Surkål och ödlor
Missade dig Kattklo!
Ja, vi skiter i Pojkar som försöker vara roliga nästa gång! Och bara har trevligt och pratar!
Du har en poäng, absolut. Jag menar inte att de är lata, men att de ibland får fel hjälp. Hjälp till självhjälp är väl det allra bästa?
Hjälp att hitta vägar som hjälper i ett längre syfte...
Nej, jag har inte nåt sånt själv, så jag vet inte..
Och jag lät enormt elak och fördomsfull när jag skrev. Ber om ursäkt för det!
Ja, vi skiter i Pojkar som försöker vara roliga nästa gång! Och bara har trevligt och pratar!
Du har en poäng, absolut. Jag menar inte att de är lata, men att de ibland får fel hjälp. Hjälp till självhjälp är väl det allra bästa?
Hjälp att hitta vägar som hjälper i ett längre syfte...
Nej, jag har inte nåt sånt själv, så jag vet inte..
Och jag lät enormt elak och fördomsfull när jag skrev. Ber om ursäkt för det!
-
Fjällfolket
hej vänner
här finns rapport från dagens sjukhusfärd:
http://web.mac.com/fjallmor/iWeb/Webbpl ... 839A7.html
Kramar från en trött men lättad Fjällmor

här finns rapport från dagens sjukhusfärd:
http://web.mac.com/fjallmor/iWeb/Webbpl ... 839A7.html
Kramar från en trött men lättad Fjällmor
Men vad skönt Fjällan!
Och fiiiiin bild (som vanligt).
blomman, själv förstår jag inte alls tjusningen med att se ut som en liten flicka mellan benen när man är en vuxen kvinna, men det är ju jag det...
Inget vax kommer nära mina hårsäckar, bröllop eller ej.
Jag är ju dessutom ordentligt konsumenttestad innan (10 år) så jag tycker väl inte att jag behöver fjäska extra heller. Men lite med hyveln på benen ska jag nog hinna med.
*frieda*, har maken hört nåt? Stora uppslag på båda tidningarna i morse. Tänkte på er.
Kram Jannika
blomman, själv förstår jag inte alls tjusningen med att se ut som en liten flicka mellan benen när man är en vuxen kvinna, men det är ju jag det...
*frieda*, har maken hört nåt? Stora uppslag på båda tidningarna i morse. Tänkte på er.
Kram Jannika
Jag med, ursäkta. Men nog är jag fördomsfull även annars, inte minst ang mig själv, borde ju kunna ta mig i kragen-tänket kommer ju allt som oftast.blomman skrev: Och jag lät enormt elak och fördomsfull när jag skrev. Ber om ursäkt för det!
Jag är ju sjukskriven med en sån där "latmask" diagnos och inte hjälper det mig
kramis
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
-
kattklo
Nämen nu, ingen av er är varken det ena eller det andra. I alla fall inte i nån utsträckning som märks. Däremot underbara, reflekterande och ödmjuka. KÄRLEKkiki skrev:Jag med, ursäkta. Men nog är jag fördomsfull även annars, inte minst ang mig själv, borde ju kunna ta mig i kragen-tänket kommer ju allt som oftast.blomman skrev: Och jag lät enormt elak och fördomsfull när jag skrev. Ber om ursäkt för det!
Jag är ju sjukskriven med en sån där "latmask" diagnos och inte hjälper det migJag blir ju lixom lat bara av den, eftersom jag inte orkar/vågar göra saker så känner jag mig lat och omgivningen tycker säkert så också. Moment 22 .
kramis
Kram Jannika
Jannika skrev:blomman, själv förstår jag inte alls tjusningen med att se ut som en liten flicka mellan benen när man är en vuxen kvinna, men det är ju jag det...Inget vax kommer nära mina hårsäckar, bröllop eller ej.
Jag är ju dessutom ordentligt konsumenttestad innan (10 år) så jag tycker väl inte att jag behöver fjäska extra heller. Men lite med hyveln på benen ska jag nog hinna med.
![]()
![]()
Haha, tack Jannika! Det är så skönt att få skratta! Och så håller jag med till typ 200 % - jag fattar inte alls vitsen med att vara hårfri "där", till mina tonårsdöttrars fasa
Och kiki, lat
Vad skönt att allt var bra fjällmor! Nästan så du skulle ta och komma neröver mot Matfors i morrn
[quote="miar70Och kiki, lat
[-X Nänä, cool heter det det du är
[/quote]
Javisstja cool var det 8) tack för påminnelsen. Tack till Jannika också.
Jag fattar inte heller det där med vax, här kommer rakhyveln fram på benen någon gång på sommaren
så visst är jag lite lat
Kramis
[/quote]
Javisstja cool var det 8) tack för påminnelsen. Tack till Jannika också.
Jag fattar inte heller det där med vax, här kommer rakhyveln fram på benen någon gång på sommaren
Kramis
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
Social delaktighet
Det var ju det jag lite fint försökte påvisa. Men jag får väl säga det mer rakt ut dåJannika skrev:blomman, själv förstår jag inte alls tjusningen med att se ut som en liten flicka mellan benen när man är en vuxen kvinna, men det är ju jag det...
Så är det!
