Bebisar 2010

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Liten_med_Mindre

Inlägg av Liten_med_Mindre »

Tack miar!
Det ska bli spännande. Och i vår värld är missJ också bara en liten skrutta. Faktiskt bara 3 kg större än för ett år sen. Men oändligt mycket klokare och duktigare på en massa vuxensaker som vi imponeras av. :-D
Mamma till miss J, född januari 2008, kurad i Gastsjön augusti 2008
Lilleman född mars 2010
_lill

Inlägg av _lill »

Håller också tummarna för din tjänst...!

Här har ni en till som håller in magen. Ska börja på ntt jobb den 1/10 och har inte vågat berätta än, även om det vore skönt att få det gjort!

Har ni känt några rörelser än? Jag blev så glad och förvånad härom dagen när jag kom fram till att det faktiskt VAR bebisen som jag kände rörde sig därinne. Känner igen det från förra gången och även då kände jag tidigt minns jag.

Ta hand om magarna!
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
Liten_med_Mindre

_lill - jag fick i måndags veta att moderkakan sitter framtill - och då brukar det väl dröja innan man känner rörelser? Så jag gissar att det dröjer längre än förra gången.

Lycka till du med med nya jobbet. Är det provanställning först, eller fast jobb direkt?
Lilleman född mars 2010
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Grattis Liten! Vad kul med ett syskon!

Ang. delade magmuskler som ni skrev om förut, kolla in Tuplermetoden. Vet inte om man kan göra den under graviditeten men efteråt kan den göra underverk.

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
_lill

Inlägg av _lill »

Hej!

Jo det har jag också hört, Liten! Den som väntar på nåt gott... ;)

Nej det är fast jobb direkt, som tur är. Hur ser det ut med din tjänst? Är det på samma arbetsplats?

Kram /_lill
Liten_med_Mindre

Emma - tack!

_lill - jobbet är i samma företag, men vi har nya ägare - så jag har ingen aning om vilka anställningsprinciper de tillämpar när man byter tjänst.
Lilleman född mars 2010
Åse

Inlägg av Åse »

Förvirrande det här med BF, är inne på tredje budet nu, 14 februari :D

Grattis nytillkomna, förresten!

Åse

Kattklo 22 januari
TorpSara 22 januari
Majsans 1 februari
Kristin87 10 februari
Åse 14 februari
Minx 19 februari
Liten 5 mars
_lill 10 mars (typ)
Cyan 29 mars (typ)
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Minx

Inlägg av Minx »

Har också fått nytt datum för bf idag när jag var på ultraljud. Blev flyttad 4 dagar senare, till 23 februari.
Jag blev så förvånad över det, hade väntat mig att de skulle säga att jag var längre gången än de tidigare trott, har ju kännt min lilla bebis i flera veckor nu. Ända sedan v. 15 och detta är ju mitt första.

Synd att de inte kunde svara på om det är en flicka eller pojke, är ju så nyfiken. Men huvudsaken är ju att den lilla älsklingen såg frisk ut.
Majsans

Inlägg av Majsans »

Minx: även datumen som dyker upp på ultraljudet kan man nog ta med en nypa salt... Fast jag siktar ju hellre på att den kommer senare-för usch så jobbigt om-som i mitt fall- jag siktar på ursprungsdatumet ca 29/1, när mitt beräknade bf har jag ju rå redan gått över tre dagar... det vill vi inte vara med om. Nej jag siktar på en riktigt :heart: -bebis, den 14 februari istället.

Vet inte om jag ska skriva här eller på barnasaker, men jag börjar här får vi se. Syskonvagn....någon som ska ha det?

Jag vill ha en där jag kan ha dem vända mot mig såklart. Men frågan är, kommer inte den stora då tycka det är tråkigt att sitta vänd mot mig (eller den som nu kör). Än så länge är det lugnt, men han har lite smått börjat hänga ut med huvudet och titta framåt.

Då finns det en vagn firstwheels city twin som faktiskt man kan ha sittande år olika håll, men då har jag läst i några forum att den ska vara så ranglig. SUCK!!!

Annars lutar det åt en Teutonia team S4
I augusti 2008 föddes Gossen som hade SM i sig från början.

Skruttan föddes den 28 januari, fyra dagar tidigare än beräknat
Liten_med_Mindre

Oj, hoppas slippa syskonvagn alls - men säkert måste vi skaffa något mer åk i alla fall. Lite lär det ju bero på om stortjejen fortfarande sover i vagn hos dagmamma, eller om vi flyttat o fått ett dagis där man gör annorlunda.

