Nu kanske jag kan få några minuter över för att berätta hur det gått
Är jättenöjd! Alt har hittentills gått långt över förväntan är så stolt över lillen och mig själv faktiskt
Kort samanfattning av natten så såg uppvaken ut så här:
ca 22.45-23.40
03.00-03.02
03.30-04.07
05.30-05.36
05.54-05.58
06.09-06.12
06.26-06.35 (trodde aldrig att jag skulle lyckas där:-))
Sprang och hämtade pappa och vi vakade de sista 20 minutrarna tillsammans för att kunna vara där till Godmorgon. Efter 20 minuter väckte vi en MYCKET trött liten man. När vi kom insjungandes tillsammans med hunden var ögonen svullna och han såg ut att undra vilka idioter han fått till föräldrar egentligen.
Är super nöjd med natten. Trodde aldrig att han skulle acceptera att han inte fick tutten och så gick det förhållandevis lätt
Tvärt emot alla regler så tar jag dagarna oxå. Jag kan, jag vill och jag orkar.
Idag har lillskrutten varit sååå trött det har krävts all kraft, energi och inte minst fantasi för att hålla honom vaken och någorlunda nöjd. Har tagit till en hel del marginalkvartar för att förkorta passen lite. Men det har gått bra och god aptit har han haft.
Första luren - på mage!!! i sängen tog 30 minuter av buffande och ramsande. Sen sov han 30 minuter (istället för 45 min). Då fick han gå upp. Rätt? Fel?
Andra luren gick vi ut. Ställde oss på ett fält (vi måste sett roliga ut...), mörklade vagnen och gjorde god lur. Tog ca 20 minuter och lite vagnande fick jag ta till. När han sovit 10 minuter började vi gå. Efter 30 minuter hörde jag att han var vaken - gjorde lite ljud ifrån sig. Jag ignorerade honom. Gick lite med två däck ute i väggrenen så att det skulle skumpa ordentligt (fusk?). Han sov i alla fall i 1,5 h!!! och var mycket gladare efter den sömnen...ett litet tag i alla fall.
Nu har lillen vaknat efter sista luren så jag fattar mig kort. Tog 10 min att lägga men han sov bara 20-25 min. Vad gör jag då? Är det någon idé att försöka gå in och få honom att somna om på de korta lurarna. Trist om man misslyckas (man har ju inte så lång tid på sig...).
Hörs senare i kväll!