Litet skräp på väg....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

SusanD skrev:väl framme blir jag plötsligt fullständigt övertygad om att jag inte är gravid. :shock: Jag menar, det syns ju knappt, typ inte alls, när man har jättestor svart dunjacka på sig. :-k

Hur kan man hjärntvätta sig själv så pass att man är helt övertygad om att man inte är gravid längre :?: Går det att skylla på hormoner eller :?:
Kram Susan
Nja, har man bara fel (eller rätt :wink: ) kläder på sig så behövs inga hormoner. Har själv en seglarjacka som lyckas dölja även en mage i v.38 :roll:

Nervositeten däremot har nog inget med jackor att göra. Känner igen. Men du SusanD :heart:, allt kommer att gå bra och ni kommer att få ett tredje litet barn. Och "folk" kommer att haspla ur sig att det var ju roligt att få en flicka nu när ni har pojkar eller så kommer de att tycka att det är så praktiskt med en pojke som kan ärva brödernas kläder.

:heart: Stort och innerligt GRATTIS från Nancy :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej Susan!
Även jag som (fortfarande :lol: ) väntar på tvåan, känner igen det där med nervositeten. Min mamma har också sagt att det är därför det "bara" blev tre barn för henne. Hon klarade inte att känna den oro och ångest inför allt som kunde hända med den lilla. Oron fortsätter ju så att säga även utanför magen. Så jag tror det är rätt vanligt/naturligt att nervositeten är större vid tvåan, trean osv.

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

.... Å ja, alla har ju åsikter om ALLT, som nancy säger.

Jag fick tex höra, när jag berättade att vi väntade en pojke till; "attans, ja du får bara på det igen sen, Anna" :shock: :shock: :shock: :evil: :evil:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

SusanD skrev: Hur kan man hjärntvätta sig själv så pass att man är helt övertygad om att man inte är gravid längre :?: Går det att skylla på hormoner eller :?: Tredje graviditeten borde ju vara som att glida fram på en räkmacka men jag erkänner att jag är mycket nervösare nu än någon gång tidigare. Vi har ju lyckats så bra två gånger, kan man verkligen lyckas en gång till?
Känner så väl igen mig i det du skriver. När jag väntade lillbus var jag helt övertygad om att det var något fel. Varför skulle det gå bra en tredje gång? Men ut kom värdens friskaste och gulligaste bebis och så kommer det vara för er med.

kram :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Nu har ni skjutit nästan alla mina nervösa vargar som tassat runtikring stugan min. :) Idag fick vi tid för det stora UL, då blir det ännu mer verklighet, på riktigt helt enkelt. Den 23 dec är det dags, klockan 11.30 ska vi vara på plats för att se nästa lilla underverk.

Idag har jag varit väldigt gravid, ordningen är återställd. :wink:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart:

läser, och myser med...

Varm men snöig storkram!
/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

SusanD skrev:Den 23 dec är det dags, klockan 11.30 ska vi vara på plats för att se nästa lilla underverk.
Åh :heart:

KAN det bli närmare jul :wink: :?:

Härligt att du känner dig gravid :D :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kvacke

Inlägg av kvacke »

Stort grattis till er!!! :heart:

Tänk att goa Emil får bli storebrorsa en gång till. Och lille Sigge då...känns som det var helt nyss han föddes ocn nu är han stora killen. Bebisen har valt en underbar familj. :heart:

Kram Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

kvacke skrev:Stort grattis till er!!! :heart:

Tänk att goa Emil får bli storebrorsa en gång till. Och lille Sigge då...känns som det var helt nyss han föddes ocn nu är han stora killen. Bebisen har valt en underbar familj. :heart:

Kram Åsa
Håller med kvacke - bättre kunde han inte valt, er lillebror :wink:
Jättegrattis även här - vi hörs väl snart? Om inte annat så kommer vi faktiskt til Skäåne till sommaren, vi är bjudna på bröllopsfest :D
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Nämen hej hej, vad är detta för underbara nyheter!! Jag brukar inte vara inne här men tänkte att jag skulle kika in och så läser jag detta - så himla roligt! En bäbbe till. Och tätt blir det ju, å, vad skoj för dina killar, att få ett syskon att ta hand om och sen busa MED. Sigge o Emil kommer att lära bäbben allt de kan och de kommer ju vara de bästa ledsagare i världen!
Varmt varmt lycka till Susan o Anders!

Många gotlandskramar
Linda :heart:

Grabbarna här på kobben hälsar!

