Träning 2011!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Sofies mor

Re: Träning 2011!

Inlägg av Sofies mor »

Hej!
Jag har också tränat tre gånger. Heja oss! :D
Ett pass styrka, ett med yoga, och så en liten joggingtur i intervall.
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Heja chokladkaninen och Sofies mor :thumbsup:

6 pass denna vecka:

Ti: bodyrock 42 min
Ons: mammaexpress 21 min
To: bodyrock 16 min
Fre: kettlebell-tabata 4 rundor 16 min
Lö: powerwalk 1 timme
Sö: bodyrock 12 min

Plus en timmes räfsande av löv på sö. Kan nästan räkna det som träning, varmt fick jag i alla fall :) Har inte tränat magen något extra denna vecka. Bodyrock, ME och kettlebell passen är alla helkroppspass där magen också tränas effektivt. Och sen är jag så slut efter passen att jag inte orkar göra plankor eller andra magövningar :wink: Ska prova så här en tid nu och se om det räcker. Sen om magen börjar puta igen är det ju bara att gå tillbaka till plankorna.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Bra allihopa! :thumbsup:

Själv fick jag ihop 4 pass, slutet på veckan stod jag på mässa så det blev inget 5:e denna gång. Har dessutom fått en redig förkylning... :?

mån. cykelintervall 2x 4 min + upp och nervarvning 20 min
tis. motionscykel 50 min + plankor
ons. poweryoga 45 min
fre. cykelintervall 2 x 4 min 20 min

Jo, jag kan plussa på upp och nerpackning, bärande av lådor fram och tillbaka på mässan. Det är väl en viss träning det med :wink: Och 2 tim uppgrävning/rensning av trädgårdslanden kanske?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Och jag har mest tillbringat den senaste tiden med att bli FRISK. Vilket inte har varit det lättaste. Lunginflammation är jobbigt, man blir så otroligt trött och så är det svårt att syresätta sig tillräckligt. Men så kände jag mig bättre och var på ett pass Boxning igår kväll, åh så skönt det var både för humöret och för kroppen. Men sent på kvällen blev jag dålig i magen, men herre min je ska det aldrig ta slut. I natt kräkte jag och i morse och nu är jag lika matt och trött som förra veckan. Sur är jag dessutom men bara en stund för jag orkar inte ens sura ordentligt och då kan det lika bra va.

Gnäll, gnäll.

Planen framöver ser i allafall ut som följer;
Mån boxpass 75 min på FoS
Tis 1 tim promenad med två barn i dubbelvagnen
Ons 1 tim promenad men två barn i dubbelvagnen
Ons el tors ett pass med något roligt och jobbigt på FoS
Tors slappdag!
Fre/lör/Sön här har jag inte riktigt tänkt igenom min plan men det lutar åt att jag ska hitta några bra övningar jag kan göra inomhus och sen blir det något pass ute också.

Men först ska jag bli frisk och det tänker jag bli NU!

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Men NEJ SusanD!!! :shock: :( Lunginflammation hade jag för et par år sedan och jag har aldrig varit så sjuk i mitt liv...Så totalt utmattad och dränerad på kraft att jag bara sov i veckor...Orkade bara vara uppe korta stunder, det är HEMSKT!!
Ta hand om dig och börja inte träna för tidigt [-X , du orkar inte det!

kram anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Började veckans träning lite försiktigt pga att jag var lite förkyld, men nu är jag pigg igen!
5 pass:
Mån Poweryoga 45 min (körde den vanliga, men lugnare)
Tis: Poweryoga (mjukare variant) 1 tim
Tors: intervallpass på cykel 20 min
Fre: intervall på cykel 2 min
Lör: Poweryoga 45 min

Hur går det Susan D? :shock:
kram anna
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Hej tjejer!

Hoppas träningsveckan har varit bra. Själv har jag dragit på mig en förkylning :twisted: såhär i slutet av veckan. Lite träning blev det ändå

tis: bodyrock 20 min (som inkluderade en tabataintervall m hopprepp- som ska göras TRE ggr)
tors bodyrock 12 min
lör:pw

Har helt plötsligt börjat hoppa en massa hopprep :shock: :D
12 minpasset består av 2 omgångar (på 6 min var) uppställt såhär:
hopprep 50 sek
vila 10 sek
utfall 50 sek
vila 10 sek
hopprep 50 sek
vila 10 sek
bänkpress (m hantlar) 50 sek
vila 10 sek
hopprep 50 sek
vila 10 sek
"grodburpees" 50 sek
vila 10 sek

...och ett varv till

OMG att 12 minuter kan vara så dränerande. Helt otroligt att kunna få ut så mycket på så kort tid. Passar mig perfekt. 12 minuter kan ALLA avvara.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Bra tränat tjejer :)

