Gastsjö Camp. Deltagare och samordning

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D PS

Måste skamligen bekänna att jag smiter iväg ett tag nu (se Gästboken), fr o m måndag. Jag är tillbaka i Gastsjön den 13 mars. Under tiden ska jag förstås bevaka denna eminenta tråd så gott jag kommer åt :!:

Vill man akut ha tag i mig, går det nog inte fortare, höll jag på att säga, men mailadressen är anna.wmp@gmail.com.

:heart: Snart SES VI :lol: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Hege

Inlägg av Hege »

Jag är superbra på att diska!!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jag är också en bra diskare :!:

(speciellt nu, vad ska man annars göra när man slipper röka efter maten?)

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Glömde :oops:

Frukost :!:

KAFFE - med grädde

Äter LCHF...

Stora applåder till matplanerarna :!:

=D> =D> =D> =D> =D>

/Fjällmor
tove79

Inlägg av tove79 »

Natten i resesäng gick inte alls. Börjar misströsta... :(
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
blomman

Inlägg av blomman »

Bakning sker inte så tidigt som fyra :roll: :wink: , kommer nämligen baka några riktigt grova bröd hemma, typ dansken, som tas med färdiga eftersom de håller en vecka och dessutom är bättre dagen efter baket!
Så en halvgrov deg och en vit kommer sättas varje morgon, kanske vid halv 6/6-tiden eller nåt, eftersom fruktosten blir vid åtta, ev. senare för "nattvandrarna".
Om det är så att folk vill vara med menar jag!
Sen blir det ju bröd två dagar till lunch, när det är soppa t.ex men den degen sätt på f.m!
Själv håller jag mig till ägg, bacon, keso, ost eller vad som annars kan bjudas till LCHF:arna till frukost. Fast jag kommer nog provsmaka mina bröd när jag tänker efter... lite fusk får magen stå ut med!
Jag kan äta rätt mkt om jag får... gammal djurskötare som man är! Men jag klarar mig alldeles utmärkt på normala portioner, speciellt numera!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Aha, nu hittade jag frukostuppropet på sid 17!

Earl grey med (helst) råsocker och (tjock)mjölk och högvis av blommans frukostbröd vill jag gärna ha men nöjer mig med alla varianter på det också. Bregott av alla sorter men helst inte äckliga margariner.

Kram Jannika
blomman

Inlägg av blomman »

Och förresten, jag är en kaffedrickare av stora mått!
Mindy

Inlägg av Mindy »

:arrow: Jag äter LCHF, alltså gärna ägg, skinka eller bacon, lite majonnäs till äggen om jag inte äter bacon... Högst normala portioner. 1-2 ägg och några skinkskivor alt. 1/2 paket bacon.
KAFFE :!:

:arrow: Simon äter sin välling och sen nöjer han sig med ett smörgåshörn. Men han är flexibel och gillar också havregrynsgröt, ja det mesta! :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
J och Å

Inlägg av J och Å »

Vi två stora käkar ägg, kaffe m grädde, ost eller nåt. LCHF kör jag och maken liten halvdant(han kommer garanterat äta brödet, och jag vill å smaka :wink: .

Karl äter en macka, och vill ibland ha en kaffeslatt m mjölk :D :shock:

Mina och Lisen käkar det som bjuds, allt man kan få in i munnen och ta med handen.

Ja just, barnen äter mkt färskost, typ philadelfia ost är det bästa de vet.

Och så ang. matstolar :?:
Kan vi försöka få ihop hur många stolar på ett ungefär vi behöver. Vi vill gärna ta så få som möjligt, ska ju ha med 3 resesängar, dubbelvagn och allt det andra ni vet. Så ni som ska använda stol kan väl PMa mig, så vet jag. Vi funderar på att packa ihop och spänna fast vagnen på taket :D .

åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Lua

Inlägg av Lua »

Äter den frukost som bjuds i normala portioner. Kaffe!

Kram Lua. :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag åt överdelen på en dubbelmacka idag och bara fyllningen på resten. Det funkar INTE. Har aldrig fattat hur illa det är, men magen har gjort ont hela eftermiddagen, så bröd är helt uteslutet för min del...

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Matgruppen (Jennie27, Åsa med 2, ms Sophie, Tove79, BLomman):
Har skickat ett mail till er nu ikväll, hoppas verkligen det kommer fram :roll: :!: Vad tycker ni, ska vi avslöja menyn i förväg, eller blir det överraskning 8) :?:

Jösses, vad mat det blir :shock: !!

Kram allihopa!

PS: Bra att några har anmält diskintresse, det kan ju behövas :wink: :lol: .
J och Å

Inlägg av J och Å »

Ok, barnmatstolsönskare:
jennie27
tove79
J och Å

åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
kvacke

Inlägg av kvacke »

Jag önskar också matstol! :D
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"