Jag är inte så fördomsfull egentligen, men ibland ser det verkligen ut så i text, när man liksom inte får fram hur man menar. Det låter bara plumt och elakt, fast man menade nåt annat...
Vad jag menade var att jag själv vill gärna få hjälp till självhjälp mer än hjälp som bara låser mig vid vad-jag-nu-har-för-diagnos. Oavsett ryggont, magbesvär (som jag har och lätt skulle kunnat ha låst in mig veckovis utan social kontakt och gått på antidepressivt om sjukvården fick bestämma), ADHD eller dyslexi..
Att enbart hjälpmedel som inte för någon framåt, inte gör folk mer lyckliga. Att få ta kontroll över sitt liv och känna att man själv påverkar mår man ju ofta bättre av.
Sen tycker jag det är såinihelvete fel att man tar bort sjukpension och att folk står utan pengar och förväntas arbeta när de INTE KAN. För de är inte lata, såklart.
Ang. det där med dyslexin är det alltså sånt som folk med den diagnosen själva sagt. Att de slutar försöka lära in saker för att det är lättare med hjälpmedlen och att de då själva känner att de cementeras fast i sin diagnos..
Ja, vad jag försöker förklara
Snart är det dags för fredagsmys!
Imorgon ska jag på bad-fest, med arombastu och tända ljus, fruktdrinkar och trevligt vuxet sällskap! Man får ha tur att känna nån som jobbar på badhus! Fast barnen är mäkta avundsjuka..
Kram
-
*frieda*
Blommans: äggvitepulver måste jag testa i kristyren. Jag har varit sugen i flera år på att göra sådana bokmärksänglar med kristyr bakom som hänger i julgranen... ni vet
Mysigt med julstöks-kackel :santa:
Jannika: Tack rara
Men det verkar vara lugnt för mannen den här omgången, men det är ju långt ifrån uteslutet att det blir fler varsel
Diagnoser är jag så leds på. Fick i alla fall bekräftat av doktorn att det är lugnt med Benji. Han mognar lite baklänges bara, intellektet först och allt annat haltar liksom efter... "Avvikelserna" är för små för att gå vidare med... Skönt. Jag köper det bara rakt av, så får han står på ett ben när han borstar tänderna
Ja, doktorns tips för att öva upp balansen 
Jannika: Tack rara
Diagnoser är jag så leds på. Fick i alla fall bekräftat av doktorn att det är lugnt med Benji. Han mognar lite baklänges bara, intellektet först och allt annat haltar liksom efter... "Avvikelserna" är för små för att gå vidare med... Skönt. Jag köper det bara rakt av, så får han står på ett ben när han borstar tänderna
-
Gäst
Jag tycks mest gästspela i den här tråden numera, men jag läser, tro inget annat... 8)
så jag noterar att ni snackar diagnoser, brazilianare, och deras eventuella trevlighet (Jaadå, jag KAN skämta...
) och så Fjällan, som hade skrivit en ENORMT intressant blogg!
Heja!
Mina svar till diskussionsfrågorna blir:
Brazilien
Jag kör "vildvittra"... 8-[
Fjällan: grattis!
Frieda: grattis!
Själv hjular jag fram på gatorna den här veckan. :-({|=
Här händer det följande:
gosseson har fått både AD -droppar, C - vitamin och B - vitamin extra den här veckan, och det syns, om man säger...
Eget initiativ till bus och gos
JAJAmänsan!
fantasilekar
JAJAmänsan!
Bättre ögonkontakt
MEEEN GUUUD!
Att få stirra in i de där vackra blå i flera sekunder...
Och så grädde på tårtan:
idag var vi på bibblan. 8) Bokfantastens mekka. (Nä, inte jag! HAN!)
Och han hämtar bok efter bok efter bok efter bok efter bok, och halvligger och lutar sig mot mig och lyssnar igenom ALLA!
Jag tror det var fem böcker sammanlagt! Innan har han hämtat en bok, jag har börjat läsa första meningen, han hoppar ner, hämtar nästa bok, jag läser en mening, han hoppar ner, hämtar nästa bok...
Man skall ha BRA kompisar. 8)
1. Gud
2. Fjällan, med alla sina länktips
3. Egen läslusta...
\:D/ \:D/ \:D/
Ni kan INTE FATTA hur spännande det här är
så jag noterar att ni snackar diagnoser, brazilianare, och deras eventuella trevlighet (Jaadå, jag KAN skämta...
Mina svar till diskussionsfrågorna blir:
Brazilien
Jag kör "vildvittra"... 8-[
Fjällan: grattis!
Frieda: grattis!
Själv hjular jag fram på gatorna den här veckan. :-({|=
Här händer det följande:
gosseson har fått både AD -droppar, C - vitamin och B - vitamin extra den här veckan, och det syns, om man säger...
JAJAmänsan!
JAJAmänsan!
MEEEN GUUUD!
Och så grädde på tårtan:
idag var vi på bibblan. 8) Bokfantastens mekka. (Nä, inte jag! HAN!)
Man skall ha BRA kompisar. 8)
1. Gud
2. Fjällan, med alla sina länktips
3. Egen läslusta...
\:D/ \:D/ \:D/
Ni kan INTE FATTA hur spännande det här är
-
TorpSara