I väntan på oktober

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
ÅsaB
Inlägg: 875
Blev medlem: tor 10 maj 2007, 17:05
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hej Mari!

Tro det eller ej, men jag har drömt om "dig" inatt!!! :D

Jag drömde att jag var på kickoff eller något med mitt jobb. Vi skulle delta i en käck frågesport och en av frågorna var:
"Vad är elva?"
Svaret skulle naturligtvis vara något tekniskt eller biblioteksmässigt, men jag ställde mig upp och skrek:
"Min idols väntade barn! Det är hennes elfte och hon kallar det för Älva!"

Det blev helt tyst...

Då frågar jag lite osäkert: "Var det rätt?"

Och det var det ju! Det erkände domaren. Det var inte det svar de tänkt sig, men det var absolut inte fel. Så det så! :lol:
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
snorkfröken
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 01 jul 2008, 22:48
Ort: Koholma

Vad kul med fler som har många barn!

Inlägg av snorkfröken »

Hej!
Kul att det finns fler som jag som vill ha många barn. De där magnesium tabletterna köper ni dom på apoteket eller i hälsokostbutiken? Jag har nämnligen en sådan jätte jobbig foglossning att jag får använda kryckor till & från när jag är hemma. Tur att man har några barn som är stora & duktiga som kan hjälpa till hemma när mannen är på jobbet. Tack & lov att det är sommarlov annars vet jag inte vad har hade gjort. Har varit sjukskriven nu i snart 4 veckor & har 14 veckor kvar till vår sjunde buse tittar ut.
Vi har tänkt att våra två äldsta döttrar ska få vara med på förlossningen, inte i själv slutskedet men innan & direkt efter.
Det är dags för nytt läkarbesök imorgon så då får vi väl se vad han säger, läkaren tyckte förra gången att jag kunde jobba lite men när man inte är människa när man kommer från jobbet så tycker jag inte att det är värt det. Man har ju trots allt fler att ta hänsyn till än sin man. Det är ju trist om man inte kan göra något med sina andra barn när det är lediga från skolan. Hade man inte varit gravid så hade man ju kunnat det men nu har man ju så jäkla ont bara men försöker tömma diskmaskinen.

Madde
Mamma till sex underbara vildar och med en liten
vilde till i magen!
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hoppas inte värmen tar för hårt på dig, Mari, och att du får må bra sista delen av gravven!
Och snorkfröken - vad kul med en tillmångbarnsmamma :D :!: Tänka sig, sju ungar! Då är det värt att ha lite krämpor, eller hur :wink: :?: Hoppas ni får en fin sommar ändå!

Kramar till er bägge :heart:

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Hej hopp! :D

ÅsaB: :lol: :lol: Vilken dröm! Mycket har jag vrit med om men det är inte ofta jag är med i "folks" drömmar. Hehehe!

snorkfröken: 7 barn snart! :thumbsup: Det är fantastiskt med barn! :D Jag vet inte säkert men jag tror man köper magnesium på hälsokostbutik. Om jag har fel så får någon annan rätta mig. Det blev aldrig av att jag köpte några, min foglossning blev plötsligt bättre. Men har kommit tillbaka med full styrka igen de senaste två veckorna.
14 veckor kvar? Det låter som m vi ska ha ungefär samtidigt. När är du beräknad? Hoppas du kommer att få må bättre snart.

miar70: Här finns ingen värme kvar alls. :( Bara regn, regn och åter regn. Jättetrist! Hoppas på bättre väder nästa vecka när gubben går på semester.

Kramar till er alla! // Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Hej hopp! :D

Lilla Älvan gör sig verkligen påmind numera. :D Från att ha väntat och väntat på sparkar till att ALDRIG vara stilla. Vad månde bliva :?: Men det är ju ett gott tecken i alla fall. H*n mår tydligen förträffligt.

Någon som har nåt bra tips på att lindra ligamentsmärtor :?: De håller på att ta livet av mig. ](*,) Ibland gör det så ont så jag är färdig att skrika rakt ut. :!: :( Fy! Det blir drygt att gå och ha så här ont i tre månader till. Usch, känner mig lite nere just nu.

Hoppas ni andra mår bra!

Kram på er.
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej!
Mitt bästa tips mot ligamentsmärtor är ett sånt där bälte som håller upp magen så senorna slipper.
Och att föröka spänna magmusklerna närhelst du kommer ihåg, så att musklerna håller opp livmoderpaketet.
Namnförslag?? :lol:
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

kattklo skrev:Hej!
Mitt bästa tips mot ligamentsmärtor är ett sånt där bälte som håller upp magen så senorna slipper.
Och att föröka spänna magmusklerna närhelst du kommer ihåg, så att musklerna håller opp livmoderpaketet.
Namnförslag?? :lol:
Tack för tipset! Det är ju värt att prova. Gör snart vad som hellst för att slippa denna pina.

