Expedition viktväktarna, säsong 2.
WOW, nu har jag mätt mig!
Sen i somras:
-5 cm i midjan
-8 cm över höfterna
-3 cm runt halsen (!)
däremot bara en cm över låren
och ingen alls runt vaden
Idag fick jag hoppa in ett snäpp på skärpet
Tre snäpp har det blitt sen i maj!!!
Tack för att du påminde mig, Sussi!
Kram (nu känns det mycket bättre
)
Sen i somras:
-5 cm i midjan
-8 cm över höfterna
-3 cm runt halsen (!)
däremot bara en cm över låren
Idag fick jag hoppa in ett snäpp på skärpet
Tre snäpp har det blitt sen i maj!!!
Tack för att du påminde mig, Sussi!
Kram (nu känns det mycket bättre
-
Lua
Detta är verkligen både inspirerande och imponerande tråd
Bra jobbat alla.
=D>
Duggan - låter spännande och grattis. Har sett programmet ibland och därifrån lärt mig att dricka ett STORT glas ljummet vatten med citron i. Varje dag före frukost.
Nancy - du är härligt inspirerande och du är snart i 28 också. Så om du inte letat fram nästa storlek så gör det.
Mia - vilka resultat.
Vågen kommer.
Tror också att låren och vaderna, på oss tjejer, är det som förändras sist.
Sussi - härligt att du är på banan igen och vilken start.
Lua - avundsjuk...grattis.
Och här då
-1.1 \:D/ Men det känns som de sista 2.3 kommer bli segt...Tycker dock inte det är jobbigt att äta nyttigt och VV. Och träna älskar jag. Vill bara vara i mål.
Är det någon som vet vad som gäller för jämnviktsdelen
Hur många points och hur man ska tänka etc
Kram alla
Duggan - låter spännande och grattis. Har sett programmet ibland och därifrån lärt mig att dricka ett STORT glas ljummet vatten med citron i. Varje dag före frukost.
Nancy - du är härligt inspirerande och du är snart i 28 också. Så om du inte letat fram nästa storlek så gör det.
Mia - vilka resultat.
Sussi - härligt att du är på banan igen och vilken start.
Lua - avundsjuk...grattis.
Och här då
Är det någon som vet vad som gäller för jämnviktsdelen
Kram alla
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
-
Lua
-
Gäst
Vet ni vad.
Jag börjar få lite blodsmak i munnen över de har sisssta kilona som inte alls vill ge med sig.
Så jag sätter in projektet i viloläge nu. Det känns som om jag stångar pannan blodig här, och det händer inte ett skvatt ändå...
Nu har jag ryssarna på besök igen, så det är inte värt närma sig vågen.
Jag får se varifrån jag hittar nu krafter - det kommer - men just nu känner jag bara "blä" över hela projektet, och då skall man låta det puttra på lågintensiv värme ett tag... 8)
Heja alla duktiga här i tråden
- jag återkommer vid behov... 
Så jag sätter in projektet i viloläge nu. Det känns som om jag stångar pannan blodig här, och det händer inte ett skvatt ändå...
Nu har jag ryssarna på besök igen, så det är inte värt närma sig vågen.
Jag får se varifrån jag hittar nu krafter - det kommer - men just nu känner jag bara "blä" över hela projektet, och då skall man låta det puttra på lågintensiv värme ett tag... 8)
Heja alla duktiga här i tråden
-
Nancy
duggan, Lua, Sussi och Susanne*:
{|=
O:) =D> \:D/
Mia: Låren är värst. Men de kommer, vänta bara
Kom igen nu, vi vet att du har vilja av stål och ordentligt med jävlaranamma du styrketränande sexbarnsmor
Päivi: Du skall inte med mig och Sussi på Hard Core då
*frågar bara*
Tack för alla peppande ord trots mitt grådaskiga resultat
Nancy
Mia: Låren är värst. Men de kommer, vänta bara
Päivi: Du skall inte med mig och Sussi på Hard Core då
Tack för alla peppande ord trots mitt grådaskiga resultat
Nancy
-
Gäst
Ok Nancy i morgon är dagen D
Efter en helg av mer eller mindre katastrof (var på tjejfest igår och drack en massa vin, med en frossardag som följd
) ska det verkligen bli skönt att strama upp det hela 
Gör dock en liten ändring:
Dricka vatten (har köpt hem flaskvatten, vårt vatten är så äckligt)
Träna styrka 3 ggr/vecka
Tränings-dvd eller 30 minuter promenad 2 ggr/vecka
Gör dock en liten ändring:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn 
Hej igen brudar!
Nu gör jag come-back!
