Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Tinis: Å tack! :heart: Vilket jobb ni gjorde! :shock: :thumbsup: :heart:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

God fortsättning!

Min storgrabb ligger i sängen o VILAR. Han sjunger små grodorna o annat, sova vill han tydligen INTE. Han har legat där i 1.5 timma...o klagar inte...igår, efter en lååång prommis ute sov han efter lunch däremot. Idag var vi på växthuset o inhandlade blommor, sen var det lunch o städning...mamma, får jag hjälpa dig med å plocka i diskmaskinen...vilka grabbar jag har. Så hjälpsamma o glada!
Men motion är nog inte fel nej. Så vi får ta o gå ut nu i em o lufta oss i blåsten...aj aj aj vad det ska blåsa här...

Hoppas alla har det gott. Visst kan vi väl blåsa lite nytt liv i denna tråd?!
Minns förra året i jan vad det skrevs, tjo ho...nästan galet mkt...

Varma kramen!
Linda :wink:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Jag läste faktiskt lite i början av tråden och ja det var riktigt mycket som skrevs då. :wink: Intressant!

I morgon börjar jobbet. :shock:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Gottis! Jag håller med dig. Mera kackel! Min tid har inte alls räckt till i höst, men nu hoppas jag att det blir bättre.

Julen blev en stor släktträff här i mitt "nya" hus. Vi är så nöjda med att vi totalt kunde vara 15 personer här och att alla familjer fick ett eget sovrum. Sen kom KajsaIE med familj och invarderade. Vi såg knappast röken av våra stora barn som fann varandra rejält. Det har tillverkats böcker, lekts såbubblefabrik bland annat. Småtjejerna gick mest omkring och sa "min", "nej" och "bajs" :lol: Vilka små troll!

Nu ska jag natta min pojke. Vi hörs!

Kram Tinis
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Nu har jag börjat jobba. Går bra men vilken ljudnivå! :shock: För bortskämd med "bara" en ettåring hemma. :lol: Men det är roligt att lära känna alla nya 7åringar. 8)

Åå känner mig smått frustrerad, vill så gärna hjälpa med shn till en familj som verkligen skulle behöva. :roll: Men de är tveksamma om de tror på det. :( Vad göra? Inget, bara hoppas att de inser vilken underbar hjälp de kan få...om de vill.

Jag vill ha VÅR nu! :)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Bluna! :D

Kanske låta dom läsa annaax tråd på Kurforum för äldre... :wink: :D

Håhåjaja, då har vi städat bort julen då. Jag får alltid lite post christmas depression när vardagen ska igång igen. Eftersom jag är hemma nu också så måste jag vara noga med min tid och verkligen få gjort det jag vill och behöver också. Jag måste verkligen ägna en hel del helgtid åt min verksamhet och det är ju kul så länge det handlar om att hålla kurser eller hjälpa kurbarn. Däremot det administrativa tråket kunde ju kvitta... :roll:

Alltså, var äääääär alla kacklisar i den här tråden??? :shock:
Gotlandsmamma

Ja, var äääääääääääääääääär alla kacklisar?!

Jag är lika grå som molnen på himlen idag...jo, så där som man känner sig ibland, inget är liksom bra...hela kroppen gör ont, mens-värk, trötthet, utmattning, börja-jobbet-igen-utmattning, för lite träning - för lite positiva hormoner i kroppen som man glatt får av träning, trist väder och isigt...snäpp häpp. Och så igår vid två på em hämtade jag killarnas kusin på åtta år, från fritids. Hon skulle vara hos oss, då båda föräldrarna jobbade. Hon är jättego, rar och glad...men det finns ju alltid ett men...hon är intensiv så det heter duga. Nu, när hon har åkt hem, kan jag pusta ut...det har varit två härliga dagar, men det tog på krafterna lite för mkt. Hon kryper sig fast på en...vad gör du, varför då, hur då, Linda...hjälp. Och så mina två intensivos som jag allra redan har...tillsammans blev de helt galet speedade.
Vi har lagat massor av mat, har fått fantastisk hjälp, varit ute o busat, bakat tårta, pysslat...o hon har hjälpt mig med killarna...så jag hoppas att hon har växt i att få hjälpa till och känna sig behövd. Maken har dock jobbat i helgen så jag har varit själv, det gjorde nog också att man blev tröttare, ingen avlastning.
I morrn ska jag få egentid dock o DÅ ska jag ligga i soffan o läsa min bok o strunta i allt annat. Och så har jag köpt årskort på Visbys finaste träningsanläggning, så nu ska jag få massor av fina hormoner i kroppen framöver!!! :shock: :D
På mån åker maken dock på kurs i 2 veckor, så jag får väl gå o lägga mig tidigt på kvällarna så jag inte somnar på jobbet...nåt annat kul är att jag ska gå en kurs i Kidsvolleyboll. Fortbilda sig är skoj!

