En REN viktväktartråd....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nancy skrev: 8) Måste tjata lite till om detta med "points"... Finns det verkligen INGA restriktioner om hur man räknar dessa :?: Får man inte ens en enda liten pekpinne om typ mjölk längre... :( (minns att jag gillade känslan av att "måste äta lite yoghurt för jag har kvar 3 dl M")
Hej Nancy och välkommen in i tråden :D
Jag har själv lagt på mig 5 kilo per barn som bara vägrat försvinna, så jag har ju lite att bita i...
När jag skrev in mig med Rickard, vägde jag 52 kilo :shock:
Så visst är det bra att tänka på vikten, men LOVA mig att du tar det lugnt! Inte nån Hollywood-bråttom-banta efter förlossningen [-X :wink:

Oj, det var din fråga om pointsen...
Jag var själv medlem på "den gamla goda" tiden, men jag måste säga att points är ett bra mycket lättare sätt! Inga tvång, men rekommendationer!

:arrow: 2 points kalcium per dag
:arrow: 2 points fett per dag
:arrow: Dricka ordentligt med vatten
:arrow: Äta frukt och grönt till varje måltid

Mer kan jag inte komma på... kanske nån annan kan fylla i om jag glömt nåt?!?

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gablex

Inlägg av Gablex »

Hur går det här då?!

Själv hade jag ett viktminsknings-hallelujah-moment i fredags kväll. Maken var borta på kvällen och normalt sett brukar hans bortovaro föranleda kaloriintag av stora mått... :roll: :( Jag brukar t.o.m. planera i förväg vad jag skall äta och sedan sitta och vräka i mig :-& och givetvis må jättedåligt efteråt #-o .

I fredags började de där små tankarna flyga på mig, men jag gjorde en kopp te och satte mig och surfade runt på Youtube ( :lol: :lol: :lol: så kul!) och gick sedan och lade mig. Först på lördagsmorgonen kom jag på att jag hade missat svullandet!

Så kanske två månaders VV-ande har gjort lite skillnad även i huvudknoppen!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
duggan

Inlägg av duggan »

Hej tjejjer, ingen rapport från mig denna vecka vågen är "död", har skickat guben att köpa nya batterier, så får testa om den funkar igen eller om den har fått sätta livet till.. :shock:

Nåja men jag kan skryta att jag gått på 1 aerobicpass och igår gick jag på spinning..och det var ingen lik kan jag tala om! :lol:

Nåja egentligen tänkta jag höra med er som kommer till kusen hos Anna om det är ok att äta "vanlig" mat...eller om vi ska skapa ytterligare en rätt...? skriv gärna så ska jag fortsätta med planeringen.. :D
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Lillamolntuss skrev: Ska ta tag i det här... Any day now! 8)
Ja, så skrev jag den 23 April. Nu, över två månader senare har jag äntligen kommit till skott! Har kört VV program så det ryker om det "ända" sedan i fredags.

Hade jag börjat samtidigt som vissa andra duktiga hade jag nog redan varit på -5 kg alltså.

Nåja. Bättre sent än aldrig. Har typ 15 kg att gå ned, så jag lär väl få hålla på till jul eller nåt. Men ska iaf inte se ut så här resten av livet. Så det så!

Gömmer mig i buskarna på stranden i år. Baddräkt tänker jag nog inte visa mig i alls. Men nästa år. Då!
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Lillamolntuss skrev: Gömmer mig i buskarna på stranden i år. Baddräkt tänker jag nog inte visa mig i alls. Men nästa år. Då!
:D Hahaha :D Kunde ha varit jag som skrev det där :wink:
Välkommen hit till oss, lillamolntuss, visst ska vi hjälpas åt att trolla bort dina 15 xtrakilon!!!
Själv blir min veckorapport lite :evil: men inte så oväntat:
+0,4.............. s u c k ........

Nåväl, kan inte säga att jag är förvånad! Blivit lite väl måcket fika, rödvin, shoppingweekend med svägerska och därtill krogbesök - ja, ursäkterna haglar här :lol:

Nya tag nu! Hur går det för er andra då???

