jag har gjort allt helt fel!!! Råd sökes.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
rapport...
hittils har det gått JÄTTE bra med långluren...det må jag då säga!
Dag 1- vaknade som vanligt efter exakt 30 min, in och buffa ramsade mig ut..och gossen reagerade...sov 5 min senare och mamma fick väcka när luren var slut (aldrig hänt)
Dag 2 - sov och vakande efter 1,5 h..
dag 3 blir ju idag så vi får se..MEN gossen har fått magsjuka..OCH han rosslar idag (läkaren ska ringa tillbaka vid nio så jag ska höra vad han säger) och jag undrar om någon vart med om det?? alltså jag tror att han drog ner kräk igår kväll, för det tog jätte länge innan han fick luft efter kräkningen...undra bara om det är rester som ska upp lixom eller tänk om han har fått ner det i lungorna
huvva hade 37,8 i feber..när är det aktuellt att ta alvedon?
Nåja då är det ju än så viktigt att han faktiskt får sova idag!!
Det kommer väl mer rapport om hur det går..
Hälsningar Mamma Malin och lillbollen Hugo
Dag 1- vaknade som vanligt efter exakt 30 min, in och buffa ramsade mig ut..och gossen reagerade...sov 5 min senare och mamma fick väcka när luren var slut (aldrig hänt)
Dag 2 - sov och vakande efter 1,5 h..
dag 3 blir ju idag så vi får se..MEN gossen har fått magsjuka..OCH han rosslar idag (läkaren ska ringa tillbaka vid nio så jag ska höra vad han säger) och jag undrar om någon vart med om det?? alltså jag tror att han drog ner kräk igår kväll, för det tog jätte länge innan han fick luft efter kräkningen...undra bara om det är rester som ska upp lixom eller tänk om han har fått ner det i lungorna
Nåja då är det ju än så viktigt att han faktiskt får sova idag!!
Det kommer väl mer rapport om hur det går..
Hälsningar Mamma Malin och lillbollen Hugo
-
annawahlgren
Drar ner kräk
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
magsjuka
han har bara kräkts en gång igår kväll..men det kom jätte mycket hela middagen plus kvällsslurk (en port gröt, 1/2 dl fruktpure+amma och kvällsslurk på en helmosad banan, hade ej hunnit kvälls amma än) och jag hade han i famnen och ska jag vara helt ärlig minns jag inte ens hur jag hade han när han kräktes men jag stod upp och det mesta kom på golvet så han kan ju inte ha legat ned då hade ja han och jag haft det mesta på oss??!!
Han sover i framstupa sido läge, väljer det själv...
Han sover i framstupa sido läge, väljer det själv...
-
annawahlgren
idag har jag ammat två större måltider hittils plus en lite snuttis och det har då fått stanna kvar och han har bajsat och det var fast...absolut inte löst
Jag är mest orolig för rosslingarna, men jag har pratat med vc och väntar på att barnmottagningen på sjukhuset ska ringa upp..huvva så orolig är jag..
bara 20 minuter kvar så får jag prata med dem...dom borde ju ha koll..hoppas vi får komma in och bli lyssnade på så man vet
Nåja om han fortsätter kräkas, så ska jag nog prova blåbärssoppa, en gång ingen gång eller hur
får gossen sova extra idag om han är trött..tex om jag använder kvartarna åt varsit håll så han får sova 2 h? om han vill det...
Jag är mest orolig för rosslingarna, men jag har pratat med vc och väntar på att barnmottagningen på sjukhuset ska ringa upp..huvva så orolig är jag..
bara 20 minuter kvar så får jag prata med dem...dom borde ju ha koll..hoppas vi får komma in och bli lyssnade på så man vet
Nåja om han fortsätter kräkas, så ska jag nog prova blåbärssoppa, en gång ingen gång eller hur
får gossen sova extra idag om han är trött..tex om jag använder kvartarna åt varsit håll så han får sova 2 h? om han vill det...
-
annawahlgren
Var inte orolig. Kom ihåg att det är vargar du härbärgerar. De springer så lätt över till lilla barnet och härjar på ett sätt som verkligen inte behövs när saker och ting är illa ändå.
Känn dig lite krävande i stället. "Jaha, och hur han ni tänkt er att hjälpa mitt lilla barn
-
TorpSara
Du har ju börjat med smakisar? Klart det blir stadigare i blöjan då! Kan vara samkisarna som gjorde att maten kom upp, inte nödvändigtvis magsjuka, som trots allt är extremt ovanligt bland små ammade skräp.duggan skrev:idag har jag ammat två större måltider hittils plus en lite snuttis och det har då fått stanna kvar och han har bajsat och det var fast...absolut inte löst![]()
![]()
Fortsätt du att amma, kör blåbärssoppa vid diarré, vid kräk gör det ingen större skillnad, men större fläckar...
hej hej
min gosse äter inte smakisar utan han äter ordetligt med mat och har gjort det ett tag, började med smakisar för 1,5 månad sen. jag kan tillägga att den ömma fadern och stora sysyter och åkte på magsjuka igår...två timmar mellan varje insjuknande.. så jag tror det var det. 8) .hittils inge mer kräk och inge lös i magen...han brukar vara fast i avföringen men jag vart förvånade när han inte var lös...snabb variant!!??
nåja har lagt han för långlur så han är förhoppningsvis piggare när han vaknar
nåja har lagt han för långlur så han är förhoppningsvis piggare när han vaknar
-
TorpSara
så nu har vi vart på barnmotagningen och doktorn har lyssnad på skräpet..puh inge fel på lungorna och hon sa att det rosslar mycket men det sitter högre upp så det är näsdroppar och bricanyl som gäller så nu hoppas jag det är bra med det. Hon tror det var en förkylning...(fast han inte är förkyld
)
Tror ni jag törst ge han nån "mat" typ mosad banan kanske för jag tvivlar att han blir mätt på bara bröstmjölk nu när han är van att äta
Han har ju inte kräkts nått mer sen igår kväll
och dagsluren gick si så där...sov 30 min, mamma ramsa och sov 20 min till men sen var det färdigt...det lät som att han kruppade när han grät så mamma vart nervös, och sen fick jag ta upp han (när han var lugn-givetvis)för vi fick en tid hos doktorn sen. somnade ibilen hem, så allt krackelerar idag, nåja efter en god natts sömn i natt så tar vi nya tag imorgon och då är han förhoppningsvis bättre.
Tror ni jag törst ge han nån "mat" typ mosad banan kanske för jag tvivlar att han blir mätt på bara bröstmjölk nu när han är van att äta
Han har ju inte kräkts nått mer sen igår kväll
och dagsluren gick si så där...sov 30 min, mamma ramsa och sov 20 min till men sen var det färdigt...det lät som att han kruppade när han grät så mamma vart nervös, och sen fick jag ta upp han (när han var lugn-givetvis)för vi fick en tid hos doktorn sen. somnade ibilen hem, så allt krackelerar idag, nåja efter en god natts sömn i natt så tar vi nya tag imorgon och då är han förhoppningsvis bättre.
-
TorpSara
krupp
huvva huvva huvva jag tror inte att det är sant men det visade sig att vår kille har fått krupp...efter emluren så fick han nästan ingen luft så vi åkte med ilfart tll akuten och han fick inhalera adrenalin...urs urs det hr är det värsta som hänt, trodde inte små gossar på 5 månader hade krupp..
till råga på allt kom vi hem 45 min eter läggtid gissa om han var trött!!??
Nåja är det någon som har några bra tips på hur man kan underlätta för barnet när det blir för jobbigt...jag har nu höjt huvudändan och ställt en balja med vatten under hans säng...tyvärr är det -20 så jag törs inte öppna fönsteret men jag har sänkt elementen..mer tips någon??
till råga på allt kom vi hem 45 min eter läggtid gissa om han var trött!!??
Nåja är det någon som har några bra tips på hur man kan underlätta för barnet när det blir för jobbigt...jag har nu höjt huvudändan och ställt en balja med vatten under hans säng...tyvärr är det -20 så jag törs inte öppna fönsteret men jag har sänkt elementen..mer tips någon??