Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sussi

Inlägg av Sussi »

Hej alla brudar :)

Jag har precis kommit hem, har varit på "räkfrossa" med två vänninor. Jag åt nog 2 kilo räkor :lol: och ett glas vin, gott gott! De ville gå vidare och ta nåt mer, men jag ska, som Gottis, upp och träna i morgon förmiddag. Så det slutade med att vi åkte hem alla tre :)

Idag fyller min "tvåa" 26 år :D Tyckte inte det var länge sen jag låg på förlossningen och lyssnade på Vasaloppet mellan värkarna ;) Nu är han en vuxen karl haha! Vi ska fira honom i morgon, tillsammans med min systerson som fyller 18.

Kul med nya tapeter anna! Jag älskar att renovera och göra om, tyvärr är inte min man av samma åsikt...

Hoppas alla får en trevlig helg!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Hipp hipp hurra för nr 2, 26 jösses, jag fick Felix när jag 27.

Nu ska jag knoppa in i sängen och hoppas att jag orkar hitta på något med den här dåliga kroppen tillsammans med Mio i morgon.

Kramis till alla.
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Sussi

Inlägg av Sussi »

Och jag hade 4 stycken när jag var 26 :lol: Sonen har å andra sidan ingen alls ;)

Hoppas du mår bättre snart kiki :heart:

Jag ska också krypa isäng snart, måste bara rota fram nåt att läsa!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Det känns såå härligt. :wink: Jag har haft en jättetrevlig helg med olika trevligheter, mkt utevistelse, träning, barna, vänner, god mat o gott vin både på fredag o lördag! INGEN tv alls. Njae, måste ju se Mia o Klara nu ikväll.
Sol har det varit litegrann här på kobben. I morse cyklade vi till havet o kastade sten o åt kexchoklad. När barna sov var även mamman o pappan i koma.
Vi hade kalas igår för J som fyllt år. Och han fick presenter, blåste ljus o var nöjd!

Tulpanlökarna jag satte i höstas börjar titta fram - VÅR! Känns hoppfullt! 8)

Min mans bror har träffat en ny tjej som följde med på kalaset igår. Caesar blev stormförtjust i denna tjej, himlade med ögonen o sa sedan på kvällen att oj vad hon var söt, hade fint hår och vad trevlig hon var...han har inte fyllt 3 än. Vilken tjej-tjusare, allra redan!

Nu blir det sån där allmän undanröjning som tillhör 19.20-innehållet varje kväll! Tjokko-koo!
:roll:
Kram! :D
Gotlandsmamma

Jag har slutat dricka JAVA. I måndags var första dagen. Sprängande huvudvärk hela låååånga dagen. Tisdagen var lindrigare. Idag är det grönt. Och magen mår mkt bättre! Tjo ho! Så nu dricks det te. Tjo ho igen! :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nej, du skämtar Gottis!!!! :shock: :shock: :shock:

Kaffe är underbart! Men i lagom mängd. 2 koppar på fm och 1 på em är det som gäller här. Men då är det njuuuuutning =P~ :wink:

Det är tur du håller lite liv i vår kära gamla kackeltråd, rara du!

anna, vad roligt att du hittade tapeter! Jag har små-grå-vit-rutiga från Sandbergs i hallen och uppför trappan. Mycket fint och lite annorlunda sådär. Annars är allt målat VITT efter renovering och tillbyggnad. Och jag tycker verkligen om det. Harmoniskt och lätt att matcha med säsongsgrejer och lite nytt piff då och då. Fast smuts och kladd och damm syns förstås lite väl bra... :roll:

Kiki, hur gick det med din drömkurs? Är du klar med den eller vad är det du kursar om nu?

Sussi, jag längtar efter att se barnen som stora. Jag fantiserar om det ibland, vilka dom kommer att vara och vilka liv dom kommer leva. Spännande!

Skickar en kram till er alla!
Gotlandsmamma

Jag skämtar faktiskt inte, tyvärr...jag ångrar mig lite, men nu när jag varit så envis så kan jag ju inte börja dricka igen...för attans vad ont i magen jag fick...men första koppen vid 07.30, den var god...ha ha!

Caesar: Jag är kock jag mamma ( i köket vid matlagningen)
Josef: Jag är smakaren jag mamma ( och mumsar på en bit paprika )

Idag har jag varit sugen på godis hela tiden...mumsat smågodis o kaffebröd på jobbet....olikt mig för jag brukar stå över sånt...det kanske är för att jag inte dricker kaffe.
En elev på skolan, som går i åttan, fick en bebis i lördags. Verkligen ung mamma! Jag hoppas det går bra för henne.

Jahapp! Har lite tråkigt jag. Kanske ska läsa lite bok.

L. :wink:
Gotlandsmamma

8) Mina åttor är på PRAO så idag gick jag hem tidigt, satte mig på terrassen o lapade sol med en kopp java i handen...gick inte att sluta med kaffet, men håller mig till en kopp om dagen.

