Hjälp vart tar tiden vägen??? snart är han ett år lillplutten. Och han verkar bli en riktig bb unge. Häromdagen demonstrerade han så fint när syster var ledsen. Jag lyfte dit honom och sa att nu får du hjälpa till att trösta lesna syster. Då klappade han lite på knät, kröp och hämtade en fin legobit till henne och räckte fram med ett öh? Han fick en kram och sen var det bra. ( Jag vill också ha et syskon...
Annars börjar han äntligen få ordentlig kläm på plockmat men vägrar fortfarande bli matad med något med bitar i. Men nu har han upptäckt att det går att äta potatis med händerna och det är bra. innan var det ju mest majs som gick ner. Han visar ilalla fall tydligt när det är slutätet. då kryper han raskt upp på bordet och välter tallriken...
Men min största oro ang honom just nu gäller att han blir tvungen att börja på dagis aldeldes för tidigt som jag ser det. och jag säger redan nu alla ni som vill skriva att jag skall vara hemma, att det går att lösa, gör er inga besvär!! Det ÄR inte ett val jag har, ialla fall inte om jag skall ha möjligheten till fler syskon i framtiden. Vi har ialla fall lyckats få till det så att det blir max 3 dagar i veckan men det känns ändå jobbigt, hur nödvändigt det än är. Vi har ansökt om att få byta från storasysters dagis som vi inte är helt nöjda med då det blivit en del personalförändringar. Det är synd att inte farföräldrar får ta ut föräldradagar.
kram på er