Nancyfamiljen på nya äventyr

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Herre milde :lol: Här rasslar gåshuden :lol: :heart: :lol:

Leia ska bli storasyster - Lucine ska bli storasyster - och Antonia ska också bli storasyster :!: :heart: :!: :heart: :!: :heart: :!:

Jag är mållös av glädje \:D/

:heart: GRATTIS :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Nancy

Inlägg av Nancy »

Åh tack alla för era fantastiska hälsningar och gratulationer :heart:

Läser, skrattar, gråter, skrattar igen.

:wink: Päivi, det hör väl till svensk allmänbildning att veta vad "Gravid" heter på finska :?: Och vet man inte kan man alltid kolla på CB Digitals display eftersom de numera kör ett finsk-svenskt samarbete :wink: 8)

:lol: Skrattar hejdjöst åt diskussionen om hur flickor respektive pojkar kommer till. Min man har nog ett och annat att tillägga skulle jag tro...

:D Blir jätteglad åt ditt inlägg vanna där du berättar hur fint det är med just 13 månader mellan barnen :wink: :heart:

8) Om vi skall "tjuvkika" denna gång med Mia :?: Yes :thumbsup:

Fast jag tror att jag vet redan.

JennyH, tack jag mår lite bättre nu. Orkar sitta en liiiten stund vid datorn åtminstone :wink:

Anna: :heart:

Nu har jag inte tackat er alla var och en men jag hoppas ni vet att jag blev otroligt glad för allas era hälsningar och tackar varmt och innerligt.

:heart: Kram från Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

sonica skrev:Hur känns det :?:
Hur det känns.. ja i början tänkte jag mest mogna tankar i form av "åh nej, nu kommer det verkligen att visa sig, det jag misstänkt hela tiden -att jag egentligen bara är en stor mamma-bluff :roll: ".

Men sen har jag tänkt mycket på Lua här på forumet som har så lite som 11 månader mellan sina yngsta och vad jag sett finns det inget bluff-aktigt över Lua :wink: :heart:

Jag väljer att tänka att allt blir bra. Ibland har jag det kämpigt med mig själv och min värkande kropp men glädjen över barnen är den bästa medicin som finns :heart:

Det kommer att gå jättefint för dig och dina tvillingar sonica :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag läste nånstans - undrar om det expressens nätsida, att det finns gravtester som visar kön numera! :o

SNACKA om att tjuvkika...! :lol:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Åh kära Nancy - du skojar väl inte?! Här sitter jag och ryser och har tårar i ögonen för er skull - vilka UNDERBARA nyheter! :D :D :D Och så härligt det ska bli att få följa dig på en graviditet :heart: till! Mår du bra? *hoppas*

Såja, upp i soffan - fötterna på en pall - och låt maken & töserna mata dig med praliner! \:D/

Jättekram från familjen Gablex!

PS. Den där Viktväktarön kan du slänga kartan till nu :wink: :lol: :!:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
AlbertsMor

Inlägg av AlbertsMor »

Nancy skrev: "åh nej, nu kommer det verkligen att visa sig, det jag misstänkt hela tiden -att jag egentligen bara är en stor mamma-bluff :roll: ".
Pyttsan heller!

Vi är alldeles för många som här som vet mer än väl att du är en synnerligen kompetent mamma. Alla barn är ett mirakel fast vissa överraskar lite mer :shock: :D. Stort grattis!

PS. Flera av de finaste familjer jag känner har barn med bara ett års mellanrum.
Storebror April 07
Lillebror Mars 09
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nancy-vännen! :heart:

Det känns rooooligt att ha en anledning att hänga här på Väntabarn igen, eller hur Gablex? :D

Och Nancy, även om du nu skulle vara en smula bluff så går ju det med, eller hur? Vi är många som bluffar några procent till och från, haha! Själv har jag bluffat mig till fyra. :heart: Vad jag egentligen menar är att det finns bra saker med att känna sig en liten anings bluff ibland, det gör att man fortsätter att utvecklas och vill göra bättre. DET kan ju inte vara fel så länge bluffkänslan inte tar över förstås.

Antonias mamma, själv hävdar jag bestämt att RIKTIGA älskare gör båda sorterna allt efter kvinnans behag och önskemål. :wink:

Kram Jannika
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Stort grattis till hela familjen Nancy :!:
Vilken rolig nyhet.
:heart:

/Åsa
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Härligt :D Ljuvligt :heart: Fantastiskt kul! :lol:

Och det blir inte långt mellan våra :D :!:

Måste bara kommentera:
PS Ni har väl hört att det bara är "RIKTIGA" älskare som gör flickor?!
De lyckades på Linköpings Universitetssjukhus också ;) :lol:

Kram!
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Lua

Inlägg av Lua »

NÄMEN :!: :!:

Vilken alldeles underbar, överraskande nyhet! Och att få läsa allas varma ord och tankar - jag har gåshud och tårarna trillar :heart:
Men sen har jag tänkt mycket på Lua här på forumet som har så lite som 11 månader mellan sina yngsta och vad jag sett finns det inget bluff-aktigt över Lua
Tack :heart: :!: Det är faktiskt närmare 10,5 månad :lol: :wink: Det kommer att gå toppen för er. Jag känner goda vibbar genom sajberspäjs! Och nu är det nog en gosse. Du rapporterar väl när ni får veta?

