Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heja Sussi vad duktiga ni är! :heart: Och tack för paketet i brevlådan, Jaja blev jätteglad. :D

Barnens farfar hämtar alla stora vid tolv. Han är rätt lång merd viss rondör och en lugn men bestämd utstrålning. Ingen man kör med, om man säger så. Nike är ju vår lilla humorist i familjen (när hon inte är drama queen :wink: ) och hon brukar hitta på bus när farfar ska hämta. Det har blivit deras grej. En dag skojade farfar tillbaka och vi pratade om det vid köksbordet när vi åt mellis.

Jag: Du är ju för busig du, Nike.

Nike: Ja! Och farfar med!

Milo: Näe.

Nike: Vadå näe?

Milo: Farfar är INTE busig. (Med bestämda, lite bekymrade minen)

Jag: Vad menar du?

Milo: Farfar är INTE busig. Han är GALEN!

Jag höll på att skratta ihjäl mig inombords men höll mig.

Då säger Jander "ordningsmannen": Ja, men busig och galen är nästan samma sak fast galen är lite mer.

Milo: Jaha! Då är jag galen också.

Det är humor med barn. :lol:

Kram på er! Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:lol: :lol: :lol:
Ja, galna farfädrar ska man vara rädd om!

Och du har så rätt, det är vansinnig humor med barn!
Frida är en riktig liten sångfågel, och när jag frågar henne något som hon svarar jakande på blir det alltid med bäbävitalamms Jaja, kära barn till svar :lol:
(-Ska vi byta blöja Frida?
-Jaja, kära baaarn..!)

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa här i tråden.

har alltid läst men aldrig skrivit. Men nu känner jag mig manad. :wink:

Sussi, vad jag blir ledsen för er skull. :cry: Men barn är fantastiska. De lår sig så snabbt att leva med sjukdomar. Jag tror att det är värst för föräldrarna egentligen.

Jannika, ja man ska verkligen vara rädd om den äldre generationen. De är verkligen en tillgång för barnbarnen. :heart:

Mia, ska komma ihåg Fridas ord när min lillbus ålar som värst under blöjbytet. Han vill verkligen inte ha blöja längre. Tror att pottan kommer fram nu när han blir 1,5 år.

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Gäst

Inlägg av Gäst »

Dagens Sofia:

vi skall till dagis, barnen och jag. 8) Inskolning av Hugo sker. Jag packar in båda barnen i bilen och säger till Hugo att vi skall iväg och träffa de nya kompisarna. :) Lägger till "kaverit" (kompisar) en gång till innan jag stänger dörren.

I bilen sjunger Sofia om "kauriit", "kauriit" som vi skall träffa på dagis. Det är halt på vägen så jag koncentrerar mig på körningen.

Väl där springer Sofia rakt in, skanderande sin "kauriit, kauriit" sedan ser hon sig omkring med en ivrig min och vänder sig sedan till mig, och frågar på klingande svenska:

"Mamma, var är rådjuren?" :-s

Barnen Billing begår dagis. 8)
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Vad fick hon DET ifrån? Säger tant Jannika som för länge sen förlorat barnasinnets oändliga fantasi. :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Aha! Ni hängde inte med! :lol:

Ok då.

kaverit = kompisarna

kauriit = rådjuren

jag tänkte att ni skulle ana er till att Sofias ord - eftersom den stavas annorlunda - kunde betyda något annat än det jag hade sagt.

Överkurs, överkurs... :lol: :P
blomman

Inlägg av blomman »

Vad skönt, Sussi att det funkar bra. Även om sjukhus är lite tråkiga!

Ja, det är humor med barn! En fyraåring skrattar ca 300-500 gånger om dagen medan en vuxen 10-15 gånger..
Vuxna är överlag hemskt tråkiga. Vuxna borde umgås mer med barn! :!:

Imorgon ska vi till lassarettet och hälsa på farmor/svärmor. Barnen har ritat teckningar till henne. Hon är tydligen väldigt pigg efter omständigheterna, det känns skönt!

Idag blev jag väckt av sockertopparna klockan sju, till dukat frukostbord med tända ljus. Sötnosarna! :heart:

Kul med lite finskaundervisning såhär på kvällen! :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

På finska:

"duuu och jaa, pappa. Vi är råååjuuuren."