Namn... hmmm... OM Älvan nu är en flicka så ska hon heta Tova, så långt har vi kommit. Men om det är en pojke, ja då vete sjutton... :?
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Jaha... så har man åkt på ischias då. :( Det skär som knivar bak i rumpan och ner i hela benet. Värst är det när jag suttit en stund och ska resa mig igen, det har hänt flera gånger att jag vrålat rätt ut av smärta. Fy!!!! Det övergår mitt förstånd hur jag ska orka i två månader till. Och i morgon går gubben tillbaks till jobbet efter semestern vilket innebär att jag ska vara ensam med mina två små älsklingar till vildar. De är i den allra "ljuvligaste" trotsperiod båda två samtidigt. Det kommer att bli kaos... hahaha! Fy vad jag tycker synd om mig själv just nu... hmm... får man det egentligen??

Ville bara skriva av mig lite...

Hoppas ni har det bra!

Kramar / Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Inte kul! Känner själv av det och det här är ju bara mitt andra barn! Hur har det varit med dina andra barn, har de kommit som beräknat? Tänker att kroppen kanske inte orkar hålla barnet inne om man har många barn tätt?

Kämpa på!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

emma80 skrev:Inte kul! Känner själv av det och det här är ju bara mitt andra barn! Hur har det varit med dina andra barn, har de kommit som beräknat? Tänker att kroppen kanske inte orkar hålla barnet inne om man har många barn tätt?

Kämpa på!
Kram Emma
Faktum är att de två senaste graviditeterna gick jag över tiden med 14 respektive 18 dagar. Förväntar mig nåt liknande denna gången oxå. Har inte fått nån känsla av att Älvan ska komma tidigare. Har inte onormalt mycket SD eller så. Bara jäkligt ont av ischias, foglossningen för övrigt är fullt hanterbar. Mår annars förträffligt. Hade det inte varit för denna olidliga smärta i rumpan och ner i benet så skulle jag njuta av graviditetn i fulla drag. Men smärtan tar liksom udden av allt det positiva.

Ja ja... inte mycket man kan göra åt saken kanske, men skönt att få skriva av sig lite ibland.

Kramar / Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Mari!

Tänk vad tiden går, det är oktober fortare än du hinner blinka :wink: .

Här har du en till som haft fruktansvärd ischias, från barn två och fortfarande... Det som hjälpt mig är att gå på sjukgymnastik/varmbad/massage. Kanske din bm kan hjälpa dig att få tid hos en sjukgymnast? Just att massera rumpan där nerven är i kläm, kan lindra rätt bra, men det är (nog!) viktigt att det är en sjukgymnast som gör det.

Kram på dig, och hoppas du får må bättre!

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
wifsta
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 23:06
Ort: Timrå
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Marisch65 skrev: Bara jäkligt ont av ischias, foglossningen för övrigt är fullt hanterbar. Mår annars förträffligt. Hade det inte varit för denna olidliga smärta i rumpan och ner i benet så skulle jag njuta av graviditetn i fulla drag. Men smärtan tar liksom udden av allt det positiva.

Ja ja... inte mycket man kan göra åt saken kanske, men skönt att få skriva av sig lite ibland.

Kramar / Mari
Ischias är ett otyg :cry:
Men, det finns lindring! Har själv, ända sedan en ridolycka i tonåren, haft besvär ffa vid mens, och givetvis så kom det som ett brev på posten under graviditeten. Massage har gett någon lindring, men effektivast har stretching och akupunktur varit. När det gäller stretching så se till att stretcha BÅDE fram- och baksidan på lår musklerna samt sätesmusklerna - jag tror att du kommer att känna en bra lättnad då.

[-o< om lindring och skickar värmande liniment med kanel,
AnnaH
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Ischias är ett otyg :cry:
Men, det finns lindring! Har själv, ända sedan en ridolycka i tonåren, haft besvär ffa vid mens, och givetvis så kom det som ett brev på posten under graviditeten. Massage har gett någon lindring, men effektivast har stretching och akupunktur varit. När det gäller stretching så se till att stretcha BÅDE fram- och baksidan på lår musklerna samt sätesmusklerna - jag tror att du kommer att känna en bra lättnad då.

[-o< om lindring och skickar värmande liniment med kanel,
AnnaH[/quote]

Tack för tipset. :D Ska testa å stretcha, å hoppas på lindring. Har märkt av att det blir värre iaf när jag sitter still för länge.

Kram / Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Efter den värsta förkylning jag varit med om på mycket länge är jag nu tillbaka på banan igen. Men trött, helt slut faktiskt. Hoppas inget mer händer innan förlossningen nu för jag behöver verkligen vila upp mig känns det som. Bebisen verkar må prima iaf, full rulle. Mycket bök och stök därinne, börjar väl bli en aning trångt antar jag.

Den 16/9 ska jag till BM och göra ett litet UL för att kolla att huvudet ligger där det ska, dvs neråt. Tänkte även prata med henne om huruvida man kan få ett planerat datum för igångsättning när och om jag skulle gå över tiden. Vilket jag tror att jag gör. Förra gången blev jag igångsatt akut vid en kontroll på spec.mödravården 18 dagar över tiden. Vill inte vara med om det igen, det var VÄLDIGT stressande. Bättre då att få ett datum så man kan ställa in sig på det i förväg.

Hoppas ni mår bra allihopa!

Kramar/Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Kul att höra hur det går för dig! Skönt att förkylningen släppt så du får en chans att vila upp dig. Spännande med UL! Hoppas du får en tid för igångsättning, ska ju inte behöva bli som sist.

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"