ÅsaB:
Så fastnade inte de när jag strök och jag tänkte att Walle haft dem i munnen lite för mycket (han skall ju hjälpa till!).

Ser det liksom framför mig hur du letar efter märket och ska sätta dit det och inser att lillen smaskat på det...

Kom och tänka på en sak gällande sy-på-märken, jag tycker att de ramlar av efter ett tag. De sitter där så fint till en början, sen efter ett par tvättar - borta!

Vad har ni för erfarenhet av detta? Så jag syr alltid fast dem ändå. Hur gick det sen? Köpte du nya, eller sydde du på de du hade från början? Mitt tips blir: sy fast dem ändå.
Tinis:
Tänk vad din maskin kommer hjälpa till där! Och så förfärligt dyrt var den ju inte! Jag hade befarat värre. Men säljer du din andra då eller har du användning för båda?
Ja, jag har höga förväntningar när det kommer till kantbandspressarfoten! Denna lilla goding ingår inte i grundtillbehören, utan måste köpas till för den nätta lilla summan av ca 1000kr!!!

Så den får jag vänta med, för nu är pengarna slut. Men den skall köpas in vad det lider. Gällande slanten för köpet känner jag mig jättenöjd. Jag har köpt den begagnat, men den är helt oanvänd och samma maskin kostar ca 6000kr ny.
Den nya maskinen är inte en overlock, utan en coverlock. Skillnaden är att den nya syr dekorsömmar och täcksöm, det gör inte min overlock.
Det finns kombinerade overlock och coverlock maskiner att köpa men då landar man på ca 13000kr. Jag beslöt mig för att ha två separata, så att man slipper trä om dem mellan de olika momenten. Plus att det blev billigare så.
Men oj, vilken utläggning det blev
Ikväll baddar jag mina älsklingars heta pannor (ja maken är också sjuk... 38 i feber och ni vet hur det känns när en karl är riktigt förkyld... Eller hur var det?

)
/Ottilia
Mamma till flicka född 040903.