8)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jaaaahaaaa! Då är jag med Päivi. :lol: Såklart! Om jag hade tänkt ett varv till. Vilket jag inte gjorde då'ra. :roll:

Välkommen Ida! :heart: Glömde skriva det. Du får GÄRNA hänga här! Jättekul. :thumbsup: Jag och Ida har varit på cyberturné ihop så nu är vi som ler och långhalm, eller hur? :wink: Jag är djupt impad av Idas huvudet-bara-på-spiken-och-inte-massa-tillägg-talanger. Jag tror att jag skrivit det i nåt PM till dig redan innan vi träffades IRL? Annars TÄNKTE jag göra det i alla fall. :D

Och du är så himla duktig som startat sovgott.se och allt! Outtömlig energi, det är coolt. 8) Lika bra att skaffa ett till barn med det där drivet, haha! :lol:

Näe, nu ska min blivande make få den uppmärksamhet han gick miste om de senaste tre dagarna. :wink:

Kram till alla andra rara också! Mia, blomman, Sussi. :heart:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Tack Jannika för välkomnadet och fin fina berömet :oops: :D . Javisst jobbar vi bra tillsammans när det stormar. Jag tror båda våra familjer behöver lite uppmärksamhet de näsrmast dagarna. På tal om ett barn till så skulle jag gärna ha ett till. Är så fantastiskt att få följa det lilla knytets färd framåt i livet. En riktig njutning :heart: Men här blir det inga fler.

Päivi, kan förställa mig hur hon tittar sig omkring med stora ögon efter rådjuren, sötnosen. Det skulle vara en syn dagis med rådjur. :lol: :lol:

blomman visst är det härligt med dukat frukostbord. Alltid uppskattat. Skönt att höra att svärmor mår efter omständigheterna bra.

Blir extra nyfiken eftersom min syster är mycket alvarligt sjuk. Hon fick EHEC för drygt två månader sedan och är ännu inte bra. Njurarna fungerar nästan inte alls så hon går på dialys. Läkarna börjar förbereda henne mer och mer på att transplantation kan bli aktuellt. Nästa fredag ska de ta prover igen. Om de inte förbättrats då så gör de en njurbiopsid och efter det får vi vet defenitivt vad som gäller. Jag tänker mycket på det som Jannika och jag pratade om på en filt i gröngräset uppe i Gastsjön, om tankens positiva kraft och att det finns en mening med allt. Har verkligen tagit den till mig men ibland är det svårt att inte måla upp det värsta. Men idag är en bra dag när det positiva vinner. Min syster och jag pratar mycket om det.

kramar :heart:
Ida[/quote]
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej ida! *vinkar*

Frisk...? Bättre..? jooo, men så idag...

jag har fått gallstensanfall

aj

:shock:

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Men fjällan då!
Gallsten... DET gör väl skitont, va :? :?:
Usch, hoppas det släpper snart!
Puss!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
K-ina

Inlägg av K-ina »

Gallsten gör OOOONT! :cry:

Nu vinkar jag hejdå! =; =; =;
TVÅ nätter på hotell alldeles ensamma väntar mig och mannen... Och vi har inte tänkt göra ett skit... Eventuellt borsta några tänder då och då! :oops: :lol: 8)
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
blomman

Inlägg av blomman »

Ajaj, Fjällan, låter inte bra! :cry: Har sett folk få det och det ser verkligen ut att göra djävulskt ont.

Idag ska vi till svärmor. Barnen har ritat teckningar till henne, och jag tänkte ge henne ett av Annas vackra, handtillverkade kort. Ni kollar väl hennes hemsida ibland, va?

K-ina, vad mysigt ni ska ha det! Sånt där livar verkligen upp den tristade novemberhelg!

Själv ska jag till Elstockholmo imorgon och stanna till tisdag. Har inte skrivit i Stockholmstråden om det här, för min helg är totalt fullpackad med grejer jag ska göra, och det finns inte minsta lilla stund över för nåt mer. Tyvärr.
Eller, inte tyvärr, för det ska bli jättekul, men jag hade ju såklart velat ha en liten träff om det gick.

Är det nån mer som är föräldkade i sina barn?
Vi funkar så sanslöst bra just nu som familj, och jag känner inte bara att jag älskar dem för att de är mina barn, utan jag är förälskad i deras personligheter. Jag kan uppfyllas av en enorm känsla av lycka, bara för att det här är mina barn! Jag ska få leva med dem i närheten av mig resten av mitt liv... Känns fantastiskt! :heart:

Kram
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tack snälla ni för omtanke :heart: det är visst ingen ände på eländet :roll:

Jo, det gör ont.

Jag har haft ont i de trakterna till och från sen Lotass låg i magen. Så det är drygt 4 år nu då... Jag tog dock upp det med läkaren häromveckan så remiss har gått iväg och jag har tid för ultraljud av buk nästa torsd.
Men igår vart det alltså överj-ligt

Visste dock att det är stängt här så det var bara att ta 2 alvedon och lägga sig och bita ihop :? Händer det igen så ringer jag rådgivningen

Blomman - jag är också tvärkär i min barnaskara. Läser just nu en bok som gör att jag återupplever min storsons småbarnsår. Rent fysiska minnen och många tårar bubblar upp... Jag har skrivit om det i bloggen, för den som vill.

Skönt att rassla in här och läsa en stund... Tack alla!

:heart:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"