Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Jag som aldrig är sjuk har feber...nu blir det sova som gäller, så god natt med er kacklisar!

Jag är inte ledig på mån kiki. Däremot på tisdag.

Kram från en ynklig en... :?
kiki

Inlägg av kiki »

Eller så kommer du upp på söndag en sväng :idea: kanske dela på barnen om araben har abstinens.

Vi åker ju hem på tisdag, inte förrän 16.45 men det brukar ju vara lite fix innan man sticker.

Kramis och sov så gott
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Stilla

Inlägg av Stilla »

Men Gotlandsmamma, stackare, det låter som influensa?! Krya på dig!
Gotlandsmamma skrev: Idag sa jag till honom efter hans vila, Caesar, jag älskar dig så mycket, då svarar han, gör du det, vad glad jag blir...

Vad gulligt! En kväll när jag nattade Stora S och sa: "Sov gott nu, jag älskar dig!" så svarade hon "Jaaa, det gör du!!!" :heart: Känns gott!

Och grattis till KajsaIE! Oj så många det verkar vara på forumet som ska få smått, jag blir rent avundsjuk! "Akta" dig Tinis, det kanske smittar :wink: !

Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Gotlandsmamma

Ska gnälla lite, innan jag kan prata kuliga saker...gnället måtte väl ut. Ha ha!
Jag är trött på gnäll, och tålamodet sviktar lite, kanske inte så konstigt efter apmånga dagar hemma med sjuk sork och sjuk kropp själv. Man prövas hela tiden o det utvecklas man av, sannerligen! Men fy bubblan för att vara sjuk själv när ens barn är sjuka, som tur är, så blev jag frisk väldans snabbt, tack gode gud. Proppade mig full med Magnecyl i morse iofs men vadå?! Sov jätte dåligt i natt o trodde att mina ögon skulle ramla ut i morse när klockan, enligt mig alldeles för tidigt, ringde kl sju. Så trött o utmattad. Men efter en dusch, några Magnecyl och så java, så var morsan i gång! Halleluja! Vi målade (Josef kastade färgerna på golvet) och tittade på film (Josef, pillade på datorn när mamman pratade med sjukvårdsupplysningen, så tusen program kom fram o datorn blev skitseg), gjorde ugnspannkaka (de bråkade om vem som skulle vispa smeten) åt pannkakan men då ville inte C äta upp, för då hade ju mamman lessnat på att sitta vid bordet o skulle dra ut sängen från sovrummet till lekrummet, eftersom de sover åtskilda på dan, men då fick killen fnatt för han skulle ju hjälpa mig att dra ut sängen o när jag sa att kom o gör det, då dög det inte...(andas), jag försökte lyfta sängen själv, men det gick ju inte, näe Caesar, det går inte utan dig, då log han, hoppade upp o kom o bar. Vilken tur! Sen sov han i 3 timmar, vaknade o var ilsk. Då hade jag fått nog av våra väggar o tog med dem till Ica maxi o gick där i 1.5 timme o hade vansinnigt trevligt o de med...Josef mosade ner ett paket med hallon i vagnen, så det putsade jag ut nånstans, ingen som vet...sen kom vi hem o åt lite mat. Jag o Josef iaf. Caesar ville inte ha. Nähä. Nu sover de gott efter bad med skum, men skummet var inget bra enligt C, för det fastnade i ansiktet, jaha.
Bredvid mig ligger en sprillans ny Plaza Interiör. Den ska jag bläddra i nu och drömma om min man lite.
Var inne hos grannen idag och skulle boka biljetter till en revy, han jobbar ideelt med det. Sagt och gjort, han bokade in mig o maken, överraskning för honom...och sen säger grannen att han bjuder oss på det...450 kr kostade det egentligen. Såå generöst så jag visste inte vad jag skulle säga.

