Träning -07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jaoo...
Jag har nått veckomålet, men oj vad tungt det var. Och vad många ursäkter det fanns! Vädret, långväga besök, ensam med Kakan etc etc.

Jag fick sparka mig själv i arslet alla gånger för att komma ut men det GICK! :D

måndag rask promenad
onsdag joggade
torsdag rask promenad
lördag simmmade
söndag joggade.

samma mål nästa vecka, 3 pass + snabbare barnvagnspromenader!

kom igen!!!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

min veckorapport finns i slipparökatråden... 8)

/Fjällmor
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Härligt jobbat tjejer!! :D :D :D

Jag är i mål också! :D :wink:

tisdag "fatburning workout" ett gammalt videoband jag hade i lådorna, + styrka, 1 dryg timme
torsdag motionscykel + vikter 1 tim 15 min
söndag samma som ovan
Men idag var det mycket undanflykter, men jag gjorde det till slut :!:
Har anmält mig till step-up på sön.kväll, men min sambo fick rycka ut (pga stormen) till sitt jobb, så det blev ingen idag.

Och förresten, räknas städa garaget, så måste bara mitt "lägga klinkers i källaren i 4 timmar i måndags kväll" också räknas! Gud, vad jag slet, och vad det jävlades :twisted: :roll:

Och fjällfolket, vad menar du?
Var det så mycket med familjen i veckan att inget blev av :shock:
Vad ÄR detta??? Här skulle vi träna i denna tråden! [-X :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Bra jobbast tjejer :thumbsup:

Jag gick ut stenhårt med mitt promenerande - och sen blev det inget mer :( Gick ju med svår foglossning nu när jag väntade Frida, och har sen hon föddes inte varit ute på nån "riktig" promenad (sist var i juni :shock: ) och jag kan bara säga att det gick inte alls :(

Jag har fått vila hela veckan efter den promenaden, har j :evil: ulskt ont, och till råga på allt har det blitt nåt knas i nacken också. Jag skulle dra på mig byxorna, och det bara knastrade i nacken, och nu har jag jätteont, kan inte vrida huvudet, och värken har börjat vandra neråt svanken... Imorgon bitti ringer jag vårdcentralen, för nu måste jag få komma dit!
Har krånglat i flera år med ont i fotleder, höften osv till och från, men dethar ju alltid gått över :roll: Nu måste jag nog inse att det krävs en ordentlig undersökning :!:

Så min träning får nog ligga nere tills jag vet om jag KAN träna, tills dess äter jag alvedon och vilar...
Fortsätt kämpa ni andra :wink:

Kramelikram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

anna skrev: Och fjällfolket, vad menar du?
Var det så mycket med familjen i veckan att inget blev av :shock:
Vad ÄR detta??? Här skulle vi träna i denna tråden! [-X :wink:

kram anna
:lol: :lol: :lol:

jag tror nog snöskottning (i den mängd vi har här) räknas som hårdträning :wink:

Jag menade att jag ägnat veckan åt min första rökfria vecka :!:

TOKSTOLT är jag! \:D/

/Fjällmor
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

DET ska du verkligen vara fjällmor!! =D>
Starkt jobbat!! :D
Och visst räknas snöskottning!

miar70...ojojoj, stackare :shock:
Ta det lugnt, och kom igen sedan när du kvicknat till!
[-o<
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Oj, vad duktiga ni har varit allihopa. Nästan. :lol: Eller ska jag säga: på era egna sätt, Fjällmor...? :wink:
Miar70, ditt läge låter helt överjävligt. HJÄLP! Hoppas att du kan få hjläp på VC, annars låter det som om en bra kiropraktor vore på sin plats för din nacke.
Här kommer min träningssuppering:
Styrketräning torsdag (fortfarande träningsvärk) + riktigt lång promenad.
Kortare promenader varje dag.
Så skulle jag ha tränat idag också, och ont i ryggen som jag har gick jag på ett ryggpass. DET var inget vidare. :( Husmodersgympa med inslag av 80-talets Lanefelt. Kände mig väldigt otillfredsställd efteråt. Kämpade mig hem i stormen och lekte lite med mina tunga hantlar istället och gjorde en himla massa sit ups. Räknas som ett pass, tycker jag.

