Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Varför har det tillkommit? USCH o fy för Slasktratten. Bara destruktivt.

Sov så gott med er! :wink:
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Halloj darlings :heart:!

Även jag har lite granna fastnat där i tratten alltså, på sätt och vis tycker jag att det är bra att det finns de som ids ställa frågorna, det bedrövliga är bara om de väljer att inte se svaren eller bry sig om att förstå dem.

Hur som, what's up här då?
Förkyld again, jag låter som en rökande pokerspelande och whiskeydrickande morsa, käckt om jag var Janis Joplin :lol:

Klimp och maken har åkt ner till Gbg till svärmor och hujeda mig vad jag saknar dem!! Jag går snart av. Jag behöver den här vilan, den här avsknaden av måsten men nej, jag har hellre alla måsten och dem hemma. De skall vara borta till på söndag :shock: :roll: och jag tycker vansinnigt synd om mig själv. Gud vad koko. Det går inte att vila och slappna av när man ständigt saknar och längtar. Eller?? Är jag helt wacko??

Jo då jag har småprojekt, sätta ihops Smulans säng och läsa på i BB :wink: så att jag är ngt sånär förberedd (och sen vet vilka frågor att ställa i forumet när allt kör ihop sig iaf :lol: ) tills hon kommer.
Sätta upp en mental plan om hur länge jag skall ge amningen en chans om det är så att den inte funkar den här gången igen.
Planera lite för hennes rum även om hon inte skall sova där de första månaderna. SM it will be ju. Jaga babyskydd och andningslarm (Klimps babyskydd sålde vi och andnngslarmet hoppade ju han sönder.. *s*).

Ja, så det rullar på.
Önskar att jag hade haft vinterdäck på den andra bilen, för då hade jag satt mig i den och åkt till Tinis!

Fick förresten fortsatt sjukskrivningen men kruxet är om FK godkänner det hela, har inte fått besked om den 1a månaden ty jag fick ansökan om ersättning först igår. Så nu har jag välrdens ångest över det och funderar på att gå tillbaka till jobbet på måndag.

:arrow: Är det någon av er som vet hur hårda/mjuka FK är med ss av gravida nu för tiden?

Puss på er, hoppas ni har det ypperligt!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Äh, jag gillar Tratten. I alla fall som det är där just nu... Jag är en obotlig debattör! 8)

Kakan, det är faktiskt så att Klimp är lite min också, eller hur?! Min första riktiga kur-coachning, vet ni det Kacklisar? Det var förresten så den här kackeltråden kom till, för jag och Kalasis kunde inte sluta tjattra i alla kurtrådar och andra seriösa ställen. Åh, minns du Kalaskakan? O:)

Gottis, du menar att Josef tar sig ur spjälisen nu? Ujuj... Ha det så underbart i Karlstad!

Jag vill VERKLIGEN ha en kackelträff. Krümel? Annars har jag måååånga sovplatser och stort kök! Eller hur Kajan?!

Stor kram! I morgon händer det spännande saker här! Haha, nu är jag såndär igen. Hemlig och hintig.... 8)
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Kära Tinis, Klimp ÄR helt klart delvis din och kommer så alltid att vara :heart:
Jo jag minns vad roligt vi hade med allt kackel, vi fick tom. en tillsägelse ju att inte kackla sönder en utav trådarna :oops: :lol:

Ang vad som händer imorgon så har jag råd att vara nyfiken och suga lite på den karamellen eftersom mitt trista liv råder här hemma!

Fick iaf ihop Smulans säng så nu står den här i vardagsrummet av alla ställen så att jag kan titta på den och dra ett gäng längtanssuckar. Skall du bli hennes sömngudmor också månne Tinis?!

Och JUST DET, Gottis Josef klättrar ur sin spjällis, *bus*. Gottis hur lång är han? Jag inbildar mig att Klimp aaaldrig kommer att göra det ser'ru!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kakis skrev:Ang vad som händer imorgon så har jag råd att vara nyfiken och suga lite på den karamellen eftersom mitt trista liv råder här hemma!
Haha, vet du, jag längtar efter lite trist. Mitt våta dröm just nu är att få ligga på soffan med en bok och äta massa onyttigt. Låt se... ostbågar, lakrits, smågodis med massa E i.... =P~

Kakan skrev:Fick iaf ihop Smulans säng så nu står den här i vardagsrummet av alla ställen så att jag kan titta på den och dra ett gäng längtanssuckar. Skall du bli hennes sömngudmor också månne Tinis?!
Japp, men nuförtiden är det dyyyyyrt ser du! 8) :lol:
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 11:56, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tror ni maken kommer ihåg att han köpte en påse Polly i Stocholm i lördags? Den ligger i min handväska...

