Päivi: Kostar det ungefär samma som ett vanligt grav-test då
Gablex: Tack kära du

Fast jag får nog inte slänga några kartor här inte [-X Går på strikt diet pga graviditetsdiabetesen och fr.om. igår skall jag kolla blodsockret 6 ggr/dag. Inom diabetesvården är de mycket förtjusta i allt vad fullkorn/fibrer/tuggmotstånd heter så kanske "Fullkornsön"
AlbertsMor: Åh tack rara du för dina fina ord. Var verkligen inte ute efter att fiska efter något sådant men jag blev jätteglad ändå för det du skrev.
Jannika: Tack för dina kloka bluff-funderingar

Jag hade lite trist före jul så jag tänkte att "om jag bli gravid så kan jag ju starta en tråd på Barnaväntan och det vore ju skoj"

8)

Kram på dig du trogna följeslagare
Kantarella: Tack
/LO: Nej det borde sannerligen inte bli långt emellan

Tack för dina gratulationer.
Angående "diskussionen" om att göra vad och vem som gör det så vill jag bara lite småpräktigt påpeka att oavsett vad jag skrev om makens stolthet över att denna graviditet skett utan hjälp på traven så innebär det naturligtvis inte att vi skulle vara mindre stolta över våra flickor... Såklart inte.
Lua: Wow Lua, 10,5 mån

Stort tack för dina varma ord. Lovar att rapportera så snart vi vet.
Dagarna som gått har varit ganska fyllda av händelser. Ibland tycker jag att det händer lite väl mycket ute på landet och bortom sans och redlighet...
På
en veckas tid har följande skett:
-konstaterad graviditetsdiabetes
-jag själv så sjuk så jag fick åka till akuten (visade sig sen vara magsjuka)
-Lussi sjuk
-Leia hos ögonläkare och det konstaterades att hon behöver glasögon, jag trodde att vi skulle bli hemskickade med en klapp på axeln men inte...
-jag hos diabetsmottagningen på Östra för att lära mig sticka i fingret (usch) och vad man "ska" äta. Kunde såklart inte hålla tyst i diskussionen om kolhydrater (de
gillar verkligen de där låååååångsamma kolhydraterna) men den trevliga sköterskan svarade snällt på mina miljoner frågor och jag lovade att följa hennes råd och se.
Fick också lite mer "graviditesinfo" varav det mesta var av positiv art.
-om mitt blodsocker håller sig inom gränsvärdena behöver jag inte åka på en massa extrakontroller till Östra utan det räcker med telefonkontakt och sen tillväxtultraljud efter v.28
-barnet föds på specialförlossningen, samma som där Leia föddes och där trivdes vi bra
-det finns en ny typ av fostervattensprov där man får svar redan efter en vecka. Denna typ av prov är helt nytt för Gbg och fanns inte förra året då jag väntade Lussi.
Sen sa en bm att man inte får göra fler än 3 snitt... Nu är det väl inte så att vi redan planerar fler barn (vi tar ett i taget) men det är ledsamt att inte själv ha något att säga till om. Jag måste nog kolla upp det här tror jag.

Tusen tack alla som skrivit så fint till oss i denna tråden.

Kram från Nancy