Åh! Nu blev jag svårt bejbissjuk!

Storstorvarmkramen från Lua. :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Päivi: Kostar det ungefär samma som ett vanligt grav-test då :wink: :lol: :?:

Gablex: Tack kära du :heart: Fast jag får nog inte slänga några kartor här inte [-X Går på strikt diet pga graviditetsdiabetesen och fr.om. igår skall jag kolla blodsockret 6 ggr/dag. Inom diabetesvården är de mycket förtjusta i allt vad fullkorn/fibrer/tuggmotstånd heter så kanske "Fullkornsön" :roll: :?:

AlbertsMor: Åh tack rara du för dina fina ord. Var verkligen inte ute efter att fiska efter något sådant men jag blev jätteglad ändå för det du skrev.

Jannika: Tack för dina kloka bluff-funderingar :wink: :lol: :heart: Jag hade lite trist före jul så jag tänkte att "om jag bli gravid så kan jag ju starta en tråd på Barnaväntan och det vore ju skoj" :wink: 8) :lol: Kram på dig du trogna följeslagare :heart:

Kantarella: Tack :heart:

/LO: Nej det borde sannerligen inte bli långt emellan :D :heart: Tack för dina gratulationer.

Angående "diskussionen" om att göra vad och vem som gör det så vill jag bara lite småpräktigt påpeka att oavsett vad jag skrev om makens stolthet över att denna graviditet skett utan hjälp på traven så innebär det naturligtvis inte att vi skulle vara mindre stolta över våra flickor... Såklart inte.

Lua: Wow Lua, 10,5 mån :shock: :heart: Stort tack för dina varma ord. Lovar att rapportera så snart vi vet.

Dagarna som gått har varit ganska fyllda av händelser. Ibland tycker jag att det händer lite väl mycket ute på landet och bortom sans och redlighet...

en veckas tid har följande skett:
-konstaterad graviditetsdiabetes
-jag själv så sjuk så jag fick åka till akuten (visade sig sen vara magsjuka)
-Lussi sjuk
-Leia hos ögonläkare och det konstaterades att hon behöver glasögon, jag trodde att vi skulle bli hemskickade med en klapp på axeln men inte... :?
-jag hos diabetsmottagningen på Östra för att lära mig sticka i fingret (usch) och vad man "ska" äta. Kunde såklart inte hålla tyst i diskussionen om kolhydrater (de gillar verkligen de där låååååångsamma kolhydraterna) men den trevliga sköterskan svarade snällt på mina miljoner frågor och jag lovade att följa hennes råd och se.

Fick också lite mer "graviditesinfo" varav det mesta var av positiv art.

-om mitt blodsocker håller sig inom gränsvärdena behöver jag inte åka på en massa extrakontroller till Östra utan det räcker med telefonkontakt och sen tillväxtultraljud efter v.28
-barnet föds på specialförlossningen, samma som där Leia föddes och där trivdes vi bra
-det finns en ny typ av fostervattensprov där man får svar redan efter en vecka. Denna typ av prov är helt nytt för Gbg och fanns inte förra året då jag väntade Lussi.

Sen sa en bm att man inte får göra fler än 3 snitt... Nu är det väl inte så att vi redan planerar fler barn (vi tar ett i taget) men det är ledsamt att inte själv ha något att säga till om. Jag måste nog kolla upp det här tror jag.

:heart: Tusen tack alla som skrivit så fint till oss i denna tråden.

Nancy

Inlägg av Nancy »

Päivi: Kostar det ungefär samma som ett vanligt grav-test då :wink: :lol: :?:

Gablex: Tack kära du :heart: Fast jag får nog inte slänga några kartor här inte [-X Går på strikt diet pga graviditetsdiabetesen och fr.om. igår skall jag kolla blodsockret 6 ggr/dag. Inom diabetesvården är de mycket förtjusta i allt vad fullkorn/fibrer/tuggmotstånd heter så kanske "Fullkornsön" :roll: :?:

AlbertsMor: Åh tack rara du för dina fina ord. Var verkligen inte ute efter att fiska efter något sådant men jag blev jätteglad ändå för det du skrev.

