The friday mys

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Gablex: okej, skönt, jag trodde att det var lite mer lutherskt på lördagen när man hade brassat loss på fredagen... :roll: :lol:
Men man kan ju mysa ändå!
Och speciellt nu på hösten, oj vad mysigt!

Kantarella, bad till ju, ja... Tack och lov att man inte var med på den tiden och väntade barn då. Nu tycker jag att både jag och käresten luktar pecka ett par timmar efter dusch. Hu! (apropå min tråd om hur man får det att lukta gott hemma...)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :lol: :lol:

Nya mamman :!:
Visst myser vi hela långa helgen med! :heart: Men vårt "fika" är på fredagen - gärna hembakt (dottern gör mumziga maränger med mörk choklad.. =P~ kan jag lova!)

:D Här bjuds det frukost på sängen ibland - barna får tokryck emellanåt och bjuder oss frukostbrika i storsängen :heart:
Den brukar bestå av kaffe, bacon å ägg och en mörk chokladbit till efterrätt..
Sen tar de med sig lilebror till tv-soffan och stäbger dörren om oss

:wink: :heart: O:)

/Fjällmor
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Men Fjällmor, jösses, hur gamla var de när de började med det? Frukost på sängen, alltså? *räknar åren och längtar*

Det är ju en dimension av det här barnalivet som jag aldrig ens tänkt på! Men jag blir ju jätteglad av det!
:D :D :D :D :D

PS. Kan man ha dem som städhjälp också, antar jag? :idea:
blomman

Inlägg av blomman »

Jag kan bara svara för mina barn, men Mira började nånstans mellan 2-3 år att komma kånkande på en frukostbricka.. dock med lite torftigare innehåll än man får numera :lol:
Hemligheten ligger nog i att vi själva har gjort frukost på sängen och de har antagligen snappat upp det, för det är inget vi har bett om!
När vi flyttade till vårt nyvarande hus var Mira 3,5 år och vi vaknade någon av de första helgerna av att hon ropade "Jag orkar inte". Då stod lilla tjejen i trappan med en bricka med smörgåsar och juiceglas och orkade inte hålla brickan. Tidigare hade vi bott i lägenhet och där fanns ju ingen trappa! :wink:

Åhå, Fjällmor, en bit choklad till efterrätt, det kanske vore nåt att börja med! Låter mums! Om vi kommer upp till er kan man undra vad våra barn skulle kunna fixa ihop tillsammans.. en frukostbuffé a´la hotell?? :lol:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

hihi... nej vi har inte bett om det heller - och det är inget vi gör annars... (mer än att Fjällfar kommer med en liten bit å tugga på i början av grav. då)

Så det är helt och hållet deras eget påhitt!
Att de dessutom ändrade innehållet i frukosten när jag lade om kosten är en kärleksförklaring i stil med de i en annan aktuell tråd här på kackel..

:heart: :D

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ojdå - glömde resten... #-o

Storbarna mina började när de var små - och jag var ensamstånde. Sonen bryggde kaffe (balanserandes på en stol... det krävdes lite städning efteråt 8) ) och dottern gav mig massage i storsängen :wink:

Varje lördag.. :heart:

Blomman :!:

Jo, tjosan! :lol: Då får nog storhotellet konkurrens! :wink: :lol:

/Fjällmor
blomman

Inlägg av blomman »

Fjällfolket skrev:ojdå - glömde resten... #-o

Storbarna mina började när de var små - och jag var ensamstånde. Sonen bryggde kaffe (balanserandes på en stol... det krävdes lite städning efteråt 8) ) och dottern gav mig massage i storsängen :wink:

/Fjällmor
Men åhh, sicka gullungar! :heart:
blomman

Inlägg av blomman »

NU ÄR DET FREDAG! Ladda upp för fredagsmyset!
Vi har fredagsstädat, Mira har lärt sig mangla örngott och kökshanddukar och Felix har bokstavligen skrubbat badrummet... han klagade på att han fick ont i armen av att städa badrummet och det förstod jag när jag såg hans skrubbande! :wink:
Så nu har vi ett rent hus att mysa i ikväll!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Ååå!
Vi har inget rent hus att mysa i ikväll, eller nåväl, grunden är ren, men det är så stökigt som bara en ettåring på upptäckartag lyckas med.
Vad vi har gjort är sorterat en "viktig papper" låda och det tog sin timme!
Plocket spar jag till kakan somnat... nu står maten på tapeten!
Vad ska vi göra? Vad ska vi göra?

En promenad är iaf inbokad när mannen kommer från jobbet. Det är kvavt som i en sko i Sthlm idag så vi ser det som ett renande ångbastubad.

En stor fruktsallad kanske?
Och till huvudrätt?
:roll:
blomman

Inlägg av blomman »

Men hallå, ni skulle ju äta bönor! :wink:
Vi äter sällan nån speciell fredagsmiddag, bara film och mys!
Här blir också promenad, fast här störtregnar det lite då och då...
kattklo

Inlägg av kattklo »

Fruktsallad blir det...
och blodpudding serverades nyss.
Som alibi för frukten som blev ganska dyr.
Blodpudding= fräck fredag!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jag laddade.
Vi lagade mat - det blev hemgjord lyxpizza istället för picnic.
Vi hyrde film.
Jag skrubbade fötterna.
Vi sa god natt till Hugo.
Vi satte oss framför tv:n med vår pizza.
Jag somnade. I soffan. 21.30.
:oops: :roll: :oops: :roll:

Vi tar nya tag ikväll. JAg har sovit middagslur.
:wink:
blomman

Inlägg av blomman »

Jamen, det är ju jättemysigt att sova! För den som sover iallafall! :wink:
Då skulle du sett när jag jobbade på bageri! 21.30 var en sen kväll på den tiden! :lol:
Lördagsmys är inte fy skam det heller!
blomman

Inlägg av blomman »

Måste lyfta tråden!
Nu är det fredag igen! Myyys!
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

För mig är det fredagstråk ikväll.

Ella sover och Sambon är iväg i skärgården med sina vänner sedan igår. Jag sitter ALLDELES själv och tackar för att detta forum finns att bedriva tiden på. Som grädde på moset har inte Gastsjö-förkylningen med feber lagt sig riktigt än.
Visst är det synd om mig :!: :cry: :wink:

MEN, jag har en stor påse grillchips, dip och Coca-Cola att trösta mig med. Och ni som känner mig vet ju att det inte är fy skam alls. :D Så lite mysigt blir det nog ändå. Kanske ska kasta i en riktig lööööööövmovie :heart: i DVD:n. Ni vet en sån där som karlar inte ens vill kännas vid: "Don Juan de Marco", med Johnny Depp eller "För evigt - en askungesaga" med Drew Barrymore eller "LoveActually" med Hugh Grant, Emma Thompson och Kiera Knightley.....
Något riktigt dravligt helt enkelt.

Mmmmm. Så blir det :!: Jag och Humlan....
Tack för upplyftet och inspirationen Blomman :D

/Åsa
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"