The Gastsjö Camp! 22-26 mars

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Instämmer med miar 70 både vad gäller den förträffliga tågförbindelsen och Hege, kära Hege. Klart intresset är enormt :!: Du kommer som du vill, bara du kommer, så vi får höra och så att vi får krama dig och tacka för all enorm nytta du gör :wink: :lol: :heart:

Någon hämtar dig. Och skjutsar dig. Taxi Bräcke - Gastsjön betalar jag annars 500 kr för enligt särskild liten stamkundsöverenskommelse och drar av på företaget.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Elle

Inlägg av Elle »

Jag kommer ensam. Ser verkligen fram emot att träffa er alla gamla och nya bekantskaper :heart: !

Med tanke på planering av mat o dyl så har jag fått alla recept från kursen i augusti(mailade till mig från Pia Pojkmamma, TACK) och det kan ju vara en tanke att köra repris på dessa då de är utträknade för många och mycket GODA =P~

Jag antar att vi dipl och du Anna pratar ihop oss om upplägg av kursen? Ja, Anna du vet ju vilken planeringsmänniska jag är som gillar att ha koll på läget :wink: Jag far ju till fjällen på söndag och är åter den 10/2. Kommer endast kika in här sporadiskt fram till dess. Men tveka inte att ringa mig Anna om vi ska bolla något.

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D JAg är inte hemma själv ännu, Elle, men du vet att jag mer än tacksamt tar emot ditt organisationserbjudande :wink: :lol: Det viktigaste nu, när vi fått in alla anmälningar och bekräftelseramsor per den sista, är transportfrågan - att folk beställer tågbiljetter så tidigt som möjligt t ex. Sedan, när du är tillbaks, börjar vi prata mat och matlag :wink: :lol: Det funkade ju strålande sist. Alldeles underbart bra.

Ha det härligt i fjällen :!: :lol: :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jag organiserar också mer än gärna Anna men du vet ju att jag inte är någon fena i köket (fast en baddare på att fiska :wink: ) så det kanske inte är något för mig. Däremot hjälper jag gärna till med kursen på plats, att vara vaken nätterna igenom är ju inte större problem för mig även om Father A inte tror att det är möjligt :) .

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol:
Lua

Inlägg av Lua »

:D Tuppen jag :!: :D

Jag kommer med ett litet 4-månaders skräp. I den preliminära anmälan hade vi tänkt oss den ömma och ett-åringen också men vi har ändrat oss. Jag längtar skitmycket :!: Ska bli intessant att se om de bilder man skapat sig av er stämmer... :wink:

Jag är ingen stor organisatör men jag gillar att laga mat! Vi kommer förmodligen att åka tåg här från Älvsbyn till Bräcke.

Stor kram från Lua. :heart:

PS! Vad gällde för kursare? Är det möjligt att få bli diplomerad? Mig veterligen är det tunt mellan dem här uppåt landet. DS.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Det är absolut möjligt att bli diplomerad. Vi ska bara hitta ett par lämpliga kurbebisar först :wink: (se ovan). Villiga tidigare diplomerade kommer att finnas med och hjälpa till med utbildningen :wink: :lol:

Ni är så välkomna :!:
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Jag åker gärna tåg upp. Tror det passar oss bättre eftersom dottern inte är något fan av att åka bil och det lär ju ta en halv evighet att ta sig upp då... :shock: :o

Hur många kan det tänkas vara som åker tåg?
Ska man ha en person som bokar så man kan få platser vid varandra eller chansa och hålla sig till familjevagnen om det finns en sådan?
kattklo

Inlägg av kattklo »

ms Sophie, vi verkar vara fler som vill åka tåg.
Det verkar ju enligt jennie vara både billigt och snabbt.
Och så trevligt också. Kunna sitta där och kackla istället för att oroa sig för älgar och halt väglag.
Vi gör väl så att vi väntar till efter anmälningstiden gått ut och vårt intresse blivit bekräftat och beseglat och så räknar vi ihop hur många vi är och slänger oss på bokningen.
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Lysande idé Kattklo! :D
Just det tåget jag kollade på, morgontåget, fanns familjevagn (något jag normalt skyr som pesten - tänk vad man kan ändra sig :wink: ) och är vi många och åker dagtid är det ju att föredra att boka där och "hitta varandra". Min son hatar bilåkning och att köra upp ensam med honom lockar INTE!
Vad jag minns från min studenttid på tåg var just att familjevagnarna inte bokades i första taget så där brukar finnas plats. Det var liksom där man hamnade när man inte var ute i tid..... :roll:
En goding till son född 0603 :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Bra bra!
En hel vagn med våra ungar i kommer ju bara vara alldeles underbart!
kvacke

Inlägg av kvacke »

Jag vill!!! :D

Men jag kommer nog själv. Kan inte riktigt bestämma om Wilma ska följa med eller inte. Det beror lite på färdsätt. Är det någon mer som åker från göteborgs hållet?

Kram Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Vad kul det skulle vara med en hel vagn för oss :D
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D kvacke - från Göteborg finns faktiskt drektförbindelse till Bräcke. Nattåget är inte fel :!:
kvacke

Inlägg av kvacke »

Tack Anna! Har sett det men det kommer så hiskeligt tidigt till Bräcke. Hur långt är det att ta sig från Bräcke till Gastsjön? Ska vi anlända under torsdagen och bege oss hemåt under måndagen? :D
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"