(tänkte på dig förut idag när jag var på dagis o luciafika, en mamma häpnade stort när jag sa att de sov hela natten...jodå, Susan hjälpte mig galant förra året i december, hon kan, och vi också!)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Nämen, nämen, nämen :shock: :lol: :D :D :D :D :D
Detta har jag missat! Vad UNDERBART :!: :D

Tusen grattiskramar från Ulricehamn :!:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Ja då har vi då varit på det stora UL, närmare bestämt dagen före julafton. En ruskigt förkyld farmor fick ta hand om smågrabbarna medans Pappan och jag var på sjukhuset. Ni kan inte ana hur nervös jag var, Göta Petter, nerverna var nog mer utanpå kroppen en inuti. Men så fort proben landade på magen och ett tickande hjärta syntes på skärmen släppte allt.

Bebisen, som var fantastiskt vacker, mådde helt bra. Allt satt där det skulle och vi fick se en uppvisning som hette duga med "tummen i örat" och "pekfingerpek mot oss". :wink:

Barnmorskan mätte och mätte men verkade inte bli riktigt nöjd. Till slut frågade jag vad hon kom fram till och då sa hon att hon ville flytta fram BP en vecka. Detta verkar ju lite märkligt både med tanke på att jag vet när jag hade ägglossning och på Nupp-testet som visade samma BP som jag då räknat ut, ja det diffade med två dagar men det är ju ok. Barnmorskan gick för att konferera med en läkare, samma som vi hade när vi väntade smågrabbarna, och de kom överens om att vi ska in på ett tillväxt-UL om två veckor. Jag har ju inte heller växt lika mycket som när jag väntade grabbarna men det kan väl skilja sig mellan graviditeterna antar jag. Moderkakan låg i framvägg, precis som när vi väntade Sigge, så därför har jag inte riktigt känt några större rörelser från bebisen. Men nu är det fart i magen, mer som en vild guldfisk, som med Emil, än en stor säl som när Sigge låg i magen. :)

Ja i vilket fall mådde bebisen bra så nu njuter vi tills vi ska in på nästa UL. Känns ju bra att de tar oss på allvar och kollar en gång för mycket än en gång för lite.

Foglossningarna gör djävulskt ont och ska det fortsätta i den här takten så kommer det bli värre än förra gången. Ska ringa min barnmorska efter helgerna och se om hon kan fixa något litet underverk. Magnesium ska inhandlas och så hoppas jag att det kan lindra något.

Emil har haft en underbar lektion för Sigge i navelns vara och icke varande. När barnen skulle duscha visade Emil Sigge hur han skulle hitta sin navel genom att trycka in ett finger i den, sen fick Sigge pilla lite i Emils navel också. Lektionen avslutades med att Emil sa att Mammas navel försvinner men kommer tillbaka igen, inte farligt, går över snart. :heart: Misstänker att Sigge inte oroat sig så mycket över min navels egenheter men nu är han i allafall informerad om hur det hela ligger till med navlar som försvinner och kommer tillbaka. :)

Kvacke - tack för dina fina ord, sänder dig en varm kram.

Wifsta - ja vi förutsätter, tar för givet, kräver att ni passerar oss när ni äntligen packar er iväg till Skåne.

Gotlandsmamman - :heart: önskar vi får ses någongång.

anna - tack :heart:

Nu ska jag bota min förkylning, som jag fått av svärmor. Hon hade läst någonstans att man skulle ge bort en upplevelse i julklapp. Och visst, en rejäl Stockholmsförkylning är en verklig upplevelse (som man helst skulle vilja slippa ärligt talat) :wink:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

men du Susan, min vän :heart:

Då vågar jag mig på ett uttalande i könsfrågan.
Jag tror du kanske är som min gamla erfarna barnmorska säger (sa, under senaste graviditeten) att jag är...

Du gör stora pojkar och små flickor

och rätt hade hon ju, som vanligt

:wink:

Du å ja, suzyD :heart: Du å ja...

:heart:

/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Härligt att lilla bebisen mådde bra och skönt att få komma på extra ul för säkerhets skull. Tror som Fjällmor att det bara är en lite mindre sort denna gång.

Vad skönt att Sigge fått lugnande besked :wink: Hoppas att du snart blir bättre från din upplevelse och att foglossningssmärtorna avtar.

:heart: Stor kram från Nancy
J och Å

Inlägg av J och Å »

Åååååååååååååååååååååååååååååååå

har helt missat. Jättestort GRATTIS, vad kul. Lyckliga ni, alla fyra och den femte fåklart som valt Er!!!

Göra stora pojkar och små flickor, ja så var det nog för mig med, men de var ju i och för sig två små tjejer, så storleken kan ju ha berott på tvåsamheten.

Hoppas du klarar foglossningen med psyket i behåll. Men du är ju stark med stor grabbig uppbackning, så det fixar du!!

Ha det gott och krama om alla och gratulera dina killar från oss alla.

Här väntar vi alla på min systers första, barnen är så förväntansfulla. Karl ringde henne igår och sa till om att hon var tvungen att ringa honom så fort bebisen kommit så han fick veta vad det blev.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"