5 pass för mig:

Ti: bodyrock 15 min
To: mammaexpress 25 min
Fre: bodyrock 21 min
Lö: bodyrock 12 min
Sö: bodyrock 15 min

Bodyrock passar också mig helt perfekt. Korta pass, hela kroppen tränas, man både bränner fett och bygger muskler. Känns ibland helt vidrigt under själva passet, man undrar hur man ska orka. Men känslan efter är härlig :) Då man är helt svettig och bara flåsar :) Och jag kan inte mera säga att jag inte hinner träna nån dag bara för att jag har så mycket program. På lö hade jag fullt upp hela dagen från 8.30 fram till sena kvällen. Tänkte först att jag hinner inte träna den dagen. Men sen tänkte jag att 12 minuter hinner jag alltid. Steg upp en kvart tidigare på morgonen och tränade. Hur skönt som helst :D

Hoppas du är bättre SusanD!
Sofies mor

Inlägg av Sofies mor »

Hann inte rapportera igår.
Den här veckan blev det;
mån - styrka hemma
tis - yoga
ons - joggingtur i intervall
lör - joggingtur i skogen.

Jag har upptäckt att alla mina joggingrundor är väldigt korta. Tidigare har jag inte tittat på klockan, men nu har jag märkt att de bara tar en kvart eller så. Jag får väl ta två rundor efter varandra så småningom.

Bodyrock låter väldigt intressant! Var hittar ni dessa pass?
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Sofies mor

Inlägg av Sofies mor »

Aha, tack!
Får titta in där då. Engelskaträning på köpet! :thumbsup:
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Hej! :D

Jag fick till två pass. Borde nog också försöka mig på kortare pass, som ni, så att man verkligen hinner med dem - men samtidigt är det ju så SKÖNT att få gå till gymmet.... och antingen stå och trampa på nån maskin medan man kollar på TV eller lyssnar på ett radioprogram, eller gå på ett pass där nån annan bestämmer vad man ska göra! :lol: Total mental avslappning.

Jag antar att den optimala kombon är att lägga sig till med 1-2 kortpass i veckan samtidigt som man fortsätter med 1-2 vanliga långpass på gymmet, ungefär som anna. 8) Kanske kan man komma dithän?

F ö har jag nu fixat vinterdäck både på bilen och cykeln och väntar otåligt på att det ska bli nån snö nån gång så att jag kan få åka skidor. :wink: Hurra vad roligt det ska bli!
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Hej tjejer!
Skoj att se att ni kämpar på även om det står många sjukdomar i vägen just nu. Hoppas ni håller er friska och att din plan SusanD höll! Själv drabbades jag av en envis hosta som tog två veckor att bli av med. Fick i alla fall träna magmusklerna när jag hostade :wink: . När jag väl var fri från den så drog jag på mig en helt vanlig förkylning med ont i halsen och snuva. Kändes inte så lämpligt att träna förkyld som höggravid. Nu är det BF, så även om jag är frisk efter ytterligare två förkylningsveckor så tror jag att jag struntar i att dra igång med träningen igen. Kanske blir det ett lätt pass på gymmet om jag inte kan hålla mig borta och tristessen av förlossningsväntan blir för stor.

Det blir nog inte så mycket mer rapporterande från min sida i träningstråden alltså. Jag kommer säkert tillbaka för lite inspiration senare.
Kram Sofiapia
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vad spännande Sofiapia, snart är det verkligen dags!

Jag är bättre nu, förra veckan blev det bara ett boxpass eftersom jag passade på att dra på mig lite magsjuka också. Som om inte lunginflammation vore nog liksom. #-o

Men den här veckan har jag, än så länge, kört ett 75 min box pass inklusive styrka på FoS.
Igår och idag har jag varit ute och gått 1,5 tim med Limpan och Mika-Pika Hallonfika i dubbelvagnen. Inga snabba promenader för jag orkar helt enkelt inte, har så svårt att syresätta mig ordentligt än och så hostar jag fortfarande. Men skönt var det och solen sken på oss.

Var in och tittade på bodyrocklänken, spännande. Ska verkligen försöka mig på några sådana pass, det borde passa mig för man känner ju så fort när man orkar lite mer.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sofies mor

Inlägg av Sofies mor »

Hej!
Veckans rapport blir ganska kort...;
tis - yoga
ons - bodyrock 12min (huh, var ju heelt genomsvettig efter det)

Ja, och sen kom förkylningen i fredags, så helgen har spenderats med feber som sällskap. Hoppas ni andra fått vara friska!!

//Sofies mor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"