Slemproppen.

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
kokos

Inlägg av kokos »

:lol: Vilken rolig och spännande läsning när jag har varit borta ett tag. Önskar er all lycka!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D
Oj, vilken spännande läsning. :shock: :lol: Men det var klokt att gå till frisören :lol: ...med vår förstfödda störde det mig något otroligt (5 v tidigt med akut snitt hipp som happ) att jag vare sig hade hunnit klippa mig, tona håret eller raka benen... :roll: :shock:
(Syns på alla bilder i evigheter också :roll: - vad gäller frisyren iaf :lol: )

STORT LYCKA TILL! :heart:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Wow :D :heart:

Då väntar vi med spänning och tänker på er. Det är ju så oerhört stort, spännande och bara helt fantastiskt. Kan inte förstå att det bara var 2 1/2 vecka sedan vi var där ni är nu. Små skräp. :heart:

Visste faktiskt att slemproppen kan komma i olika omgångar men tänkte inte på det. Ibland kommer den inte alls innan. Det var därför jag inte trodde lilleman var på väg - ingen slempropp hade ju gått.

Försten så funkade det bra med katetern 8) TACK :D :heart:

Och Mindy - förstår precis. Jag kom till frissan men hann inte raka benen. :shock: Känns ju himla lustigt att ligga på operationen för att möta sin bebis och vara fåfäng. Men så illa var det. :wink:

Kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Sarika

Inlägg av Sarika »

Hur går det för er?? Har det kommit något litet skräp? :D

kramar från oss
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
father of sons

Inlägg av father of sons »

Rapporterar vidare:
Slemproppen fortsätter att släppa här :shock: .
Igår var vi säkra på att vattnet gick, satt på toa och det bara rann. Ringde förlossningen och fick då lära mig att man kan få såna monster-flytningar (deciliter!) på slutet. Visste ni det :lol: ?

Det börjar likna Peter och Vargen det här :lol: !

Träffade en barnmorska från förlossningen som sa att så här kan det vara länge. Just nu hoppas jag att det blir på utsatt datum så jag hinner bli av med min förkylning..

/ Mamman till sönerna :D
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

father of sons skrev: Rapporterar vidare:
Slemproppen fortsätter att släppa här :shock: .
Igår var vi säkra på att vattnet gick, satt på toa och det bara rann. Ringde förlossningen och fick då lära mig att man kan få såna monster-flytningar (deciliter!) på slutet. Visste ni det :lol: ?
Jo 8)

/Fjällmor
Sarika

Inlägg av Sarika »

Nämen vad är detta :?: :!: Det är ju verkligen en följetong :lol: Usch vad jobbigt att bara vänta på det här sättet.

Får jag fråga varför de inte gör snittet nu istället för att vänta eftersom du ska ha ett planerat snitt :?: :!: Vill man verkligen att det sätter igång helt innan man snittar? Är det inte risk för akutsnitt då, eller :?: För mig har det ju aldrig satt igång utan jag har ju snittats på mina utsatta tider så jag vet inget om detta...... :wink:
Sara
VilmaochViggo
father of sons

Snittet kan absolut läggas tidigare, det är jag som vill att bebisen ska vara kvar så länge som möjligt. Nu är jag dessutom förkyld och skulle önska att jag var frisk innan operationen.

Jag tycker om tanken att barnet ska tala om när det är redo. Nu har förlossningen börjat/det är på gång, så barnet är väl redo men för mig får vattnet gärna gå och värkarna starta (PÅ RIKTIGT).

Akut snitt blev det med första Sonen, då han låg i säte och vattnet gick 9 dagar innan :shock: . Det tog timmar innan kejsarsnittet gjordes, så jag är inte orolig för ett akut snitt. Jag är inne på en halvtimme och är förberedd på det mesta just nu (planerat, akut, sövning, en fot som sticker ut :shock: ).

/ Mamman till sönerna :D
Sarika

Inlägg av Sarika »

Ok, då förstår jag. :D Tycker också att barnet ska "säga till" om det går och det verkar han/hon göra, hoppas bara att han/hon hejdar sig lite till så du hinner bli lite friskare :D

Krya på dig!

Kram
Sara
VilmaochViggo
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej,
Detta är spännande vill jag lova. Jag hade också värkar och liknande precis som du. Jag slutade visserligen med ett katastrofsnitt. Men jag fick också lära mig att ju längre man kan gå i förlossningsarbetet även om man snittar (jag gick tills jag var öppen 9 cm innan larmknappen trycktes in :wink: ). Detta är för att de hormoner och dylikt skall få vara med och påverka allt från barnets utveckling då en liten del i hjärtat stängs exempelvis vid just forlossningen och lungor m.m. förbereds det där pyttelilla extra. Säkert kan en förlossningsläkare eller BM förklara detta bättre.

Jag vet bara att ju längre man går innan man snittar desto bättre för moder och barn (så länge det inte är fara för liv så klart). Detta kommer att gå fin, fint. Följer med härlig spänning på fortsättningen. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
father of sons

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Vår tredje Son.
Han är här nu.

I torsdags var vi och träffade teamet som skulle ta hand om oss på det planerade snittet och allt kändes toppen! På kvällen när vi satt och tittade på "Medium" säger min man:" Kolla! Din mage ser ut som Gudrun Schymans i den där förlossningsfilmen!" "Ja, se där!", svarar jag och så tittar vi vidare :shock: . Efter 45 minuter tittar vi på varandra och undrar om vi kanske borde göra något?! Packa väskan, ringa mormor, ta kontakt med förlossningen...??? Tog tid på värkarna och jag hade täta, kraftiga värkar :shock: ! In med väldig fart till förlossningen där jag fick ha ett rejält värkarbete i 6 h, då det dök upp andra (akuta) operationer.

Annekteringen är gjord, en och en fick Sönerna träffa sin Bror :heart: .
Det är det vackraste som finns! Vilken kärlek.

När jag håller min nyfödda har jag direktkontakt med Livet. Känner mig helt hudlös, kasta ett popcorn på mig och jag börjar storgråta :lol: ! För att inte tala om Kärleken jag känner till min man :heart: ! Mitt liv är helt fullständigt just nu.

/ Mamman till Sönerna :D
vanna

Inlägg av vanna »

Grattis!!!

Åh, vad alldeles underbart ljuvligt det låter att ha tre små pojkar hos sig :heart:

/ vanna
A lie
Kontakt:

Inlägg av A lie »

GRATTIS!!!!
Annelie; mamma till Widar (050606), och Vendela (060910)
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Happy birthday to you, happy birthday to you... :-({|= :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Stort och varmt grattis!

Och ni behöver ju inte ändra signatur :wink:

Kram Pea
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"