Vi är nu på dag 39 av SHN och jag behöver peppning!
Jag har noga skrivit ner nätterna sedan dag 17 som var den 12 januari och så här har det sett ut:
13: vaken 22.30-01.30 vaknade 05.00
14: sov hela natten
15: sov hela natten
16: vaken 02.00-02.20
17: 02.00-02.20 och 04.00-05.30 vargtimme
18: sov hela natten
19: 22.30-01.40 START M MAT
20: 02.00-03.30
21: sov hela natten
22: 01.30-02.00
23: 02.00-03.40
24: 03.30-04.20 START MAGLÄGE
25: 04.30.04.45 vargtimme
26: 01.30-03.00
27: sov hela natten
28: 03.33-04.20 Vände sig, bajsade
29: sov hela natten Första natten efter ÄNNU BÄTTRE ATTITYD
30: 04.30-05.00 vargtimme
31: 02.30-03.00 bajs
1 feb: 03.30-04.00 bajs
2: 01.30-02.45 låg och ojjade sig.
Vi har haft en fantastikt bra attityd men inatt efter 3 nätters krångel tappade jag hoppet och gick ner till gästrummet och sov. Efter tisdag och onsdag trodde vi att vi äntligen hade fått ordning på nätterna och jag var superlycklig men nu efter tre nätters krångel igen så blir jag så leds!
Hon har bajsat i torsdags och fredags natt och den här natten kändes det som att hon gnällde bara för att hon ville vi skulle komma in till henne igen. Vad gör vi med bajset, känns som att vi inte kan gå in och byta för då förväntar hon sig det nästa natt också. Måste kanske vänta tills hon somnat, eller?
Det positiva är att hon inte längre grinar på nätterna och vi behöver inte buffa annat än ibland efter blöjjbyte. Att hon bajsar på natten är nytt, har aldrig hänt tidigare. Men hon är fortfarande vaken nästan varje natt (har sovit 11 nätter av 39 vilket snittar på var 3:e natt) och krånglar i sin säng. Attityden har som sagt varit kanon och ramsan har tagit mycket bättre än tidigare. När hon väl sover så tycker jag att hon sover tyngre än tidigare vilket också är jättebra

.
Men, vi behöver komma vidare på något sätt. Har någon varit med om samma och kan ge oss lite hopp om livet efter kuren behöver massor av pepp för att kunna hålla attityden uppe. Börjar vara riktigt tungt nu, kan inte heller sova på dagarna när man har en 3 åring hemma
//Jana
Mamma till Viking född april 2005-kurad sept 05 och Iris född augusti 2007- kurad jan 08.