Hur går dina kurser Tinis? Nyfiken ju!

Soffläge!
Kram kram
L.
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: :heart: Hej vännen, är du här nu :lol: kan du vara vänlig och stanna :wink: Hoppas att julledigheten varit till belåtenhet, jag förstår att du varit på fastlandet och firat, eller :?:

Jo visst kacklas det lite lite nu för tiden men tiden räcker ju inte till. Här är allt som vanligt kan man säga med trotsig Mio och sjuk mamma :cry: Mios trotsighet håller exakt 3-3 nu är vi inne på andra dagen av lugn och hon är otroligt trevlig och social, haha vänta till på måndag :shock:

Kramar till er alla.
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Okej kompis, jag stannar!!!
Vi var i Kallsta o firade jul ja. Härligt. Och så var jag o maken i Sunne på spa, görmysigt, men dyrt...vi mådde bra av att få vara lite på tu man hand o rå om varann, det håller i sig än, vi är lite mer ömsinta o mer kärleksfulla mot varann, o det är bra för oss. Sakta men säkert så...

Berätta mer om 3-3! Nyfiken!

Låg en stund i soffan o frågade mig själv, vad är tokigt Linda. Jo, Krumel har rätt, så in i bängen, så det är döjobbigt, jag är så himla duktig så jag blir matt. Då skulle jag vara snäll o vara barnvakt, o så blev jag bara irriterad på allt o alla, för egentligen hade jag ingen som helst lust eller ork till det. Nästa gång funderar jag en extra gång innan jag är snäll...o lyssnar på mig o min arma kropp först. Hm... o när man är barnvakt behöver man faktiskt inte vara präktig o baka tårta. Det går bra att ta det lugnt. Vad nu det är?!!

Och sen är jag lite besviken på min kära mor som ALDRIG ringer mig. Har inte pratat med henne sen nyårsafton. Tänkte, att nu kan väl hon ringa, vänta in henne, annars är jag snabb o ringer först...men hon ringer inte...o då känner jag mig ledsen. Men vems är problemet, jo, mitt, så jag får väl ringa o säga hej hopp iaf, o tala om att jag uppskattar när hon ringer, i stället för att låta mig nedslås av passiviteten...hå hå ja ja.

När ska vi ha kackelträff i Linköping då? :D :D :?:

Duschläge, kanske kan hjälpa en grå värmlänning... :shock: :!:
kiki

Inlägg av kiki »

3-3 = 3 dagar trots följs av 3 dagars lugn, som med allt annant när det gäller barn så går det 3 dagar.

Har du köpt nya utgåvan av Barnaboken? Läser du den du har?

Hoppas vi ses snart, vi ska snart planera in en gotlandstrip men vi är så trötta så vi orkar inte ens prata om det :roll: Jag längtar till sommaren när vi är där lääääänge.

Nu kollar jag på film på 4an från 11 september, just nu är det nyheter men sen börjar den igen.

Kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

3-3 verkar ju stämma! :wink:
Läser inte mycket nu nej o ju mer jag läser desto tröttare blir hjärnan. Jag känner att jag vill lära mig att kunna lita på mig själv, för när jag läser nåt, så kan jag inte omvandla det till enbart kloka råd, utan tror att det är sanningen, låter kanske knäppt, men jag inser att jag måste stärka mig själv och vad jag i grund o botten tror på. Kursboken i AF har hjälpt mig mkt att stärka mig själv o vad jag tror på. Det gäller väl att hitta det som funkar för ust en själv.
Caesars trots känner jag att jag får bättre grepp på, vi möts på ett bra sätt idag. Jag har hittat ett bra sätt som funkar med honom. Ex så funkar inte handen om handen, för det funkar inte för mig, så jag har fått hitta andra lösningar, o det blir bra, för jag mår bra av de "lösningarna" så att säga. Här jobbar vi mkt förebyggande o stärkande. Det känns bra för oss. Det finns inget facit.

Mysigt med film.
Ser fram emot att ni kommer ner igen!

