Följ med en bit på vägen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack kära Jannika :heart:

:heart: Varm kram från Nancy
(som blev av med gipset i torsdags men hamnade ur askan i elden eftersom "ortosen" både ser ut och väger som en gigantisk slalompjäxa... eller som maken säger: "du ser ut som Robocop" :shock:. Livet är spännande nästan jämt men nu längtar jag allt efter lite förnöjsammare spänning om sådär 3 dygn bara :wink: :heart: )
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Humorn är det iaf inget fel på!

Du var ju först att gissa på 7/7 om du minns. Känns som ett helt liv sedan... :roll: Jag fick ingen Harry Potter-bebis men Nella kom ju på filmens premiärdag iaf. :wink: Idag ska jag försöka få tag i en bok, det blir dagens äventyr.

Solen skiner och ungarna är så gulliga att jag blir rörd. :heart:

Nu är det inte många timmar tills du/ni får träffa lillasyster!

Kram Jannika
Elle

Inlägg av Elle »

Vad skönt att allt ordnat sig till slut för er. Bra att du stod på dig Nancy! Jag som först trodde jag skulle få sällskap med födelsedag den 25:e men inte :wink: Jag tänker på dig :heart:

Kraaam Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gablex

Inlägg av Gablex »

Hej Nancy!

Här håller vi alla tummar och tår för att det skall bli en trevlig förlossningsupplevelse :wink: ! Inte många dagar kvar! Storprinsen har nedräkning i timmar just nu (fyller nio år på måndag - jag har varit mamma i nio år!) och då tänker jag särskilt på den lilla kickan som kommer att få födelsedag nästan samtidigt!

I tisdags föddes det 20 barn i Malmö enligt lokalblaskan och är det på motsvarande sätt på andra ställen i landet (får man väl anta, eller har vi haft det så roligt bara i Skåne?!) så får Lillstumpan många kompisar att leka med om några år... Jag tycker att det vimlar av gravida kvinnor överallt!

Har du tänkt på att du säkert kommer att ge upphov till historier i fikarummet? "Och igår kom Robocop 8) in och skulle bli förlöst" :lol: :lol: :lol:

Storstorstor kram om vi inte hörs innan äventyret börjar!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej Nancy.

Piper iväg på semester en och en halv vecka utan tillgång till dator.

Vill bara passa på att önska stort lycka till inför förlossningen.
Åhh, jag är alldeles i pirrig i magen och det är inte JAG som ska föda. :roll: :wink:

Må gott hela familjen Nancy. :heart: Tänk att Leia-bus ska bli storasyster....

Kramar från Åsa
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Jannika: Då fick den gode Harry ändå hänga med på ett hörn :wink: :?: Hoppas du fick tag i din bok. Blir rörd då jag läser att dina barn är så gulliga. Vår Leia är hur gullig som helst just nu och verkar ha kommit mer till ro med de förändringar som har varit och som komma skall.

Måste säga att jag är storligen impnerad av hur mycket en tvååring förstår :!: Leia har järnkoll på vad mamma klarar och inte och skulle hon be om något som jag inte klarar accepterar hon det utan knot och går till pappa istället.

:heart: Elle: Hade så gärna delat lillasysters födelsedag med dig men kanske tur ändå att vi fick stanna i Gbg. Jag tror nog att själva omvårdnaden efteråt, ja där hade småskaligheten i Värnamo varit en höjdare, men tanken på att slippa resa 20 míl hem med lillasyster gjorde valet ganska lätt. Jo, vet att många (framför allt våra forumvänner norröver) får åka längre än så men eftersom vi fick välja så. Tack för din fina hälsning Elle :D

:heart: Gablex: Mina varmaste gratulationer en dag i förväg till Storprinsen på hans nioårsdag :heart: :D Har han möjligtvis på egen hand laddat upp med kakor till kalas :D :?:

Det måste vara större babyboom nu än den runt -90. Tycker som du att det är gravida överallt.