Ja just det, DEN lilla resan ja. Haha! Gudars vad vi var B! Klockan 20:15 exakt anlände vi till vårt hotellrum, slängde av oss kläderna (jaja, inte såååå! Bara bytte till mysigare!) och satte igång Melodifestivalen. Hallåååå!

Men vi hade strosat runt och frusit hela eftermiddagen och ätit en god middag i Gamla Stan. Haha! Jag blev erbjuden jobb där på restaurangen för dom tyckte jag var så strålande glad och charmig. Jojo! 8) Jag bor i Linköööööping, sa jag :roll: :lol:
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Tinis skrev:Tror ni maken kommer ihåg att han köpte en påse Polly i Stocholm i lördags? Den ligger i min handväska...

Ja just det, DEN lilla resan ja. Haha! Gudars vad vi var B! Klockan 20:15 exakt anlände vi till vårt hotellrum, slängde av oss kläderna (jaja, inte såååå! Bara bytte till mysigare!) och satte igång Melodifestivalen. Hallåååå!
:shock: Men VA inte ens någon tandborstning när ni hade chansen att TILL OCH MED slippa borsta för hand?? *Skandal Tinis*!!

Och vad gäller din vikt, den dagen de kommer på hur man kan dela med sig av den varan så skall du få en hel del av mig. Du skulle de facto kunna få lite redan nu, för här är det inte tal om skinnisar någon stans ALLS 8-[ .
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol:
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 11:56, redigerad totalt 1 gånger.
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Aha ok, bara inte jsut då, jag tänkte väl.. låta en helg gå "bara så där" :lol:

Borsta för hand, använda elektrisk.. jag hade 50/50 val där för jag visste (och vet inte heller *s*) vilket sätt ni anser det vara bekvämast!

Kom förresten på att istället för skinnisar så har jag sacco-säckar jag :P :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jamen, varför skulle vi slippa det just för att vi var iväg? Nu blir jag så där jobbigt intellektualiserande, va? :shock: :lol:

Sacco.... In my dreams... :D
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Kom vi förresten någonsin fram till vad den (perversa) smajlisen " :P " stod för?
Minns inte alls men kom att tänka på det hela då jag nyss använde den... i smaband med omnämning av mina boobs.

Kära Tinis *s* att slippa borsta för hand är en metafor, en långsökt sådan. Jag vet ju inte hur ni borstar tänderna, själv anser jag att det ibland är bekvämast att använda mig av min elektriska tandborste liksom när man vill att det skall gå lite fortare, när man vill somna snabbare.
Ibland tycker jag att den handjagade är bäst osv osv.

Huvudsakn i huvudstaden var att ni iaf inte glömde att borsta tänderna, sen hur ni borstade är sidospår :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jaja! Som VARGEN ungefär!? :lol:

Du, vad betyder *s*? Pinsam, jag vet..... :oops:

Nähäpp, nu har jag kollat på Knutby. Måste ju ha koll på sekterna :wink: . Dags att gå och sussa så jag är snygg i morgon.

Kram kram :D
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Juust det, precis som vargen :lol:

*S* = "skrattar"

Sov gott kära Tinis and see jou tomorrow eller så!
Själv fick jag blodad tand på kortfrakallning så jag håller på att välja ut en hel massa bilder till.

Kraaaam
:heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mmmmm, sov gott du med, gravvot! :lol:

Såklart, SKRATTAR!
kiki

Inlägg av kiki »

Hej

Nu är jag åter med ny dator, den gamla brann upp så jag skulle slippa slasket och annat skit som jag inte orkar med. Jag har istället ägnat veckan åt sagoberättande :lol: meditation och en och annan "vacker" målning. När jag kom hem kunde jag inte låta bli att försöka läsa ikapp, vilket är en omöjlighet med kilometer långa trådar.

Sen när jag bara satt och slösurfade så hörs Mio hosta och sen ett ynkligt maammaaa :shock: första gången någonsin som hon ropar på mig från sin säng :? hon hade kräkts, lilla skrutta, eller hon kräktes resten i min hand, fixa nya lakan och lite kramar, hon är alldeles skakig men behåller lugnet hela tiden. Ramsar mig ut och tillbaka till datorn, host host maaaammaaaaa, vi gör om proceduren med lite ledsen Mio men hon gråter inte utan är bara lite ynklig, nu behövs en större genomgång av både säng, matta och barn. Nu är hon ramsad igen och jag hoppas på en lugn natt.

Så var den rapporten avklarad :cry:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"