Då var det dax att avrapportera fjärde natten

Läggningen blev sent 19.40 istället för 19.00, vi hade besök och det blev mkt prat

Inga protester med läggningen ligger och pratar lite men jag avvaktar och han klarar det galant själv och somnar på ca 4-5 min

Uppvak 1, vid 21.15. Han sover oroligt och vaknar till , får påminelse....det tar honom 4 min att somna...gnäller sedan vid 21.22...somar själv...vaknar och gråter 21.39...jag påminner flera ggr, och går tilloch med inen gång

nya påminnelser...sover några minuter sedan kommer han i gång igen....somnar slutligen 21.58.
Sedan sover han ca 1 h, men under denna timmen gnäller han och gråter till flera ggr, men tystnar och sover vidare själv. Nya frågor kommer vid 22.50!

Uppvak 2, vid 22.50, går in och känner på honom (började misstänka sjukhetsgnäll efter förra uppvaket

men nej han känns inte het...)Påminner med jämna mellanrum, ca var 2-3:e minut tills jag inte orkar längre utan går in och lägger tillrätta vid 00.55. Efter det somnar han med ens

Uppvak 3, vid 04.50, nu tar det 49 minuter innan han somnar om, jag ramsar med 5-8 min mellanrum och går in två ggr, först vid 05.08 (då hade han trasslat in sig ipyjamasen och låg med båda benen i ena byxbenet

) och senare när jag blir less vid 05.34. Samma sak nu, han somnar in snabbt efter att jag gått in andra gången. Väcker honom 06.15 då klockan ringer, han är trött, men glad
Som ni ser så har jag fortsatt trafikera

Tappade attityden denna natt och det var så enkelt att gena och lägga till rätta, fast jag försökte verkligen att inte...men börjar känna mig rätt så trött nu efter att ha tagit alla kurnätter och inte sovit ikapp sömnen dagtid
Vi fick två besök under gårdagen av släktingar som inte träffar Valter ofta alls och till och med för första gången...svårt att avstyra och säga att nej ni kan inte komma idag

Kan detta ha påverkat honom och lett till strulet han hade fram till ca 01.00 ? Eller börjar han ifrågasätta allt en gång till..redan?
Behöver lite råd och peppning nu

inför kommande natt så jag inte strular till det ännu mer för honom
Lenita