Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Ska du åka till jobbet nu i kväll???

Vår tv är i källaren och den är så kall och mindre trevlig så jag drar mig för att gå ner dit...vi borde dra igång det projektet, att byta golv då vi har mögel där nere...får inte tummen ur...usch. Ajabaja.

Nån som har boken om Pite och Palt? Fått den i present till barna o tog fram den idag, men herregud, jag tyckte inte alls om den, tyckte den var jättemärklig...och C ville inte alls lyssna. Nä, han skulle ha Barbapappa!

Här på Gotland finns det inte mkt snö. Hannes får komma hit och öva på att gå ute!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Krümel! Roligt att se dig här igen, du trogna kacklare! :D

Jag är helt kär i min lilla snart tvååring. Vilken ålder det är!!! Orden kommer i massor nu och hon härmas och charmas. Massor av hår har hon också och så gudomligt vacker att se på så man undrar hur det gick till... :oops:

Måste berätta om mitt stora barn också som är så kul så man dör ibland... Idag satt vi och sydde och pysslade och jag blev lite störd av att han fäktade med armen så att han kom åt mig ibland. "Sluta, du stör faktiskt mig i det jag håller på med", sa jag.

"Ja, man får faktiskt göra det när man är barn", kläcker ungen då! :shock: :lol: :roll:
Gotlandsmamma

Ibland kan det vara stökigt och ibland kan det vara just STÖKIGT och ÄCKLIGT hemma. Idag är en dag med betoning på ex nr 2.
Har bjudit hem en kompis på middag imorrn kväll. Så jag är illa pinkad att städa just nu. Barna lades efter bad 19.30, då tänkte jag, jag vilar en stund o somnade till två ggr. Nu tvingade jag mig upp...fast egentligen skulle jag bara vilja gå o gömma mig, hm...o maken är på årsmöte. Lyckat läge!

Så nu ska jag röja köket, tvätta berg, dammsuga, ta undan tvätt...plocka saker som ligger överallt...o spraya nåt så det luktar lite bättre. :roll:

Sen så...ska jag sova gott!
Hej så länge!
Heja mig själv!

Vad gör ni då?
kiki

Inlägg av kiki »

Heja Gottis :lol: Gud vad rolig du är, jag som varit hemma hos Gotlandsmamman kan dementera alla bilder ni fått i huvudet av hennes hem. Det är jättefint, rent och stilrent snyggt. Inte ett spår av illa lukt någonstans förutom i blöjhinken :lol: men det där med möglet i källaren, det var sant iallafall. Annars var det en urusel bild av ditt fina hem som du gav.

Kramis Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Så, nu har röjt det värsta(!!!). Ska bara som Alfons säger, hänga tvätten som precis är klar. Sen har jag struntat i skurning av golv...halleluja!

Idag på jobbet tänkte jag (undervisar bara årskurs 5 och 6 på torsdagar, andra dagar år 8 o 9) - är det jag som lessnat på mitt jobb eller har 110 ungar vaknat på fel sida...vad är mest troligt?! Känns som att jag bara står o stampar, behöver input, fortbildning, eller kanske ett nytt jobb...
:roll:

Go natt å kram! :D

kiki överdriver! :lol:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Idag på jobbet tänkte jag - är det jag som lessnat på mitt jobb eller har 110 ungar vaknat på fel sida...vad är mest troligt?! Känns som att jag bara står o stampar, behöver input, fortbildning, eller kanske ett nytt jobb...
Ha ha...så kände jag precis i onsdags. :roll: :lol:

Jag klarade teoriprovet (körkort) idag!!!! :D Bara uppkörningen kvar. Ååå vad jag vill ha det överstökat nu. [-o<
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Grattis Bluna! Resten går som en dans! Lycka till!
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Tack. Jaa det går som en dans ja... 8) 8-[
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Isdans! :shock: 8) 8-[ :lol: näärå jag menade helt bildligt! Klart det går bra!
Stilla
Gotlandsmamma

När man sitter så här i sin ensamheten och tycker att det är ganska trist tänker man på alla som sitter med rödtjut och goda snittar, chips med dip och lördagsgodis och finfint sällskap o pysmyser järnet... :shock: FAST jag tycker att det är ganska skönt också, på samma gång, att vara ensam och slippa vara social...men jag skulle väldigt gärna vilja ha
-en tv här uppe och slippa gå ner till mögelkällaren
-ha en påse med massor av gott godis (utan färgämnen...hm)

Mina killar satt i soffan och drack välling och filmjölk och så ger J sin storebror en stor kram och puss på munnen. Vilken lycka!

Får längta lite till nästa lördag då jag ska på revy
www.gotlandsrevyn.se
Det blir trevligt!

Roliga planer för i morrn?
Vi har bestämt en sak, köpa grädde, för C ville ha hallon med vispad grädde!
Annars får vi väla se! Maken jobbar hela helgen den tråkmånsen.