Kram!
Sussi

Inlägg av Sussi »

Hej på er! Jag är kvar, jag läser om er men orkar inte skriva nåt... Har tappat gnistan lite känns det som. Sen W fick diabetes har all min energi gått åt till allt runt omkring det (matplanering, tider, insulin, doser, sjukhusbesök mm mm). Nu är 12-åringen under utredning för glutenintolerans :( Han har haft problem med magen rätt länge och är ganska liten och tunn. Dessutom hänger diabetes och gluten ihop, finns det i familjen ökar risken att få antingen det ena eller andra. Hoppas på provsvar i slutet på nästa vecka. Känns som om vi fått vår beskärda del av sjukdomar nu (tre diabetiker varav en har gluten och astma också) så håll tummarna att provsvaren är negativa!

Det här kanske skulle skrivits i Klagomuren... Förlåt i så fall, om det inte passar här.

Ha det gott alla!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Sussi: Håller tummar och tår att provsvaren är negativa... tycker det borde vara nog för er nu! Ni har, som du själv skriver, verkligen fått er beskärda del och det med råge. Tänker på dig!

Kiki och Gotlandsmamma: Snart ett år sedan vi träffades första gången! Tänk vad tiden går. Minns våra promenader till och från tågstationen Gotlandsmamma :D :heart:
Hoppas vi kan få till en träff på Gotland i sommar kanske?! Skulle ju vara så kul att ses igen!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej vänner!

Gottis: Har svårt att tänka mig dig som grå... :wink:.

Kiki: Vad härligt att Mio är i trotsen!! :lol: Spännande att testa sina färdigheter som förälder, eller hur!? Signe har helt klart tagit sig igenom förtrotsen och det var så annorlunda mot när storebror var där. JAG är helt annorlunda och ser det hela med ganska mycket humor. Visst kan man bli tokig, men då dumpar man lite nätt och går och coolar ner sig lite. Tänk, när Henning var närmare 2 gick han låååånga dagar på dagis. Vi jobbade heltid och tjänade massa pengar. Hur kunde vi prioritera så???? Hur kunde vi inte ens reflektera över det??? :shock: :(

Sussi: Åh, vad mysigt att höra ifrån dig i tråden. Jag har förstått att du har det kämmpigt! Mitt syskonbarn har diabetes och det är verkligen inte lätt och roligt alla gånger. Sänder en kram!

ms Sophie: Hej hej! Kul att ha dig här då och då!

Alltså, kackelträff vore ju såååå kul! Vad tror ni om Linköping till våren? Eller blir det hos Krümel, kanske?

Ni andra då? Vad har våren i sitt... eh... sköte? :oops: :lol:

Stor kram!
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 11:45, redigerad totalt 1 gånger.
Gotlandsmamma

Hallå!
Som tur är, försvinner grådasset ganska fort!! Men idag är jag lite grå...och tror att lite spinning i em kan göra lite gott. Barna är med pappa hos svärisarna, men det känns lite halvdant för han är egentligen också trött o är ännu sämre än jag på att lyssna på sig själv...så tröttsamt att två stycken ska tröttas ut, när man kunde samarbeta lite bättre. Nåväl, kommunikation är A och O, som i allt. Människor borde oftare tala om hur och vad de känner! Inte minst jag själv!!

Det jag gillar med AF är att jag upplever det coachande. Det finns inget - så här gör man om barnet skriker...eller kastar eller...utan jag upplever det mer som att frågan är, vad är det som gör att barnet kastar och hur kan jag som förälder förebygga det. För mig funkar det. Jag tar till mig många goda råd här på forumet, och ser kombinationen som det optimala. Det är väl just det, att jag börjar lära mig att kunna plocka ur russinen, och veta, mitt upp i allt, vad tycker LINDA är klokt o hur vill jag vara som mamma. Inte som nån annan. När jag ställt frågor här och gjort efter råd jag fått, blev det tokfel, för jag tänkte inte...tycker jag att det är bra eller okej, vill jag göra så, eller kan jag omvända det...jag kanske trasslar in mig i nåt görtokigt här, men det enda jag vill säga är, att jag jobbar med mig själv och jag har kommit ganska långt, för mig är det jättestort och betydelsefullt.

Kul att det går bra för dig Tinis. Fullbokade kurser, wow! Grattis!
Bebbe till...spännande! Magkänslan säger nog allt!

Funderar fram o tillbaka, om man ska gå ner från 80% till 60%...vill verkligen vara hemma mer...kan arbetsgivaren neka en det?

Kram kram så här på söndagsem!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"