Inte viktväktarna ;-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej tjejer!

Nu har jag läst på, förberett mig och nu kör vi! Jag, sambon och äldsta dottern kör strikt LCHF, resten av familjen åker med men äter pasta, bröd och potatis som vanligt :wink:

Så nu outar jag mig ordentligt, och DET är läskigt! Jag har BIG respect för Fjällmor som är så öppen med sin vikt, så nu gör jag det med! Främst för att ha det här som en stor sporre när svackorna kommer (jo, jag vet att de kommer :roll: ) och som dagbok också!

Igår inhandlade vi en våg, en sån har inte funnits i huset på flera år, och i morse var invägning. Jag blev såhär :shock: :evil: :oops: för vågen visade 89,7 kilo!
Pust! DET trodde jag inte! Men nu jäsiken! Jag kör tiokilosintervaller (som fjällan) och mitt första mål är alltså att komma under 80 kilo.

Mätte mig runt midjan också för att chocka mig ännu lite till: 95 cm. Första målet är att komma till 88 cm, som är maxmått för kvinnor efter vad jag läst (för att minska risk för hjärtproblem osv...)

Så!
Nu har jag väl varit modig :lol: :wink:

Rapport om en vecka!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

=D> :heart: :-({|=

De som är nyfikna på hur jag firade igår kan kolla bloggen :wink:

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Härligt Mia! :heart:
Vi peppar så mycket vi orkar :D

Och fjällan är hur snygg som helst! :heart:

Själv har jag gjort storkok till lilleman. Både mat och fruktmos. Skönt att ha det klart!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
duggan

Inlägg av duggan »

Oj Mia vad modig du är! Jag behöver verkligen köpa batterier till mig egen våg, lånade min syrras i veckan och enligt den ska jag ha fått ned strax under 7 kg, men vem vet, det kanske diffar flera kg, är faktiskt nyfiken då jag snart paserar ett -10 kg streck och det måste jag ju fira, i stil med vackra Fjällmor!!! :lol:

Hur går det för resten av gänget??

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fjällan är snygg, Mia är Modig, vad kan jag vara dåh..? :-k

Jag satsar på snygg OCH rik, he blir bra! :D

Jag har firat mellandagsrean genom att köpa mig en ny garderob - undertill... :D Helt nya BH;s en för varje veckodag med snygga trosor till - och guuud vilken skillnad det gööör :shock: när saker och ting sitter bekvämt där det skall... 8-[ :o :D

Vågen har jag icke närmat mig efter julhelgerna men skall nu snart stifta bekantskap med - igen! :D Säkerligen bara goda nyheter - jag beställer inga andra. 8)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :heart: :oops:

åh så glad jag blir här...

tack!!!
Lua

Inlägg av Lua »

Heja alla och särskilt Mia och Fjällan som är rysligt modiga :!:

Här går det bara bra. Jag mår toppen men vågen vägrar envist att röra på sig så nu ska jag skärpa upp saker och ting ett snäpp, dvs inga ostrullar till kaffet, inga nötter, lite mindre portioner o.s.v. Peter har nu passerat 10 kg - hurra för honom :!:

Kram Lua. :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack för pepp, brudar :D :!:

Det går än så länge skitbra, inga svårigheter alls faktiskt. Men så har jag föreberett mig noga, läst på och handlat in alla råvaror (typ 60 ägg, 3 liter grädde, smör i mängder osv... önskar att våra surhöns behagade komma igång med värpning :roll: ).
Liiite huvudvärk, det är väl suget efter kolhydrater, men inte värre än att man står ut!

Det här kommer att gå fint, tack för all inspiration :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Glöm inte att fylla på med vatten. Om du inte har märkt det så tappar man väldigt mycket vätska de första dagarna.
Och sedan bär man inte lika mycket vätska längre. Alltså behöver man fylla på lite extra. Inga stora mängder, bara så att man inte glömmer det :)

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ja, du har så rätt, /LO, jag kissar stup i kvarten - jag som inte brukar kissa mer än ett par gånger per dag :shock: ... Så jag dricker rätt bra, ser till att ha en flaska på bänken laddad jämt då jag vill ha vattnet rumstempererat.

Ska ärligt säga att just nu är jag rätt gottasugen, inte hungrig, men sugen på nåt sött! Ska dricka lite vatten :wink:
kiki

Inlägg av kiki »

Och till vattnet kan du ta en matsked olja :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:thumbsup: :D
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

kiki skrev:Och till vattnet kan du ta en matsked olja :lol:
:? njaa, det låter inte så gott... men nu måste jag ju testa :wink:
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Man vänjer sig
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Vad kul Mia att du nu har gett dig in i Lchf-träsket. :wink: Om du känner dig lite sötsugen så brukar en stor kopp te med grädde funka rätt bra.

Själv måste jag skärpa till mig lite vad det gäller intag av mörk choklad och jordnötter. Har överskridt min kvot rätt rejält under flera veckor. :oops: Vågen står alltså helt stilla men jag är helt övertygad om att om jag stramar upp det intaget så kommer kilona börja smälta bort.

Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"