halvtimme efter läggning i egen säng. Nu är klockan 05:12. Inget knorr eller gnäll på över 20 min. Jag går och lägger mig en stund igen. Snart är det ”God morgon!” och dessutom dags för en av mina två arbetsdagar i veckan. Känns konstigt att åka och jobba när jag är mitt inne i det här spännande och viktiga projektet
05:31 Knorr. Tyst. Litet gnäll. Tyst. Knorr. Tyst. Svagt gnäll. Tyst.
05:45 T pladdrar lite för sig själv. Drar av en hög, glad men bestämd ramsa x4. Tyst.
06:00 ”God morgon!!” T låg ner i sängen när vi kom in, vet inte hur sovandes hon var men hon var tyst och stilla och låg inte och pillade med något. Dessutom var det en liten glad tjej som tog emot oss, inte en vingligt sömndrucket förvånad glad liten tjej som efter de första två nätterna. Helt fantastiskt galet underbart!!

Mamma till Tyra född september 2008 - kurad 28/8-09 (11 månader + 2 veckor) och Kimi född september 2010, SM från start - kurad 23/4-11 (7 månader + 3 dagar)