Hej Fifi.
Våra killar är ju exakt lika gamla

Ivar är född kl 10.53

Fast han är ju 11 dagar tidig och din är 13 dagar sent. Det blir ju nästan en hel månad...
Ivar äter NAN1 hypoallergen tror jag den heter. Jag har köpt den på Coop, men de ska tydligen inte sälja den längre. Vet inte varför.
Sedan har jag bytt till anatomiska nappar, esska. Det går aningen långsammare än vanliga runda, så det sväljs inte lika mycket luft.
Ivar var magsovare från dag ett (blev skitsur när BM la honom på rygg vid vägning och mätning när han var ungefär två timmar gammal). Mage dagtid kör vi inte så mycket med eftersom han kräks rätt mycket då. Men någon stund varje dag blir det.
På mage i vagn kan jag rekommendera! Då får man ut både rapar och pruttar.
Jag har börjat fundera på att göra ett schema, men har valt att låta det blir som det blir. Men jag hade det lite kämpigt med mig själv i början, så det är ett sätt för mig att slappna av.
Försöker hålla honom vaken helst 1,5 timme per vakenpass på dagarna. Sedan sover han 45 minuter, 1,5 timmer eller 2 timmar. Det är lite olika. Så småningom lär jag justera och styra upp, men inte än.
Vi har nattmålet ungefär kl 3. Han somnar mellan 19 och 19.30. Och så har han i flera veckor vaknat just kl 3 eller mellan 3 och 3.30, så jag låter det vara så.
Flummar jag till det

Sorry i så fall!
/LO