Jannika: Tack för dina kloka bluff-funderingar :wink: :lol: :heart: Jag hade lite trist före jul så jag tänkte att "om jag bli gravid så kan jag ju starta en tråd på Barnaväntan och det vore ju skoj" :wink: 8) :lol: Kram på dig du trogna följeslagare :heart:

Kantarella: Tack :heart:

/LO: Nej det borde sannerligen inte bli långt emellan :D :heart: Tack för dina gratulationer.

Angående "diskussionen" om att göra vad och vem som gör det så vill jag bara lite småpräktigt påpeka att oavsett vad jag skrev om makens stolthet över att denna graviditet skett utan hjälp på traven så innebär det naturligtvis inte att vi skulle vara mindre stolta över våra flickor... Såklart inte.

Lua: Wow Lua, 10,5 mån :shock: :heart: Stort tack för dina varma ord. Lovar att rapportera så snart vi vet.

Dagarna som gått har varit ganska fyllda av händelser. Ibland tycker jag att det händer lite väl mycket ute på landet och bortom sans och redlighet...

en veckas tid har följande skett:
-konstaterad graviditetsdiabetes
-jag själv så sjuk så jag fick åka till akuten (visade sig sen vara magsjuka)
-Lussi sjuk
-Leia hos ögonläkare och det konstaterades att hon behöver glasögon, jag trodde att vi skulle bli hemskickade med en klapp på axeln men inte... :?
-jag hos diabetsmottagningen på Östra för att lära mig sticka i fingret (usch) och vad man "ska" äta. Kunde såklart inte hålla tyst i diskussionen om kolhydrater (de gillar verkligen de där låååååångsamma kolhydraterna) men den trevliga sköterskan svarade snällt på mina miljoner frågor och jag lovade att följa hennes råd och se.

Fick också lite mer "graviditesinfo" varav det mesta var av positiv art.

-om mitt blodsocker håller sig inom gränsvärdena behöver jag inte åka på en massa extrakontroller till Östra utan det räcker med telefonkontakt och sen tillväxtultraljud efter v.28
-barnet föds på specialförlossningen, samma som där Leia föddes och där trivdes vi bra
-det finns en ny typ av fostervattensprov där man får svar redan efter en vecka. Denna typ av prov är helt nytt för Gbg och fanns inte förra året då jag väntade Lussi.

Sen sa en bm att man inte får göra fler än 3 snitt... Nu är det väl inte så att vi redan planerar fler barn (vi tar ett i taget) men det är ledsamt att inte själv ha något att säga till om. Jag måste nog kolla upp det här tror jag.

:heart: Tusen tack alla som skrivit så fint till oss i denna tråden.

Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Nancy!

Vilket bök med stick och trick. Phu. :roll: Men det är väl som det mesta när man fått rull på det, det funkar för att det måste det.
Hm. Får och får. Vad ska de göra då? Om det mot förmodan skulle bli en fyra framöver menar jag? :lol: :wink: Jag tycker du ska lyssna lite lagom mycket på barnmorskorna. De har så mycket tyckande för sig ibland så hälften kunde vara nog. "Det ligger nog något i vad du säger" brukar min mamma råda som svar och sen kan man göra som man vill i alla fall, haha!

JAG tycker i alla fall att ni är ascoola som går ut så här hårt och planerar för fler! Som sagt; RESPECT! 8)

Små söta glasögon på lilla prinsessan Leia det blir ju finfint! Klart hon måste se ordentligt nu när det blir två små att snubbla på på golvet. :heart:

Hoppas Lussi kryar på sig. Nella tjoar runt här på golvet med gult snor som rinner. Alldeles gratis "present" från de stora barnens dagis. Hon tar sig runt på sitt egna lilla vis. Fötterna har full koll på krypet men händerna får inte till det riktigt. Nu gör inte det så värst mycket för hon snor runt ändå våran gummigurka. Det här är ett ofattbart vigt barn, hon verkar inte ha en led i kroppen och fötterna går tydligen att vrida 180 grader! :shock: Nu skriker hon av förtjusning för hon har lyckats dra ner soff-filten på golvet. Mycket nöjd.

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det finns inte någon definitiv gräns för hur många gånger man kan göra kejsarsnitt eftersom läkningsprocess och ärrbildning varierar från person till person. Det lär ha förekommit ett fall med 16 kejsarsnitt. Generellt kan man säga att det inte är några problem med upp till fyra, kanske fem, snitt. Men det måste läkaren avgöra från fall till fall.

Via google. :wink:

www.barntotal.se
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack för dina uppmuntrande ord Jannika :heart:

Leia säger bestämt att hon vill ha "jöda" glasögon... hm, vi får se :wink:

Hoppas att Nella mår bättre snart. Lussi verkar äntligen ha fått tillbaka aptiten igen. Igår kröp hon runt vardagsrumsbordet, tog nog 5-6 krypsteg, pausade på magen och sen upp igen.

Päivi: tack :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"