Tack för din hälsning och tack igen för ditt fina stöd hela denna graviditet :heart:

Gällande att utmärka sig så inleder vi det extravaganta genom att göra storstilad entré redan på inskrivningen imorgon fm. Maken får gå i förväg och låna rullstol. Jag kanske skulle ta korta byxor så att HELA Robocopbenet syns :-k Jodå, teaterapa i själ och hjärta och om det nu är extra besvärligt så kan man ju ändå passa på att göra lite show i tillvaron :wink: 8) :lol:

:heart: Kantarella: Tack för att du tänkte på mig t.o.m nu när ni ska på semester :D Glad blev jag över din hälsning :heart: Hoppas att ni får en alldeles underbar semester och var rädd om dig :heart: :wink:

Tankar inför tisdagen:
Eftersom de sa att bebisen kommer att födas ca 09.00 på måndag är det alltså inte ens 45 timmar dit. Tänk att det kan vara så spännande trots att man vet både tidpunkt och kön :heart: :D

Lite nervös är jag allt men det kanske är oundvikligt. Är spruträdd och jublar inte över tanken på att stickas i ryggen... Sen har vi ju det där med kateter men av vad jag minns från förra gången kändes det knappt.

Sen har vi benet...:? Man får ju varken ha smycket eller smink på men vad säger de om robotben :?:

Kom precis på att jag ju inte denna gång heller får göra som de andra mammorna, lite halvt lutade framåt stappla sig ut till matsalen skjutandes babyn framför sig i den lilla "plastbaljan" på hjul... Knasigt nog var det det som kändes mest i hjärtat sist, att gå ut ensam och äta medans Leia var en våning upp. Hur skall jag lösa det här då :-k Klart att maken hjälper när han är hos mig/oss men om jag är ensam... Får väl larma på hjälp antar jag.

Svammel och kramar från Nancy
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tänk Nancy, snart har vi fått följa dig HELA vägen, tiden bara rusar fram!
Kan bara blunda och minnas min egen förväntan - så underbart spännande :!:
Är helt säker på att du kommer att lösa det här med plastbacken också, tycker inte det verkar sitta fast när det gäller dig :wink:
Det här kommer att gå SÅ bra, och jag önskar dig ALL lycka som tänkas kan :heart:

:heart: KRAM KRAM KRAM :heart:
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

miar70 skrev:Tänk Nancy, snart har vi fått följa dig HELA vägen
:heart: Tack Mia för din hälsning och tack för att du påminner mig :D Inte fel med lite ödmjukhet emellanåt och sannerligen är jag tacksam inte bara över hur ni följt mig men tänk också att vägen faktiskt blev så underbart lång :heart: :D

Liten rättelse också: Skrev att bebisen skulle födas 09.00 på måndag med det skall naturligtvis stå tisdag.

:heart: från Nancy
kokos

Inlägg av kokos »

Oj vad härligt nära det är nu! Jösses så spännande.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Kära Nancy :heart:
Sitter här med min 5 månaders samt de andra små godingarna och är ändå avundsjuk på dig som snart får uppleva det så stora magiska (fantastisk svenska :wink: ). Fast egentligen är ju varje dag med barnen lika magisk :heart: Vet hur du känner med sprutor/kateter och rubbet men kan idag överhuvud taget inte minnas något läskigt ont. :D

Tänker på er och ser fram emot att höra allt :D Och kanske får kika på den lilla nya lite senare. :D

Stor varm kram
Susanne & co :heart: (Louise sitter bredvid och hälsar med :heart: :D :P Hade Astrid varit vaken hade det blivit mer av :evil: :twisted: :roll: för de tycker hon är roligast men lika mycket kärlek för det). Nog svamlat nu...
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Jannika

Inlägg av Jannika »

God morgon, Nancy! :heart:

Ujujuj, vad jag är nyfiken nu på lillasyster! :heart: Personlighet, vem hon är lik och vad det lilla barnet ska heta! Hon är ju pytte-pytte-pyttelite min unge också tycker jag, haha! Jag förutspådde trots allt hennes ankomst (det är avancerat för att vara en som inte är sådär värst synsk :wink: ) men det känns som evigheters evighet sedan. Och aningens inblandad har jag ju varit i namndryftandet också, det känns hedrande.

Ja, snart får vi veta... :thumbsup: Tålamod, tålamod. Min ständiga läxa från universum. :lol:

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

...och tisdagsbarn har älskligt sinn...
Åse

Inlägg av Åse »

Lycka till i morgon :!: Blir oxå pirrig i magen, så forumfrämling jag är :D
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Elle

Inlägg av Elle »

Jag tänker på dig Nancy och din familj! Lycka till imorgon :D Jag ser fram emot att höra ALLT :wink: om juvelen i magen.

Kramar Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, visst ÄR det spännande :!: :D
Jag skickar massor av kramar och lycka till, till er! :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"