Hej nu är jag här igen med lite fortsatta frågor
Tänkte skriva igår om hur bra det går. Hur Lina följer tiderna nästan till punkt och pricka. Så bra att hon somnade platt på rygg, på filten på matbordet, och hur jag då upptäckte att klockan var exakt då jag borde ha lagt henne i vagnen för att sova
Inte särskilt mycket vagnande på flera dagar, bara helt kort några gånger och då har hon somnat om och sovit vidare utan gnöl. Inget strul på kvällarna. Hon har somnat så gott och i förrgår natt sov hon sina 6 timmar =D> , mat och sova 3 timmar till.
Det var vad jag skulle ha skrivit igår...men inte idag
Kvällen var en repris från hur det var innan. Hon somnade lugnt och fint som innan. Sov 45 minuter och vaknade och sen följde flera timmar av vagnande. Och jag vagnar inte länge. Kanske 4-5 tag sen tystnar hon och jag stannar vagnen. Men då vaknar hon och skriker igen. Har försökt avvakta, med hon arbetar upp sig till riktigt förtvivlad ganska så snabbt. Inga tecken på att hon skulle komma till ro. Man hör till och med på andningen när hon tystnar av vagnandet att det inte är bra ännu. Några gånger somnade hon till och sov kanske 5 minuter och sen igång igen. Tog upp henne och gav henne lite tillägg för att vara helt säker på att det inte var hunger. Den åkte ner i ett nafs + lite tutte på det. Sen ner i vagnen igen. Låg tyst och verkade nöjd, somnade till i 10 minuter och så var vi igång igen.
Sen får jag erkänna att jag gav upp. Klockan var 00.30 och jag var hur trött som helst. Dessutom lätt stressad av att veta att maken, som ska upp 3.45 behöver sova och att sonen vaknar 7.30 hur mycket eller litet jag än har fått sova. Så i natt har hon sovit så gott i min säng så

Snuttade 2-3 minuter sen sov hon som en klubbad oxe till kl.5.30.
Hur går vi vidare med det här? Det kanske funkar hur bra som helst ikväll, men någon annan kväll gör det inte det och då vill jag vara förberedd.
Hur ska jag få henne att komma förbi de där korta insomningarna och få henne att sova djupt istället. För egen del är det ju rena tortyren att få sömnen avklippt gång på gång när man precis har börjat slumra in. Jag förstår verkligen att man använder det som tortyrmetod. Man skulle kunna erkänna vad sjutton som helst till slut.