Hej Mia!
tack för dina konkreta råd, precis i min smak...
Så igår kväll så gjorde vi så att vi lekte och busade med varandra, dvs jag och maken och Nils tittade glatt på och fick också vara med och brottas och leka titt ut, men fokus var inte bara på honom. Sedan var det dags att gå in i sovrummet och släcka lampan mm, då blir han redan här jätteledsen, men jag lägger ner honom och går ut med ramsan. Tidigare har Nils somnat på 5 minuter, men sista två nätterna har det tagit ca 20 minuter, är det för att vi numera bara lägger ner honom, vi solfjädrar inte längre?
Sedan undrar jag en sak till och det är så att vi sätter på honom pyjamas och ny blöja samt borstar tänderna innan skrattet till godnatt, är ået bättre om vi gör tvärtom, dvs att vi busar först och sedan gör vi hela nattningsprocessen?
Natten löpte sedan på med att Nils vaknade till 02:15 och låg och var lite småledsen/gnällig fram till 02:30, jag gjorde ingenting och han somnade om och sov till 05:10. Så fort jag hörde honom gråta, så var jag snabbt inne och gjorde solfjädern, han blev sömntung fort och jag stod kvar och andades tungt och SF ända tills han nästan somnade (5 minuter), men när jag ramsade och gick ut så blev han ledsen. Jag gick då in på en gång och gjorde om samma process igen, men struntade i ramsan (fel av mig, jag vet

), men då sov han i ca 10 minuter, sedan vaknade han till igen och jag in igen och den här gången fick jag inte solfjädra, han blev helt galen av ilska, så jag la honom bestämt på magen och började buffa. Då blev han helt coollugn, eller chockad, jag vet inte...... Han blev sömntung och sover nästan efter ca 3 minuters buffande och jag går ut med ramsan. Han sover i ca 10 minuter, sedan börjar han att grymta och gnälla, jag ramsar då en gång till och han somnar tungt 06:25, för att sedan väckas med en glad god morgon kl 07:00
En fråga är, ska jag in och göra solfjädern fler gånger, eller ska jag bara göra det första gången och sedan enbart ramsa, eller vad tycker du?
Kram Marie