Vad skönt att du fått ett bra bemötande och bra information, det gör att man känner sig trygg. Jag känner verkligen med och för dig nu, jag vet vilket h-te det är med reumatism
Kan berätta om hur det var för gossen min när han fick methotrexaten: han hade tabletter en gång i veckan under de första två-tre åren, men han mådde så väldigt illa på dem så vi fick börja ge sprutor och de fick han också en gång i veckan. Cellgifterna är långtidsverkande så det kan ta nån månad innan man ser effekt av dem. Han fick cellgifter i totalt tio års tid, och jag hoppas och tror att det inte gett honom några biverkningar.
Cortisonet hjälpte honom alltid direkt, när han kom in i ett skov fick han äta jättehöga doser under nån vecka (8 st 10 mg som mest per dag...) och det gjorde honom väldigt rund. Han fick även ökade behåring, hade jättetjocka ögonbryn och hår på ryggen... Men det var verkligen en dundermedicin som hjälpte väldigt snabbt, så jag hoppas det blir så för dig med!
Har du provat glucosamin? Rickard äter det just nu för han har såna problem med sina axlar, själv tror han det är överträning (hoppas!) men äter de tabletterna och han tycker de hjälper.
Varmaste kramen och hoppas medicinerna gör att du slipper ha ont nu! Och hoppas skovet går över fort, fort!
Mia