Varm kram från kobben

kiki, på söndag ska jag på kalas...
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev: kiki, på söndag ska jag på kalas...
:? verkar inte som vi ska träffas den här gången :shock:

Men jag känner igen mig i dina dagar... skillnaden på dig och mig är att du hittar tålamodet hur trött du än är 8) JAG däremot :oops: häromdagen blev Mios glasögon brutalt hanterade och jag var säker på att skalmen skulle gå av, men vår fantastiska optiker fixade det. MEN idag efter IcaMaxi (när var ni där?) i bilen när Mio och jag är trötta efter resdagen och ingen dagvila, så tar hon sin snuttefilt och lägger över ansiktet och suger tag i glasögonen samtidigt och börjar lajja med hela paketet, jag får panik, (jag kör alltså bilen och hon sitter brevid) och blir FLY-förbannand = trasiga glasögon :roll: och super ledsen unge. Inte för att glasögonen var sönder utan för att jag blev arg :oops: :oops: :oops: TÅLAMOD vadå :roll:

Jaja, nu måste vi iallafall åka till Visby en sväng i morgon och kolla om optikern kan laga, kanske en fika på stan kan vara trevligt? Förmiddag eller eftermiddag, vad passar dig?

Kram

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej govänner!

Jo, Stilla. Det smittas, jag veeeeet! :wink:
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 11:51, redigerad totalt 1 gånger.
Gotlandsmamma

Ha ha kiki! Vi var på Ica maxi från 15.30 till 17 typ...oh, herregud vad lååång tid, men vi träffade massor av folk vi kände (dock inte er), Josef kletade ut sin banan han fick, på golvet och ramlade i smeten själv, så jag fick hämta papper o torka upp så ingen mer skulle ramla, ja, det tog sin tid som sagt...

Det var värst, att det skulle vara så svårt att få till en däjt.
I morrn ska vi faktiskt grilla korv hos en kompis på fm o på em ska vi hämta araben på flyget. MEN, har ni hela lördagen uppbokad??? Annars kommer vi gärna ut en sväng efter sovandet o dricker lite kaffe med er...om inte detta passar kommer jag gärna ut själv på söndag em/kväll, efter kalaset, för jag vill hemskt gärna träffas!!

Tålamod är en bra egenskap när man jobbar som lärare i en idrottshall. hm...

Kram :wink:
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Du vann :wink:

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Tinis - förra året så läskade du oss med semmel-bak, har du lust så tar jag gärna emot gott recept, för jag skulle gärna vilja prova att baka egna smelor.

Uppmuntrande att läsa om fler som kör i diket. Att det inte bara är mormors lilla kråka!
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev:Ha ha kiki! Vi var på Ica maxi från 15.30 till 17 typ...
:lol: Men hur galet är det här då :wink: kvittot är stämplat 15.22 och sen tog det nog några goda minuter att komma därifrån. Vi måste ha möts i dörren :shock:

Jo, Lördagen är uppbokad vi ska umgås med grannarna :wink: grannsämjan du vet.

men kom upp en sväng på söndag då, det blir mysigt.

Social delaktighet
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Vad är det för dag?...är det en vanlig dag?....nej det är ingen vanlig dag, för det Tinis FÖDELSEDAG, HURRAAA, HURRAAA, HURRAAAA :-({|= :heart:

...det här sjöng jag nyss i telefon till vår kära kära trådstartaren Tinis.... :heart:
Tänker på dig idag och hoppas du har roligt med din efterlängtade present :wink:

Gottis: Tack för gratulationer!!!

Kram på er
Kajsa
Gotlandsmamma

Grattis Tinis! :heart: Hoppas du får en finfin födelsedag o njut nu av presenten! He he! :-({|=

Grabbarna vilar efter en mysig stund hos kompisar o korvgrillning o javadrickande ute i skogen. Mamman ska alldeles strax lägga sig i soffan o blunda lite. :sleep:
Snart kommer araben hem. Lovar att lägga ut en bild på honom, för han är söt han! Värst vad man kan skryta om sin man nuförtiden. :oops: :D

Kram :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej och tack, sötisar!

Jag har fått en overlock! En symaskin alltså....

Jippie!!!! :lol:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:-({|= Grattis Tinin på 27-årsdagen!!! :-({|=

(visst var det väl 27? Jo, äldre kan du inte vara!)

Sen har jag ju lite svårt att förstå hur man kan bli glad över en symaskin :roll: men det är ju jag det :lol: :wink:

Puss!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

äsch då, Tinis ska det såklart stå, och inget annat... suck!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"