Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

jo! Och tillsammans med Fjällfar, på en sten..

(va konstigt detta känns :oops: )
Gäst

Inlägg av Gäst »

Förlåt, Fjällmor! Om det blev för privat nu... :oops:

Men jag är så nyfiken vet du. Och ni är jättefina! :D

Kram!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men du ska ju vara blond, ju! Bara så du vet... :lol:
kiki

Inlägg av kiki »

Ja jätte fina är ni :heart: :heart: :heart:

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

jo men DÅ :!:

Kolla in på www.bildarkivet.se
klicka fotografer
klicka Magnus Ström

där finns mer, bl.a magbilder från förra grav. och kanske ett kaffekok ute på fjället.. :wink:

8)

/Fjällmor
kiki

Inlägg av kiki »

Fiiiina bilder fjällmor, vilken jätte mage :lol:

kram kristina

Social delaktighet
cissii

Inlägg av cissii »

Hej :D

Jag ville inte starta något allmänt detektivarbete i hur Fjällmor kan tänkas se ut....bara så du vet. :oops: Tyckte mest att bilderna var helt fantastiska!
Har startat en kampanj här hemma nu, för att vi ska flytta uppåt... :)
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
kiki

Inlägg av kiki »

Ställde följande fråga på Tinis kackeltråd nyss, men inser att vi kan kackla om det här också :lol:
Jag var på en mini kurs häromdagen (som jag inte riktigt vet vad den handlade om, men kul var det :lol: ) och där kom vi överens om att vara personliga men inte privata :shock: :?: hm jag har aldrig tänkt på skillnaden :shock: men inser nu att jag ibland är lite för privat medan jag uppfattar många av er som personliga men inte privata. Kan vi kackla lite om det så jag reder ut virrvarret i min hjärna.
ja det var alltså ett citat av mig själv :wink:

kram Kristina

Social delaktighet
Gablex

Inlägg av Gablex »

Kiki - jag tror att jag har samma problem som du :oops: Jag har nog en tendens att sitta och vräka ur mig en massa om mig själv :oops: :oops: Inte minst i fikarummet på jobbet... Fast jag tycker själv att det är trevligt när andra gör det - att liksom få veta mer om deras liv - så jag tror att jag fortsätter!

Fjällmor - jag måste också få inflika vilka underbara, fantastiska bilder Fjällfar tar! Man får ett nästan oemotståndligt sug att åka till fjälls! Det kanske kan bli en vandringssemester till sommaren... Jag har alltid tyckt att det är lyxigt med en fotograf i familjen (jag som aldrig haft någon) - foto är nog den konstform som jag uppskattar mest av alla. Vad går upp mot en bra fotoutställning!?

Och vad kul det ska bli att få följa TVÅ bröllopsförberedelser i år! Jag skrattar lite åt blodpuddingen, för jag kan tänka mig att det blev "snackisen" efter det bröllopet :lol: :lol: :lol: Visst är det så att det finns någon liten detalj som man hänger upp varje bröllop man har varit på? I vår bekantskapskrets har vi varit på bröllop där
:arrow: bruden och brudgummen tågade in i kyrkan utan brudbuketten och INGEN reagerade förrän prästen en bra bit in i ceremonin sade till bruden att "nu kan du lämna brudbuketten till tärnan", varpå bruden började se sig om efter buketten och alla började gapskratta :lol: :lol: :lol:
:arrow: bröllopsfesten hölls i ett partytält där temperaturen var 3 plusgrader. Detta var på midsommarafton, ganska långt söderut i landet, så det hade inte setts som aktuellt att ordna uppvärmning :shock: :? :-s 8-[
:arrow: bröllopsfesten hölls på en scoutgård där man hade en tradition att hålla en tyst minut vid ett bestämt klockslag.... Så då fick festen avbrytas och alla :-$ :roll: :roll: :roll:
:arrow: brudparet hade en ettåring som fortfarande ammades frenetiskt, så gott som hela bröllopsmiddagen

Jag undrar vad snackisen var efter VÅRT bröllop... Antagligen att bruden var så sagolikt vacker och smal och cool - haha!

Själv känner jag mig ganska upprymd i dag \:D/ \:D/ \:D/ Jag har skickat ut ett ganska omfattande material inför ett sammanträde nästa vecka. Antagligen sitter mottagarna och gasar motorsågar just nu :twisted: , men för tillfället njuter jag av lite lugn och ro, efter arbetspass på 12 timmar dagligen de senaste veckorna. I dag ska barnen få komma hem TIDIGT och så ska vi börja planera lite för Pirayans 4-årsdag nästa vecka.

Slut på uppsatsen!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Elle

Inlägg av Elle »

Gablex, vilka härliga "snackisar" :lol: :lol: Jag kan tänka mig vad snackiser blir efter vårt bröllop... En av sångerna vi ska ha i kyrkan är lite, hm hur ska jag skriva.. udda 8) :lol: MEN det kommer verkligen bli VÅRT bröllop, precis som VI vill ha det!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gablex

Inlägg av Gablex »

Elle skrev:En av sångerna vi ska ha i kyrkan är lite, hm hur ska jag skriva.. udda 8) :lol: MEN det kommer verkligen bli VÅRT bröllop, precis som VI vill ha det!
Udda? På ett bröllop? Vad kan det tänkas vara - nu blir jag nyfiken! Vill du berätta..?
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej alla bästisar!
TorpSara skrev:Åter till Surkålen. Min bror, Doktor Bajs, vår gemensamme vän Funky Fred och jag pratar hockey, mail-ledes. Och rätt vad det är så dryper hela konverastionen av surkål.
:lol: Jag skrattar så jag dånar! Doktor Bajs? Que? Hur har brodern förärats detta fantastiskt roliga nick? Förtell, förtell!