Kram :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

duggan skrev:Nåja egentligen tänkta jag höra med er som kommer till kusen hos Anna om det är ok att äta "vanlig" mat...eller om vi ska skapa ytterligare en rätt...? skriv gärna så ska jag fortsätta med planeringen.. :D
Såg din fråga nu, duggan!
Jag tycker absolut att vi ska äta "vanlig" mat, det gör jag hela tiden här hemma. Vi lagar samma mat men jag har lite mer koll, bara :wink:
Kan tänka mig att jag lämnar pointsboken hemma de där dagarna, by the way 8)
Det är vad jag tycker det :!:
/Mia
Gablex

Inlägg av Gablex »

Veckorapport från Skåne: +-0 :roll: :x I och för sig inte helt oväntat med tanke på var jag befinner mig i menscykeln :idea: Jag verkar alltid bli ofantligt svullen i samband med ägglossning... Well well, jag veeeet att jag har gjort rätt hela veckan och inte slarvat så förhoppningsvis syns det på vågen nästa vecka i stället [-o< [-o< :wink:

Välkommen tillbaka Lilla Molntuss! Så bra att du har funderat färdigt! :wink: Beach07 har jag också gett upp (och om man tittar ut genom fönstret på allt regn så är det ingen förlust!), men på höstlovet tänkte vi bege oss söderut och då kanske man vågar visa sig i bikini utan att lokalbefolkningen drabbas av ögon- och chockskador... :wink:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
duggan

Inlägg av duggan »

Men våg är inte bara död för att batterierna är slut, den har pajjat totalt..som tur är var den bara 6mån gammal så jag ska få en splirrans ny, så jag väger mig nästa vecka om den har hunnit komma tills dess!! :lol:

Miar70, men jag tänkte att jag tar typ lättsmör och ost ,17% är det bra det? man behöver ju inte flotta på totalt :lol: Fast jag kan erkänna att jag troligt vis kommer att ha medhavd nattsnarra... mmm, tuttifrutti...Ahlgrensbilar..Mums slurp..Hehe..hejda mig någon! :oops:

Jag hade oxå tänkt lämna böckerna hemma, men jag tänkte försöka tänka lite iaf! :lol:
Lua

Inlägg av Lua »

Jag tänker äta det som bjuds. Tänk gärna på att göra rejält med grönsaker för tallriksmodellen tänker jag allt följa.

Kram Lua. :heart:
Lillamolntuss

Dagens tips: Istället för att leka soffpotatis framför TV:n hela kvällen.

Lyssna på en talbok och tokstäda samtidigt!

Har fått hur mycket som helst gjort i kväll och badrummet nästan glittrar! :lol: Det gick faktiskt hur bra som helst att lyssna och städa samtidigt!
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

duggan skrev:Miar70, men jag tänkte att jag tar typ lättsmör och ost ,17% är det bra det? man behöver ju inte flotta på totalt :lol: Fast jag kan erkänna att jag troligt vis kommer att ha medhavd nattsnarra... mmm, tuttifrutti...Ahlgrensbilar..Mums slurp..Hehe..hejda mig någon! :oops:
:D :D :D
Nä, inte ska vi flotta bort oss 8)
Men jag kommer att ta med mig Riesen - hur gott som helst!!!

Lua - tallriksmodellen kör vi, helt klart!

Lillamolntuss - simultankapacitet, heter det :wink: Tur du är qvinna :lol: Har aldrig testat talbok, ha ingen bärbar cd... och inbillar mig att resten av familjen inte skulle uppskatta att höra på talbok :?

Nåväl, i morrn bitti ger jag mig ut på en prommis! Så härligt att gå tidigt :!:
duggan

Inlägg av duggan »

Lillamolntuss- Jag måste nästan prova ditt tips för här skulle behöva städas..nu är det ju ändå sesongsuppehåll av MenInTrees *suck*

Jippie dom ringde och min våg har redan kommit så ska hämta den så jag kan väga mig på måndag! Så spännande..Jag var på aerobic i onsdags igen, jag känner mig så duktig...och idag blir det BodyPump :wink:

Ok tallriksmodellen blir det, helt klart.. :wink:
duggan

Inlägg av duggan »

Lua: Hur har det gått för dig i veckan?!

Lillamolntuss: Jag tänkte skriva in dig i veckorapporten from nästa vecka, när första veckorapporten kommer, om det ok för dig.. :lol:
Lillamolntuss

duggan skrev:Jag tänkte skriva in dig i veckorapporten from nästa vecka, när första veckorapporten kommer, om det ok för dig.. :lol:
Veckorapporten??? Va e de fö' nåt? Jag har gått ned 2,2 kg denna vecka. Powerstart! :lol: Har iofs "bara" vägt mig hemma denna vecka, men vågen är en sån där braig, så det stämmer nog.
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Har på eget bevåg tilldelat mig titeln "stödmedlem" i er tråd och smyger in för att tacka Mia för svaret om Points samt skicka en massa hejarop och beundrande visslingar till er tappra =D> :D :thumbsup:

:heart: Kram från Nancy
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"