:arrow: Inför v 3:
Promenad varje dag. Minst 30 min.
Två träningspass, styrka och kondition.

Vad siktar ni andra på?

Håller tummarna för att alla håller sig hela och friska!

Ulrika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Fjällfolket skrev: Jag menade att jag ägnat veckan åt min första rökfria vecka :!:
DET kan man få skryta hur mycket som helst om :wink:

Och jag lovar att ta det lugnt - kul att se att ni andra jobbat på så bra! Det är ju det att börja som är så jobbigt...

Nu stormar det på bra här - lite mysigt är det ju att få sitta inne och lyssna på det :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Jag hänger på :D
Alltid bra med peppning och stöttning.
Jag ska försöka spinna en gång i veckan och yoga en gång i veckan.
Därutöver vill jag gärna ta mig ut på en långpromenad eller två också!
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Hej på er, vad duktiga ni är.
Själv tittar jag upp från sängen förta gången på en hel vecka idag. Mina leder har totalt sänkt mig, så jag äter mediciner som kan sänka en elefant, men nu börjar det reda upp sig, jag orkar gå från sängen till datorn, :thumbsup: Mitt första träningspass denna vecka :lol: :lol:
I övrigt står det ganska still just nu, men jag har för avsikt att komma igång med lite promenader så fort jag orkar, och sen tror jag att det får bli lite simbassängträning när man väl kommit igång, om inte den här förbaskade ledvärken inte ger upp snart blir jag väl tokig.

ha det gott tjejer, och fjällmor!! du ska vara jättestolt, att sluta röka är ingen dans på rosor om man är inbiten. Jag är imponerad. :thumbsup:
Ni andra är också jätteduktiga med ert, pepping pepping, jag återkommer :)
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

[quote="Katarina-Mamma duracell"] Mina leder har totalt sänkt mig, så jag äter mediciner som kan sänka en elefant,

I övrigt står det ganska still just nu, men jag har för avsikt att komma igång med lite promenader så fort jag orkar, och sen tror jag att det får bli lite simbassängträning när man väl kommit igång, om inte den här förbaskade ledvärken inte ger upp snart blir jag väl tokig.
quote]

Hmmm, du också :(

Själv var jag in till VC idag, och blev för första gången rejält undersökt :!: De tog mängder med prover, och så blev jag skickad på akuten för röntgen av min nacke - och de hittade nåt där, men min läkare på VC hade såklart gått hem för dagen när jag kom tillbaka, så imorgon ska jag dit igen och få höra mer... Inom två veckor ska jag få röntga min höft också, känns skönt att bli riktigt genomkollad :!:
Men ont som :evil: har jag i dag med, och hur trött som helst, en hel dag på sjukhus :x

Och nu längtar jag verkligen efter att träna - bara för att jag inte kan :roll:

Ha de :D
Mia
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

här är det uppåt värre idag, har precis påbörjat en kortisonbehandling, och nu kan jag känna att smärtan minskar. så snart mina vänner räknar jag med att komma igång igen med lite lättare träning :)

Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

tack söta rara ni \:D/ :heart: :lol:

Jo, jag kan knappt fatta - efter ca: 20 år :!: :shock: och så behövdes det bara en bok... :roll:

Hu som ni har det :cry: skickar all kärlek till era onda kroppar :heart:

Här skottas det snö! IGEN! :lol: Drivorna ligger nu halvvägs upp på fönstren efter stormen... 8)

/Fjällmor
kattklo

Inlägg av kattklo »

Mina knääään!!!
Aj aj, det var visst så här det kändes att börja springa med svaga knän.
Lägg till knäböj på min lista! :P
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

hej hej från en som ääääntligen gjort sin första promenad på mycket länge. har fått kortisonbehandling för mina leder och nu äntligen kan jag röra mig igen, så nu ska här åtminstone bli promenader igen :)

Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"