Fredagsmys i soffan får jag strunta i ikväll om jag inte vill mysa till hockey.

[-(
Vi är dåliga på att gå ut själva. Vi gick ut mycket innan hon föddes just därför att vi tänkte att det inte skulle bli så mycket sånt. Sen är jag mer för att hitta på saker tillsammans på helger och så, hela familjen. Och på kvällarna sover hon så då kan vi ha partnertid om vi vill. Ibland spelar vi spel, äter en god middag, myser eller ser på tv tillsammans. Barnvakt är som jag skrivit innan svårt för oss nu när hon är så liten. Ingen i vår familj vill ta till sig verktygen. Jo, svärmor la henne en gång men mer med samma gullighet som NINA:s mamma. Sen vill hon inte lära sig mer för hon "gillar inte AW"

. Sambons syster tycker heller inte om AW och tycker man ska "gosa till sömns". Min mamma tycker AW verkar helkonstig trots att hon för längesen läst "mommo" och allt.

Hon har nog läst för mycket skvaller för hon tycker nog inte man kan lita på någon som har alkoholproblem och som har så många ungar så man knappt har tid för dem, och var det inte flera av barnen som hamnat snett? Jag har försökt förklarat att det inte är personen det är frågan om eller vad hon har för rykten utan om själva förhållningssättet. Vi har haft livliga diskussioner om AW:s syn på uppfostran och hon är en mer "vän av ordning" och vill alltså hellre köra någon typ av 5-min metod fast man står kvar vid sängen, eller att buffa i rumpan till sömn. Min syster har samsovit eller buffat sina barn så hon tycker nog heller inte om vårt förhållningssätt, tycker det är synd att hon ska väckas osv. Men när vi är och hälsar på så är det ingen som säger något om att hon somnar på 5 min! Då är de bara tysta och låtsas som att de inte bryr sig.

Förutom min mamma som sagt "Ja det är ju konstigt".
Så vi har inte mycket tid till att göra andra saker än hemma än så länge, fast vi har pratat om det och båda känner att det inte spelar så stor roll just nu. Vi kan mysa på hemmaplan, hellre det och Elsa sover gott än att man sitter någonstans och bara är orolig att hon gråter sig till sömns.
I dag fick Elsa ett gruskorn i ögat.

Hur gör man? Det tog 20 min av spolande och gnuggande och skrikande

innan vi äntligen fick ut det. Puuhh... [-o<