Tack för din feedback Mia!
Idag har jag sovit min bästa natt på väldigt länge... Det snöar ute men det struntar jag i. Jag känner mig lycklig som den vackraste och härligaste vårdagen någonsin! Solen skiner i mitt hjärta!
Läggningen innebär fortfarande en del skrik. Nu har iofs pappa gjort den 2 kvällar i rad, tycker nog att det gick lite bättre när jag gjorde den...
19.00 Skratt i säng, TL, SF (kort) R*6
R*6 igen, väntar, skriker
TL, SF, R*6, B*2
Några till ramsomgånger utanför. Hon ligger och grejar och jag säger till pappa att komma ner istället. Då skriker hon inte mer utan somnar av sig själv. Kanske är bra nu att demonstrativt gå nerför trappan och lämna henne lite själv?
20.45 Gallskrik (tror hon drömmer) Går in snabbt, lägger ner från stående, TL, R*4 B*2, tyst sover
Många härliga timmar som jag sover som en prinsessa
05.15 mamma rop stegras snabbt till skrik, TL, SF, R*4 B*2
R*6 utanför dörr - tyst
05.40 samma igen*2 men får ge fler ramsor fram till kl 06.00 då det blir tyst
06.20 går in väldigt bestämt med TL, R*6, B*2
ramsar *4 från sängen - tyst
07.15 (råkar försova mig lite) Stella sover som en stock och blir väckt av glad sång!! Inte lika ledsen idag.
Så framsteg inatt också, fantastiskt. Det svåra är mellan 05-07. Då tror hon att hon sovit färdigt. Men vi ska självklart vara enträgna och konsekventa. Det är ju bara 4:e natten och hon lyssnar ju otroligt bra redan.
Nu under uppföljningsveckan kör vi samma race? Backa mer och vänta ut henne? Ibland kan jag känna att det är lättare att gå in väldigt snabbt och bestämt än att vänta ut henne utanför med ramsor. Då blir hon bara mer upprörd och svårare att få lugn.. Ska vi ändå göra detta?
Tack och bock!
Kram Louise