I dag tog jag ett djupt andetag och ställde mig på vågen.... Fruktade att den senaste månadens excesser skulle ha resulterat i minst 5 kg plus (inte minst den plufsiga magen tyder på det
) men det var faktiskt bara +1,5 kg... Och då fick jag blodad tand igen!
Jag ska INTE ge mig nu - jag SKA ha gått ner mina äckliga överviktskilon innan jag blir tant!!
En rolig grej är dessutom att vi får besök av svärföräldrarna till jul (de bor i Grekland och är bara här ett par gånger om året). De vet inte om mitt "projekt" och har inte sett mig sedan i maj (för typ 10 kg sedan!). Ska bli kul att se om de märker någon skillnad...
Jag skickar en särskild kram till Päivi - du kommer tillbaka hit snart! Snyggaste svägerskorna i stan, det ska vi bli
!
Kramar till er andra duktiga också! Jag har minsann tjuvläst här och avundats er motivationen, men det verkar som att den har smittat av sig lite på mig också *peppar peppar*...
Nu gör jag come-back!
I dag tog jag ett djupt andetag och ställde mig på vågen.... Fruktade att den senaste månadens excesser skulle ha resulterat i minst 5 kg plus (inte minst den plufsiga magen tyder på det
Jag ska INTE ge mig nu - jag SKA ha gått ner mina äckliga överviktskilon innan jag blir tant!!
En rolig grej är dessutom att vi får besök av svärföräldrarna till jul (de bor i Grekland och är bara här ett par gånger om året). De vet inte om mitt "projekt" och har inte sett mig sedan i maj (för typ 10 kg sedan!). Ska bli kul att se om de märker någon skillnad...
Jag skickar en särskild kram till Päivi - du kommer tillbaka hit snart! Snyggaste svägerskorna i stan, det ska vi bli
Kramar till er andra duktiga också! Jag har minsann tjuvläst här och avundats er motivationen, men det verkar som att den har smittat av sig lite på mig också *peppar peppar*...
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
-
Gäst
-
Nancy
Heja Sussi
Du KAN bara inte misslyckas med din strategi och din vilja
Heja Gablex som återvänt från sin tillfälliga exil
Heja headbangande Päivi
Heja alla kämpande, krympande kvinnor i tråden
Heja mig som efter en helgs utsvävningar skall dra på sig jeansen och nu j*vlar...
Måste berätta om gårdagens dop. Hade klämt in mig i ett par byxor i storlek 36. Det är INTE min storlek (ännu). Fick hålla andan och dra in magen för att få upp dragkedjan. Tur att jag hade lång tunika över för det var nå märkligt, mystiskt som liksom vällde fram över byxkanten... En blek-seg massa av hud och nåt mjukt material och jag har ingen aning vad det kom ifrån...
Heja Gablex som återvänt från sin tillfälliga exil
Heja headbangande Päivi
Heja alla kämpande, krympande kvinnor i tråden
Heja mig som efter en helgs utsvävningar skall dra på sig jeansen och nu j*vlar...
Måste berätta om gårdagens dop. Hade klämt in mig i ett par byxor i storlek 36. Det är INTE min storlek (ännu). Fick hålla andan och dra in magen för att få upp dragkedjan. Tur att jag hade lång tunika över för det var nå märkligt, mystiskt som liksom vällde fram över byxkanten... En blek-seg massa av hud och nåt mjukt material och jag har ingen aning vad det kom ifrån...
-
Nancy
Mia Bra att du tog fram måttbandet!
Lua Snyggt jobbat!! \:D/ Kanonbra sen om du kan rapportera om jämnviktsdelen!
Susanne* Härlig viktminskning! De sista kilona är seeega...
Gablex Välkommen tillbaka!
Päivi Ibland behöver man ett break för att smyga i kulisserna
Jag gjorde samma sak i två månader, och nu känner jag mig redo igen!
Nancy Jag har nog också gått upp ett halvt kilo bara i helgen... Marängswiss, småkakor och vin blir man visst inte lång och smal av...
Men nu kör vi!!
Nu ska jag ta en morgonpromenad, sen ska jag läsa psykologi...
Lua Snyggt jobbat!! \:D/ Kanonbra sen om du kan rapportera om jämnviktsdelen!
Susanne* Härlig viktminskning! De sista kilona är seeega...
Gablex Välkommen tillbaka!
Päivi Ibland behöver man ett break för att smyga i kulisserna
Nancy Jag har nog också gått upp ett halvt kilo bara i helgen... Marängswiss, småkakor och vin blir man visst inte lång och smal av...
Nu ska jag ta en morgonpromenad, sen ska jag läsa psykologi...
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn