Tips för liten Olof

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
videunge

Re: Tips för liten Olof

Inlägg av videunge »

Hej

Hjälp vart tar tiden vägen??? snart är han ett år lillplutten. Och han verkar bli en riktig bb unge. Häromdagen demonstrerade han så fint när syster var ledsen. Jag lyfte dit honom och sa att nu får du hjälpa till att trösta lesna syster. Då klappade han lite på knät, kröp och hämtade en fin legobit till henne och räckte fram med ett öh? Han fick en kram och sen var det bra. ( Jag vill också ha et syskon... :roll: )

Annars börjar han äntligen få ordentlig kläm på plockmat men vägrar fortfarande bli matad med något med bitar i. Men nu har han upptäckt att det går att äta potatis med händerna och det är bra. innan var det ju mest majs som gick ner. Han visar ilalla fall tydligt när det är slutätet. då kryper han raskt upp på bordet och välter tallriken... :lol:

Men min största oro ang honom just nu gäller att han blir tvungen att börja på dagis aldeldes för tidigt som jag ser det. och jag säger redan nu alla ni som vill skriva att jag skall vara hemma, att det går att lösa, gör er inga besvär!! Det ÄR inte ett val jag har, ialla fall inte om jag skall ha möjligheten till fler syskon i framtiden. Vi har ialla fall lyckats få till det så att det blir max 3 dagar i veckan men det känns ändå jobbigt, hur nödvändigt det än är. Vi har ansökt om att få byta från storasysters dagis som vi inte är helt nöjda med då det blivit en del personalförändringar. Det är synd att inte farföräldrar får ta ut föräldradagar. :cry:

kram på er :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Stora killen :heart:

Hur har ni det med allergierna nu? Har ni vänt pâ alla stenar och har en säker meny? Hoppas att det mesta växer bort framöver.

Lycka till med jobbstarten. När är det dags? Du har säkerligen tänkt igenom saker och ting bâde en och tvâ gânger och jag är säker pâ att ni alla kommer göra ert bästa för att fâ det att fungera sâ smidigt det bara gâr. Blir det samma dagis för bâda?

:heart:
videunge

Inlägg av videunge »

Tack fina Sarisparis :heart:
Hur har ni det med allergierna nu? Har ni vänt pâ alla stenar och har en säker meny? Hoppas att det mesta växer bort framöver.
Jo jag tror faktiskt att vi har det!!! tjo hooo! :D vete, råg ( inte gluten) ärtor, mjölk, solros, stenfrukter,soja, ananas undviker vi. Ägg verkar på väg att växa bort så vi håller tummarna. Vi har ju som sagt fått tag på en guldklimp till Dr. :heart: Det blir så mycket enklare då. men jag är allvarligt sur på att vissa barnmatsföretag inte märkre ut ordentligt vad saker innehåller, inte ens specialprodukter för allergiker :shock: :evil: morr!
När är det dags?
Slutet på april. Då har jag min chans att jaga ikapp de sista lasdagarna som behövs för en fast anställning så jag vågar bli gravid igen. Sist fick dom ansluta mig till hemsjukvården för att jag bara kräktes och inte fick behålla något. jag kunde inte vara sjukskriven eftersom jag bara var timvikarie... Nej jag vill få ett jobb så jag kan vara hemma med hela ¨gä nget när det ev blir en nr 3. Vilket jag är jättesugen på nu när de börjar bli stora. Vilken skillnad med SM! efter nr 1 sa jag aldrig igen. :( Sen klev SHN och barnaboken in i livet och vände uppoch ner på saker lite :roll: :lol: ja ja vi får väl se. Tack allihop i alla fall. Vad gjorde man utan ett forum? :wink:
Du har säkerligen tänkt igenom saker och ting bâde en och tvâ gânger och jag är säker pâ att ni alla kommer göra ert bästa för att fâ det att fungera sâ smidigt det bara gâr
15...25...1000gånger typ. Tack för raderna.
Blir det samma dagis för bâda?
VET inte och det är ytterligare en oro. Det vi har nu är jag inte nöjd med men har söt det i tredje hand för att man ialla fall vet vad man får. Det är jättekärvt med dagisplatser här istan tyvärr. De jag sökt i första hand är dels närmare hemma, ligger i närheten till naturen och verkar ha vettig personal som inte bara hänvisar barnen till att leka själva hela tiden. dessutom har de eget kök vilket det vi har nu inte har. De får mat från lasarettet och den är inte så rolig så L äter inte så bra där. Ett tag var det jättebra personal men det har ändrats så nu klänns det inte alls bra. Så det är bara att hålla tummarna. Tyvärr får man ju inte veta förrän senare.

kram :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"