Gastsjö Camp. Deltagare och samordning
-
Gäst
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
- Inlägg: 15366
- Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
- Ort: Gastsjön
Hej matplanerarna!
Till frukost äter jag gärna äggröra eller laktosfri/låglaktos yogurt med müsli/frukt eller dyl och dricker gärna både kaffe och the.
Är en "normalätare" i form av kött/kyckling med äter MASSOR av grönsaker.
Har missat
att meddela att jag inte äter fisk och skaldjur men nöjer mig mer än gärna med tillbehören den/de dagar det ska serveras om det ställer till strul för er. Sorry
/Elle
Har missat
/Elle
Resesäng inhandlad, enastående tjusig med grälla djungeldjur, och prinsen har premiärsovit middag i den. Har nu somnat för kvällen och natten på annan ort än hemma. Gick fortare än jag trodde. Nemas problemas, sa Ivar och la sig ner efter bara en ynka påminnelse.
Håll tummarna för natten. Jag tror på oss!
Hur var det nu, ska bilstol/babyskydd med?
Håll tummarna för natten. Jag tror på oss!
Hur var det nu, ska bilstol/babyskydd med?
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Vera är en myra när det gäller allt utom potatis - då är hon som Håkan (Sunes bror). Äter gärna macka, gröt eller müssli till frukost.
Jag och maken är nog normalätare. Vi äter gärna äggröra eller kokt ägg till frukost. Gärna med ost och/eller korv till. Mycket smör ska det vara till äggen. Te till frukost, kaffe till kaffet (om man säger...)
Vi äter ju ganska mycket kött och fett, en del grönsaker och lite eller inga kolhydratrika produkter.
/LO
Jag och maken är nog normalätare. Vi äter gärna äggröra eller kokt ägg till frukost. Gärna med ost och/eller korv till. Mycket smör ska det vara till äggen. Te till frukost, kaffe till kaffet (om man säger...)
Vi äter ju ganska mycket kött och fett, en del grönsaker och lite eller inga kolhydratrika produkter.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Frukost ja!
Sonen äter så lite att det är försumbart just vid frukost, han kastar mest mackor till hunden.
Jag äter det mesta men helst inte varm mat (kokt ägg går dock fint) till frukost. Usch det var det värsta med GI mådde pyton halva dagen efter bacon och ägg frukost :-& Dricker te eller oboy om det bjuds!
Sonen äter så lite att det är försumbart just vid frukost, han kastar mest mackor till hunden.
Jag äter det mesta men helst inte varm mat (kokt ägg går dock fint) till frukost. Usch det var det värsta med GI mådde pyton halva dagen efter bacon och ägg frukost :-& Dricker te eller oboy om det bjuds!
En goding till son född 0603 
-
Gäst
Matlaget frågar och efterlyser igen!
Tack för frukostsvaren förresten - jag lovar inte att alla får exakt vad man vill varje frukost, men jag lovar att alla blir mätta 8)
Alltså, med långpanna menade jag såna där djupa plåtar som man sätter i ugnen. Vi skulle behöva 4 st sådana, allra minst 3. Kanske någon som kommer med bil kan tänkas ta med
[-o<
Hur många ugnar har vi tillgång till?? Möjligtvis 2?? [-o<
Hur många liter rymmer en megajättestor kastrull? VI kommer nog behöva 10-12 liter soppa...
En till jättemegasoppkastrull skulle kanske behövas? Någon bilburen som har en liggandes hemma
? 
Anna, det finns diskmaskin va?? [-o< [-o< [-o<
Nej, nu kräver sambon datorn en stund.
Hejsålänge!
Tack för frukostsvaren förresten - jag lovar inte att alla får exakt vad man vill varje frukost, men jag lovar att alla blir mätta 8)
annawahlgren skrev:JennyH - en större och en något mindre (kvadratisk) långpanna gives.
Soppkastrull: en megajättestor. Och flera mindre.
Nej, nu kräver sambon datorn en stund.
Hejsålänge!
Jag käkar det som finns. Hemma varierar vi med gröt och fil så det är vilket som. Plus mackor, det är en självklarhet. Särskilt när det blir hembakat!
Maja äter bara lite havregrynsgröt än så länge, men det räknas knappt som en portion.
Lite svårt att avgöra om jag är en storätare eller inte.
Men jag äter gärna mycket... även om jag inte brukar be om dubbel portion i vanliga fall. Men så länge det är normala portioner och inte fotomodellsportioner ska jag nog klara mig. 
Maja äter bara lite havregrynsgröt än så länge, men det räknas knappt som en portion.
Lite svårt att avgöra om jag är en storätare eller inte.
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
- Inlägg: 15366
- Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
- Ort: Gastsjön
Det finns ett par mycket rejäla ugnsformar också varav den djupare rymmer lika mycket som stora / vanliga långpannan.
Men visst, en extra långpanna skulle inte göra ont, även om jag faktiskt inte tror det vore nödvändigt.
Tyvärr bara en ugn
Jätemegagrytan rymmer 20 liter. Dessutom har jag två som tar 10 liter styck. Så det ska inte behövas någon extra tillförsel där
Ja, det finns två diskmaskiner, en stor (vanlig) i lilla huset, som inte är så superbra dvs man måste skölja bort matrester först. På Logen finns en som är lite mindre men bra.
Det finns också separat tvätt"stuga" med maskin och torklinor i varm liten tillbyggnad. Om blomman behöver tvätta sina bakförkläden, t ex
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022