Kura barn som går på dagis?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Mippe

Inlägg av Mippe »

Måste bara berätta att nu på den sjunde dagen under kuren har min härliga lilla tjej dykt ner i sin spjälsäng me armarna före väldigt happy både på dagsluren och på natten för att sedan yrvaken bli VÄCKT av oss när schemat så säger! ÄR DETTA MÖJLIGT? Skulle ni ha frågat mig en vecka sedan hade jag skrattat ironiskt... :mrgreen:

Varför är detta inte en metod som alla ska ta del av redan under graviditeten? BVC skulle inte behövas då på samma sätt för alla barn skulle vara så friska och utvecklas så väl - mindre skilsmässor skulle det väl också vara...

Kram på er fiffiga föräldrar där ute! Och tack för allt stöd! Känns som om detta inte kan gå på tok nåt mer... :roll: :D :heart:
Elias (*augusti/00) och Amandas (*juni/07) mamma
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Men Mippe då, du gör ju så att jag blir alldeles tårögd så här på lördagskvällen :( :heart: underbart, och så glad jag är för er skull!

Bästa reklamen för shn är de små, pigga, glada barnen och deras föräldrar!

När du känner att du landat i kuren så får du gärna skriva er resa i den klistrade tråden om livet efter kuren till inspiration för andra:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=2010

Kram och TACK :heart: för den härliga rapporten! Och du - BRA jobbat :thumbsup:

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

miar70 skrev:Men Mippe då, du gör ju så att jag blir alldeles tårögd så här på lördagskvällen
Mia
Är det lördag hos dig Mia :?: :lol: Här är det fredag :!:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

kiki skrev:
miar70 skrev:Men Mippe då, du gör ju så att jag blir alldeles tårögd så här på lördagskvällen
Mia
Är det lördag hos dig Mia :?: :lol: Här är det fredag :!:
8) :oops: :lol: :roll: ](*,) #-o 8-[ :shock: :mrgreen:

hehe... skyller på..? vinet? värmen? bruten lilltå?
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

miar70 skrev:

hehe... skyller på..? vinet? värmen? bruten lilltå?
:? oj, bruten lilltå, då förstår jag att du har lördag :lol:

Sorry för OT, nu åter till ordningen...

Vad roligt att läsa Mippe, man blir glad i hela magen och lite tårfylld av lycka när man läser. Tänk om alla föräldrar var så förståndiga som du.

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Mippe

Inlägg av Mippe »

När du känner att du landat i kuren så får du gärna skriva er resa i den klistrade tråden om livet efter kuren till inspiration för andra:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=2010

Jag kommer alldeles säkert att skriva en härlig rapport om vår vardag efter en tid! Tur att andra också gråter på forumet för det gör jag OFTA när det gått bra för någon. :cry: :D :heart: :heart: :wink:

Tack för det liv ni gett oss! :thumbsup: :heart: :-({|= 8)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D :thumbsup: :heart:
Mippe

Inlägg av Mippe »

hej!

Amanda har 40 graders feber! vad gör jag nu? precis som AW säger att de lätt blir sjuka under uppföljningsveckan...! Stackarn, kan äntligen ge efter för sjukdomar. Men ska jag bara fortsätta som vanligt? Lade henne i alla fall precis som tidigare med skratt och i tid´. Inga problem hittills... :-k :roll: :heart:
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej! :D

Det ni kan göra är att ge febernedsättande inför läggningen och om det blir uppvak på natten och hon känns varm. Försök ha riktigt svalt och är hon varm så klä gärna av henne.

Blir hon feberyrig och skriker så ge henne vätska i sängen och lugna henne där. Nu när hon är sjuk så behöver hon sin sömn mer än någonsin.

Måste säga att jag är grymt impad av din coola attityd. 8) :thumbsup:
Många nykurade föräldrar blir lätt lite oroliga när barnen blir sjuka första gången efter kuren. Men vill bara peppa dig och säga att efter kuren är det mkt enklare med sjuka barn för oftast sover de sig igenom både sjukdom och nya tänder.

Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Om hon behöver sova mer så använd marginalkvartarna, på så sätt får du 30 min mer sömn/lur vid behov. Sen kan du lägga upp till 30 min tidigare inför natten. Detta klarar du utmärkt.

Höj huvudändan om det blir snorigt och blir det hostigt så ställ in en tallrik med hackad lök under sängen. Så gör vi. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Mippe

Inlägg av Mippe »

Hejsan!

Tänk att jag verkar ha en cool attityd... som e så blödig ibland. Det här känns så rätt nu att jag absolut inte vill att febern ska sabba kuren. Ska dock ladda med febernedsättande och vätska nära ifall det skulle behövas. Om jag måste gå in till henne ska jag då ramsa som vanligt på vägen ut? E nog lite nervös om jag ska vara ärlig för jag vet inte riktigt vad som nu är gränsen för att hon ska vittra vargarna igen. . . :? :? :( :roll: :?: [-o<
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Inte vittrar hon några vargar. [-X Dom tar du hand om. :lol:

Om du bara fixar ngt med henne och hon inte är vaken så smyger du bara ut. Är hon däremot vaken så ramsar du och skulle det vara så att hon ställer frågor så ramsar du bara som du gör när hon inte har feber. :wink:

Tänk hela tiden att hennes sömn nu är tom viktigare än när hon är frisk.

:sleep:
Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Mippe

Inlägg av Mippe »

Hejsan!

Natten gick fint med tanke på att hon är sjuk... vaknade vid halv tre för att lite säga mamma i 15 min, men det klarade hon själv utan ramsa. På morgonen däremot krävde hon ett par ramsor för att jag 5 min tidigare än schemat kunde väcka henne med klockan. Hon var dock vaken men nöjd då ännu. :)

Nu på dagen skrek hon vid middagsluren och opponerade sig direkt :?: :?: What now? tänkte jag. Ramsade 2 ggr men ville inte hjälpa utan hon började ropa att hon bajsat! Här fick jag mig en funderare... Hon bajsar nämligen inte sådan bajs som man kan byta i sängen (mycket och aldrig hårt). Jag beslöt mig för att ta en snabb ombytning och tillrättaläggande tillbaka med en glad ramsa som också fick bli bekräftelse. Nu säger hon inget... Blev detta nu helt fel igen? :oops: :oops: :? :|
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Du gjorde helt rätt - såklart bajset måste bort om hon bajsar innan hon somnat! Jag brukar råda att byta i sängen, men har man bara rätt Attityd så visst kan man ta upp och byta och jag tycker nog du har väldigt bra Attityd :wink: :!:

Ni jobbar på så fint!

Kram!
Mippe

Inlägg av Mippe »

Tack Mia för snabbt svar! Härligt att det som KÄNNS rätt ochså verkar vara det... Det här ska nog gå bra. Snart måste hon väl inse att det är trevligare att bajsa före eller efter att man sovit. :heart:

Men nu måste jag nog ta mig en funderare #-o på hur jag ska fixa så att min 8-åring kan somna lungt och i tid. UTAN tusen frågor och berättelser. . . Igår var en sån kväll nämligen... Och pappa var borta på kvällen som ofta gör insomnandet svårare. Har alltid varit bestämd med att man sover för sig själv och att när man sagt godnatt så är det tyst, [-X men tydligen har vi inte varit tillräckligt konsekventa för att hålla vargarna bort från honom. Om någon har erfarenheter så tar jag gärna i mot tips! Ramsandet kanske men han skrattar ju åt mitt ramsande åt lillasyster.... :lol: Kanske detta skulle kräva en ny tråd? :?: :?: :?: :roll: :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "