Gastsjö Camp. Deltagare och samordning
-
ms Sophie
Vi får sova i skift och hjälpas åt med barnen helt enkelt. Under vår SHN kurs var det lugn på förmiddagarna, inget specielt program för då sov en del medans andra åt frukost och roade sig.
På natten sov vi i skift, det kom man överens om i den gruppen man då tillhörde. Under eftermiddagarna blev det tid för gemensam samvaro och utbildning.
Sen hade vi olika matlag som fixade maten en dag var. Funkade toppenbra. Till och med jag kunde vara behjälplig, skalade ägg och pratade uppmuntrande till de mer matlgningskunniga.
Kram Susan
På natten sov vi i skift, det kom man överens om i den gruppen man då tillhörde. Under eftermiddagarna blev det tid för gemensam samvaro och utbildning.
Sen hade vi olika matlag som fixade maten en dag var. Funkade toppenbra. Till och med jag kunde vara behjälplig, skalade ägg och pratade uppmuntrande till de mer matlgningskunniga.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Skillnaden den här gången blir att vi får laga mat och äta "härnere", i lilla huset, och det blir trångt (men vi får använda vardagsrummet också), eftersom Logen bör reserveras, tycker jag, för:
1. frukost, som alla fixar själva,
2. de små SS:arnas resesängar - vilken förläggning det blir
3. inomhusumgänge med barnen (med studier för mig och prat däromkring), då man alltså får plocka undan eller ihop reseängarna och frigöra hela denna underbara yta som Logen är.
"Lagen" tänkte jag ordna utifrån bästa omdöme
Men vi saknar kurbebisar
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren
Vilket föranleder mig att fråga: har vi någon /några (2) verkliga frisksportare här
Jag har nämligen ett härbre, utan värme, el och vatten, där man kan leka ishotell i dubbelsäng med duntäcke
Om det är någon som ligger åt det hållet
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jag tänkte mig att baka bröd ganska tidigt på morgonen iaf, så det är klart till frukost. Intresserade är välkomna att vara med!
Hur är det med ugnar , Anna? Degblandare hade du ju, men hålplåt?
Annars tar jag med min, den är lätt...
Vattenspruta och degskrapa? Kan också medtagas.
Någon slags bänk/bord för degar...
Katastrofbebisar förekommer tyvärr inte i min bekantskapskrets...
Men ska höra mig för i de yttre kretsarna!
Hur är det med ugnar , Anna? Degblandare hade du ju, men hålplåt?
Annars tar jag med min, den är lätt...
Vattenspruta och degskrapa? Kan också medtagas.
Någon slags bänk/bord för degar...
Katastrofbebisar förekommer tyvärr inte i min bekantskapskrets...
Men ska höra mig för i de yttre kretsarna!
Angående kurbebisar tror jag att det finns ett visst dilemma om jag får spekulera. 8) Om man är hängiven AW och tror på SHN-metoden, då har man redan provat den och med all säkerhet nått en bra bit på vägen även om man inte nått fullt fram. Slutsats: man har ingen katastrofbebis med stort S.
Om man INTE tror på SHN-metoden har man inte provat den och vill inte få den provad på sin bebis heller, oavsett om man har katastrofsituation eller inte.
Det är mina spekulationer...
För jag har en del katastrofer i min omgivning, men päronen till dessa har sina skäl att inte köra kuren.
Men som det ser ut just nu kan vi väl köra lite kurning av min lillskrutta? Hon var en SS, men har börjat undra om landet verkligen måste ligga på det sättet...
Med henne har jag lovat mig själv att inte hänfalla åt nåt som slutar i "10 gånger-vaken-på-natten-träsket". Men uuuuuuuuuuj, vad det är envist. Så nån av oss har inte förstått helt hur man ska göra...
Det finns bara två att välja på: hon eller jag.
Hur som, vi trälar på. jag kan ju inte komma till Gastsjön med en som inte sover!!!
Gud förbjude!!

Om man INTE tror på SHN-metoden har man inte provat den och vill inte få den provad på sin bebis heller, oavsett om man har katastrofsituation eller inte.
Det är mina spekulationer...
Men som det ser ut just nu kan vi väl köra lite kurning av min lillskrutta? Hon var en SS, men har börjat undra om landet verkligen måste ligga på det sättet...
Hur som, vi trälar på. jag kan ju inte komma till Gastsjön med en som inte sover!!!
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
-
annawahlgren
Jag kan ju bara inte låta bli att fascineras av att vi ska ha en hel hög med barn i samma sovsal och det ska fungera!
Mina stora sover gott om natten, men jag är osäker på om de hade fixat en sovsal med andra barn.
Läs mig rätt nu, jag menar inte att det inte fungerar, jag är bara SÅ imponerad och det ska bli SÅ häftigt att uppleva! Var bara tvungen att påpeka detta. 
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
10 månader då, som Ivar. Jag besöker även ett annat forumannawahlgren skrev:tove79 - tio månader då eller tio mån nu
Jag kan höra mig för. Kolla vem som är beredd att ta sig ur det (för det handlar ju mycket om det också, om man verkligen vill och tror på en lösning...) Jag känner ju dem tycker jag, räknar dem till bekantskapskretsen, efter att ha delat graviditet och bebistid med dem, om än virtuellt. Jo, några träffar jag också på stadig basis.
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Degskrapa är lätt att plocka med!
En hålplåt är helt enkelt en plåt med hål i, många små! Då cirkulerar luften under bröden som får yta även där! Används flitigt på bageri men brukar följa med om man köper varmluftsugn numera! Man får de där små prickiga "bubbliga" sakerna på undersidan, som du nog sett på bageribröd och även köpebröd i affär!
Om ni vill, som ska med, så kan ni titta på brödtråden på mat och mageforumet om det är nåt speciellt bröd ni är sugna på. Annars blir det de JAG vill!
Nä, allvarligt talat så vill jag gärna få tips om vilka ni skulle vara sugna på! Nåt helvitt bröd blir det nog också, typ frallor och "snoddas" och kanske nåt foccacia till maten...
En hålplåt är helt enkelt en plåt med hål i, många små! Då cirkulerar luften under bröden som får yta även där! Används flitigt på bageri men brukar följa med om man köper varmluftsugn numera! Man får de där små prickiga "bubbliga" sakerna på undersidan, som du nog sett på bageribröd och även köpebröd i affär!
Om ni vill, som ska med, så kan ni titta på brödtråden på mat och mageforumet om det är nåt speciellt bröd ni är sugna på. Annars blir det de JAG vill!