nödrop!!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jo många upplever att mjölken är fetare under dagen, och således blaskigare, mer genomskinlig till kvällen, och då kan man pumpa ur under dagen, vid något tillfälle då man har riklig mängd mjölk. Och ge i flaksa eller sån här liten skål man ger ersättning i på BB, för att inte sugförmågan ska bli försämrad...

Sign Torsmamma har ett recept på något som döpts till nattmackan, men jag tror nästan att man rekomenderar att börja med det senare :roll:

Andra ger ett litet tillägg med ersättning, för att få längre sammanhängande sömn.
Allt efter hur man själv vill.
Jag gav tidigt (kanske vid 2 veckor)ersättning på kvällen, men jag kände inte så stor press att amma till varje pris heller. Och jg tror inte det är någon fara med amningen heller om man nu skulle vilja ge ersättning efter båda brösten.
Gör som tycker här :wink:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej Anna77,

Du är snäll och går in under "profil/signatur" och skriver in år-mån-dag då ditt barn är fött så har alla virrpannor som jag en chans att veta hur gammalt barnet utan att behöva läsa 3 sidor med info. :oops: :lol:

Tackar på förhand! :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"