Skjuter på de besluten. :-D Håller fortfarande in magen och väntar på chefernas beslut om jobbet. Mutter mutter!
Lilleman född mars 2010
_lill

Inlägg av _lill »

Hej Tjejer!

Minx: jag kände min dotter från v 14 tror jag och hon kom 10 dagar efter bf, så det är väldigt olika hur tidigt man känner... denna gången har jag känt lite sen slutet av v 12, så jag har tydligen förmånan att känna tiiiidigt :)

Majsans: vi kommer nog att köpa en syskonvagn även om dottern komemr vara 2 när syskonet kommer. har funderat hit och dit på det för hon går väldigt bra, dock vill hon aldrig ghå åt det håll vi ska och ibland måste man ju faktiskt åt ett visst håll. eftersom min man har problem med ryggen vill vi undvika att behöva bära hit och dit också. vi är ganska inställda på en babytravel syskonvagn (babyproffsens eget märke). de är överkomliga i pris och där har man liggdelen mot sig och sittdelen från sig.... visserligen blir det ju då att när bebis börjar sitta får den vara frånvänd, men det kan inte hjälpas för storasyster kommer INTE gå med på att sitta bakåtvänd.

Liten: jag håller också in magen i väntan på ett lämpligt tillfälle tt prata med nya chefen... men nu börjar det bli svårt. Har redan fått en del kommentarer av folk som tydligt sett vad som är på gång. Längtar tills jag får framhäva min mage ist :)
Liten_med_Mindre

_lill - vet verkligen vad du menar med att vilja släppa ut magen! :-)

Visserligen släpper den ut sig själv så bra om kvällarna, men att kunna slappna av helt dagtid och rocka loss bland gravidkläderna...
Lilleman född mars 2010
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej fina magar!
Här är den numera alltid synlig och alldeles lagom stor. Insåg för ett par dagar sen att jag kommer att bli stor och otymplig och längtar väl inte så jättemycket efter det. Men jag längtar herrelöst mycket efter plutten i magen. Och det är väääldigt mysigt. Hann inte alls längta efter 2-an, annat än de sista 10 dagarna, men NU, nu längtar jag redan i vecka 23.
Det är något visst. Jag vill måla om en smal, smidig 60-tals byrå och börja vika in bebiskläder. :P
Och jag kommer att vika in klänningar i den byrån. För jag har tös-känningar den här gången. Och än så länge har jag ju inte gissat fel någon gång.
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej fina magar!
Här är den numera alltid synlig och alldeles lagom stor. Insåg för ett par dagar sen att jag kommer att bli stor och otymplig och längtar väl inte så jättemycket efter det. Men jag längtar herrelöst mycket efter plutten i magen. Och det är väääldigt mysigt. Hann inte alls längta efter 2-an, annat än de sista 10 dagarna, men NU, nu längtar jag redan i vecka 23.
Det är något visst. Jag vill måla om en smal, smidig 60-tals byrå och börja vika in bebiskläder. :P
Och jag kommer att vika in klänningar i den byrån. För jag har tös-känningar den här gången. Och än så länge har jag ju inte gissat fel någon gång.

Vi har Teutonias syskonvagn, team alu (?), och är väldigt nöjda med den. Helst när bebis kommer mitt i vintern. Teutonian är rymlig och ombonad. Man kan bädda in båda ungarna ordentligt utan att det blir för trångt.
Vi använde den inte jämt, för den är som sagt var stor, utan alternerade med att bära ngn av ungarna på rygg eller mage och köra den andra i enkel-vagn. Någon ståbräda har vi FORTFARANDE inte skaffat. Men nu står det högt högt upp på listan!
Majsans

Inlägg av Majsans »

Haha,, ja det är härligt att släppa ut magen även om min är VÄLDIGT liten än (trodde den skulle växa i rekordfart med barn nummer två :evil: )Mina elever fick reda på här om dagen att jag var gravid igen och de flesta blev glada... men några surade lite och undrade om jag inte kunde jobba även om jag har en lite bebis... "den kan väl vara med??" :lol:

Jag skulle också vilja ha lite känningar om vilket kön det blir... jag hade inga förra gången och inte heller denna. Men den som lever får se.

Okej.. teutonian är ju den jag varit inne på själv. Vi får väl åka och provköra en ny (för att sen leta på blocket efter en gammal)

By the way... min lille trettonmånaders härhemma är verkligen HUR SKÖN SOM HELST!! :heart: :heart:
I augusti 2008 föddes Gossen som hade SM i sig från början.

Skruttan föddes den 28 januari, fyra dagar tidigare än beräknat
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"