Hörru Elle, man får inte säga A utan att säga B! Eller, jo, det får man men det blir roligare om du berättar. Nu är jag dödligt nyfniken! Vilken låt då? Förtell, förtell!
Gablex skrev:jag tror att jag har samma problem som du Jag har nog en tendens att sitta och vräka ur mig en massa om mig själv Inte minst i fikarummet på jobbet... Fast jag tycker själv att det är trevligt när andra gör det - att liksom få veta mer om deras liv - så jag tror att jag fortsätter!
Ja, gör det! Det är BARA roligt!

Ett bröllop som jag var på förrättades av en nyexad kvinnlig, mycket ung präst. Jag tror det var hennes första vigsel dessutom. Min vän Maria hade fiskat upp militären Jan i tvättstugan i huset som de bodde i och friade och förberedde i stort sett hela bröllopet själv för att få det gjort. Jan hade inte så mycket att säga till om i den relationen fick jag en känsla av (men vad vet man). När löftena skulle läsas läste prästen före:
-Tager du Jane (Jäjn alltså!) M-son denna Maria....
Och prästen märkte inte själv att hon sa fel, haha! Hela vigseln var rätt darrig men det här tog nog priset. Församlingen lyckades inte hålla sig för skratt vilket fick den stackars prästen att se ännu svettigare ut.
Jag behöver väl inte påpeka att bröllopstalen från Jäjns kompisar innehöll en hel del Tarzan-humor.

Annars har jag en fin från min bästis dop av sin första son. De hade en tant inhyrd som skulle spela till psalmerna. Tanten såg ut som om hon skulle kola vilken minut som helst, hon spelade fel och i otakt. Jag skulle amma Nike samma tid som dopet var så jag satt långt bak för att inte störa. Helt plötsligt hörs världens skrammel. Tanten hade ramlat av pianopallen! Hon fick hjälp upp och fortsatte. En stund senare föll hon av igen. Jag såg inget utan fick bara regelbundna referat av darlingen. Han har, som tidigare nämnts, extremt torr och kass humor så när han berättade om händelseförloppet blev det om möjligt ÄNNU roligare. Jag skrattade så jag skakade och Nike tappade taget. Till slut fick jag smyga ut bakvägen för jag fixade det inte. Och tanten kom upp även andra gången och verkade inte lida några men utöver de hon redan hade.

Fjällan är en mycket vacker och klok kvinna! :heart:

Kram på er! Jannika
Gablex

Inlägg av Gablex »

JAG har förrättat en vigsel en gång! Det ni! Och jag förstår den där nyexade Jane-prästen... Jag tror att jag var mer nervös än brudparet (det var en borgerlig vigsel och jag kände dem inte) :roll: . De ville ha den korta varianten och den tar ju typ 30 sekunder... så det var över innan det hade börjat, men ändå! Nuförtiden terroriserar jag alla mina ogifta vänner med erbjudanden om att viga dem - haha!
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika skrev: Hörru Elle, man får inte säga A utan att säga B! Eller, jo, det får man men det blir roligare om du berättar. Nu är jag dödligt nyfniken! Vilken låt då? Förtell, förtell! .
Det blir delar av en Bajen-låt som min kära blivande make äääälskar. Vad gör man inte för sin darling? :lol: Den har faktiskt passande text :wink: Det ska bli såååå roligt att se minen på alla gäster :lol: :lol:
Jannika skrev: Tanten såg ut som om hon skulle kola vilken minut som helst, hon spelade fel och i otakt. Jag skulle amma Nike samma tid som dopet var så jag satt långt bak för att inte störa. Helt plötsligt hörs världens skrammel. Tanten hade ramlat av pianopallen! Hon fick hjälp upp och fortsatte. En stund senare föll hon av igen.
TACK för kvällens asgarv :lol: :lol: Ser scenariot framför mig :lol: :lol:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: Haha, underbart Elle! Klart mannen ska få ha sin favvo med. Ännu bättre om texten passar bra (kaaaaan du inte skriva ner den här?). Vilken skojsig idé! :idea:

Och nu har KUSINEN gjort entré! För drygt tre timmar sen föddes tjockisen Felix - 4,6 kg och 47 lång! :shock: Allt gick bra och nya familjen pustar ut på förlossningen ännu. Jag känner mig helt tagen och rörd. Bebi Felix och moster Jannika liksom. Vilket team, haha!

kiki, jag känner att jag har svårt att definiera skillnaden på personlig och ....? Vad var det nu? Min ämneshistorik går inte att rulla... Ja, och det kanske märks ja. :lol: Och du har också en Felix! Jag med, jag med. Typ nästan iaf.

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"