Kram kram! :D

Grattis till teorin Bluna!
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Ja... vad ska jag säga...
Är det 20 sidor mellan inläggen från mig i den här tråden så är det väl ofta jag skriver något :lol: :oops:

Bara in och kollar kackelläget litegrann.
Har varit med en kompis i hennes mammas sommarstuga från fredag till lördag.
Så härligt! Visst, det var lite "urrigt" innan vi fick upp värmen när vi eldade i spisen. Mat - improviserat med köttbullar, bröd, bredbar ost, rödbetssallad, skinka etc. - och så vin och massor av prat och skratt!
Sedan eldade vi i bastun och bastade varmt och gott.

I morse fick jag soooooovmorgon! (maken hade väckts 06.07 i morse...).
Det är så härligt med de här träffarna vi har. Brukar väl vara en gång i kvartalet på sistone. Vi insåg vid kräftskivan i augusti när vi satt uppe och pratade till 07 på morgonen att vi behöver träffas och prata av oss oftare :lol:

Det var min helg det. I kväll är det bara att ta det lugnt och slappa.

Kram
Sophie
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!

Gött ni har det då! :D

Jag har nästan alltid sovmorgon. Jag har begåvats med en morgonpigg make som dessutom har som sitt livskall att göra livet lätt för mig. Hur jag har förtjänat honom är för mig en gåta! :wink: :D Ok då, liiiite Tinis-specialiteter får han tillbaka.

Fy vad jag har ätit sockergodis idag (för att inte tala om barnen...). Jag får dåligt samvete bara jag tänker på alla ämnen dom fått i sig. Annars är vi noga med maten. Men godiset. Ujuj! :roll:

Kram!
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej på er!

Gottis: Det lät inte kul med en mögelkällare. Hoppas ni får ordning på det snart. Såklart du ska ha en till tv, eller varför inte bära upp den ni har då?
Förresten menade jag att jag skulle åka senare till jobbet på morgonen istället eftersom jag jobbat på kvällen.

Ikväll har jag bara slösurfat lite och så tittat på ett avsnitt av Brothers & Sisters med mannen. Inget speciellt spännande så här på lördagskvällen. Iofs var avsnittet bra och vi ville helst se på ett till. Tur vi inte hade nåt mer för då hade det blivit alldeles för sent.

Hannes vaknade imorse med 39 graders feber. Bara så där. Stackarn är inte alls pigg och nu är febern uppe i 40 grader. Han ska snart få en till alvedon. Han sover lugnt nu iallafall men i natt sover mannen inne hos honom så att vi säkert hör om det är nåt. Känns bäst eftersom Lovisa haft feberkramp.

Godnatt!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Bara kollar in en sväng från jobbet... :oops: :wink:
Är mätt och belåten.
Först lunch och sedan gräddtårta (avtackning av en kollega som går i pension) så jag sitter alldeles däst här och kan inte tänka en riktig tanke känns det som... och trött är jag också.

Så... nu har jag skrivit av mig lite.
Dags att ta tag i jobberiet också :D
Gotlandsmamma

:D Tjockokooooo!! :heart:
Solen har lyst såååååååååååå på kobben i helgen. Fantastiskt. Jag känner mig så glad när solen lyser. Igår var vi ute läääänge, säkert en fyra timmar totalt, och jag sov så gott i natt efter mkt friskt luft och sköna promenader med barnen. De hade varit ute med pappsen idag också, maken är alltid ledig på måndagar, så de fick en mysig dag ute med honom. Det gläder mig. Jag var inne i en idrottshall hela långa dagen. På en lektion med min åtta, hade jag 12 elever från gymnasiekskolan som auskulterade...nån uppgift de hade...mina elever höll på att svimma, så nervösa blev de o kunde inte koncentrera sig på baggerslag ha ha! Stackarna!
Efter jobbet var jag på massage. Så skönt. :thumbsup:

Apropå sovmorgon, så tycker jag själv numer att det är gött att komma upp vid sju, bara jag får mitt java o får sitta i soffan o softa lite först. Däremot uppskattar jag att gå o lägga mig i tid, nån gång ibland (!!), så man får sin sömn...i lördags var jag på body pump kl 8.30, hur normalt är det på en lördag för andra, som inte går upp tidigt??? Men skönt var det, för sen hade jag hela dagen framför mig, o hade massor av energi...
Men idag har jag, typ nu, inte lika mkt energi, känner att jag har ont i bihålerna...aj aj. Lite feber...så jag softar i soffan med lite te. Maken är på gymmet.

Gräddtårta är väl alla tiders Sophie?! Mera sånt! =P~
Min man sa till mig igår, Linda, du har blivit häcklös...hur kul är den kommentaren? Kan du inte säga nåt snällt nån gång sa jag, vet ni vad han säger då? Du har gått upp i vikt...va?! ](*,) Nej, jag menar, du har gått ner i vikt...jaha tänkte jag, och fick väga mig i morse, och det hade jag, 2 kg...bara så där...jag som mumsar semlor o har mig! :roll:

Nej, nu får jag sörpla vidare!

Allt gott! :D

Gottis
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"