Ha bara inte för bråttom med att plocka bort amningsnappen, mest för din egen skull, så att du inte sitter där med såriga vårtor igen. Du har redan ett sår på magen som säkert spökar en hel del. Det räcker.Päivi skrev:jag har amningsnapp - suveränt nu, men hur vänjer jag henne av med den efter att den här "krisen" är över?
Brösten ser normala ut nu, men jag tänker fortsätta använda nappen tills dessa marathons är avslutade...
Ingen hade tipsat om Luzern te för att öka mjölkmängden snabbt, jag har själv ingen erfarenhet av det men har sett att folk som använt det haft god effekt här på forumet. B.la. sign; kissemjao. Det skall vara effektivt just vid sådana här tillväxtperioder. Jag minns att det var riktigt beige att sitta och amma två-tre timmar i sträck och samtidigt hålla sig för att man var så pinknödig så att man såg ubåtar. Jag tog aldrig till ersättning, jag var obarmhärtig och bröt matningen för att uträtta mina egna behov. Men så hade jag inga direkta problem med tillrättaläggandet heller.
Lycka till och jag håller tummarna för att du skall få amma så länge du vill