Nu ska jag planera lördagen för en kompis som blir 30, vi ska ha en HELDAG. Börjar dagen med träning (såklart), jazzuci på träningsstället, sen ska hon få gå till frissan (här klipper jag mig www.frisorcompaniet.com), lunch på stan, sen åker vi till södra Gotland för att myyysa på Djupvik (www.djupvikhotel.com) med kaffe, underbart nybyggt ställe, finfint, in till stan för bio, Män som hatar kvinnor o slutligen middag o vin på bygden! Vad tror ni? :D Roligare än en vas! (som present alltså)

Må gott!/ Linda
kiki

Inlägg av kiki »

Definitivt roligare än en vas gottis, jag önskar jag skulle fylla 30 :lol:

Hoppas allt är bra mer er och jag tackar för alla rapporter här i vår döende tråd. Det verkar som folk har fullt upp att få ungar att sova på natten istället för att hänga här i vårt lilla krypin. Jaja jag läser dock allt som skrivs både här och den andra surödletråden och det piggar onekligen upp i vintermörkret.

Min depression 8-10 år gammal :cry: blommar för fullt just nu men det känns om den kanske kanske håller på att vissna lite :lol: Min goda granne kom över på kaffe på förmiddagen och det slutade med att hon organiserade mitt skafferi :shock: haha vissa har det verkligen i sig, vilken skillnad.

Tur att du dricker kaffe igen :wink:

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Var i lekparken med barna och kunde inte undgå att höra från en mamma bredvid som pratade med sin väninna - å, barnets namn, satt o sjöng med hela Melodifestivalen, sjung den o den sången sa hon uppmuntrande till barnet, hur länge höll inte Melodifestivalen på...lite väl länge för en 3 åring att vara uppe...JAG är glad för att de nannar kudden vid halv åtta jag! Det finns alla sorter onekligen! :roll:

Kaffe är för gott ju, eller hur kiki! Kommer ni ner till påsk?

Ska gå o sätta på...bastun!

Kram :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej vänner!

Vet ni, av diverse skäl har jag läst igenom nästan hela den här tråden. Ojojoj! Vad mycket som har avhandlats, vad mycket som hänt! Det är betydligt svalare nu! :wink: :D

Kram
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men KajsaIE, KAN du inte bara komma och hetta till det liiiiite?! Det där du sa nyss, vet du... :wink: :lol:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tinis: Undrar om det kan vara tapeten Elsa du har i hallen? Den har vi i Idas "gå-in-garderob" i rosa/vitt, underbart söt! :D
Här är det också vitt i "shabby-chic"-stil mestadels. (Kolla under rubriken "Om mig" på min hemsida om du är nyfiken :wink: )
Jag har aldrig gillat vitt innan faktiskt. Alltid omgett mig av mycket färg och gärna indiskt! Men så flyttade vi till detta huset, och det bara VAR ett vitt hus! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej, hej,
vet inte riktigt varför jag varit så pass frånvarande på forumet. Det beror inte på att jag gör andra viktigare saker iallafall... Är en riktig soffpotatis tyvärr. Läser gör jag iallafall fortfarande!

Anna: Vad roligt med nya tapeter! Blir rätt avundsjuk på ert hus måste jag erkänna. Det är ju så fint med ett äldre hus med charm. Men vi skulle nog inte klara av att bo i ett sånt och hålla det renoverat och snyggt. Jag är tyvärr mer för att läsa om saker än att göra det själv...

Gotlandsmamma: Grönt te som är så gott! Själv är jag faktiskt inte alls en kaffedrickare men det har börjat bli en kopp kaffe om dagen iallafall. Oftast efter lunch när jag är godissugen. Så om du nu avstår från kaffet ibland kan jag absolut förstå det ökade godissuget!

Sussi: Tja, det där med att mannen inte älskar att renovera och göra om känns bekannt... Krävs lite övertalning och att jag i princip börjar eller iallafall förbereder här. Sen tycker han egentligen att det är kul. Men han ser oftast inte nödvändigheten av det hela.

Kiki: Inte kul med depression. Kan förstå att det tär att hela tiden ha ont och ingen riktig ork. Kram till dig.

Tinis: Kan vi inte få lite rapporter om hur det går med dina kurser? Dessutom vill jag absolut höra vad du och KajsaIE pratat om!

Kanske en kackelträff vore ett bra sätt att få in lite liv i tråden igen? Vad tror ni. Vem vill föreslå ett datum? Som sagt, vore kul att ha det här men jag åker gärna till Linköping också! :D

Godnatt på er. :heart:
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gotlandsmamma

:( Här öser regnet ner... så när jag läser kackelträff känner jag - JA! Vill ha nåt skoj att se fram emot! Tinis - kom igen, bjud in oss! Förresten, så kom jag ju på att du skrev att du hade nåt hemligt för dig, vad var det då? Är kurserna lika fulla fortfarande?! Varför läste du igenom allt?!! Nicke nyfiken!

Raklång i soffan-läge. I em får vi kompis-besök. Bjuda på muffins o kaffe...hm! :roll:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"