Melodifestival -09

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Grattis Hege. Jag fattar precis hans storhet. Jag tycker han är grym!

Den största förvåningen igår tycker jag nog är STorbritanien. Hur kunde man rösta på den? Island kan jag förstå, för den var vacker och hon också. Finland sist har jag också lite svårt att förstå, för den var ju rätt ok. Men det var ju faktiskt ingen som var riktigt dålig (fast jag tycker ju att både Storbritanien och Malta är nära), så den försvann väl i mängden.

Ok, nu är det väl bara att vänta och så småningom ladda för nästa år ;)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Håller med dig om England, /LO, jag fattade ingenting där :roll:

Har skrivit i min blogg nyss om mellon, om nån vill läsa :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Äsch, vad fel det blev, det där är min redigerarsida, här är riktiga bloggen:

http://www.sexbarnsmamma.se/10912068

(/LO, kan du ta bort den förra :heart: )
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hadde bara hört Sveriges låt innan.Är väll kanske inte sådär jätteintresserad egentligen av Melodifestivalen då jag tycker det är så utdraget med semi hit och dit.Och sedan är det ju så otroligt måååånga bidrag med så man tröttnar innan hälften sjungit.
Måste bara instämma om Norges låt iår.Vilken otrolig glädje och utstrålning den killen har.Hela numret med dansarna och texten-jag blev aldeles tagen.
Den bästa låten på väldigt länge och idag har jag den i huvudet hela tiden.

GRATTIS NORGE :-({|=
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Fjällfolket skrev:alltså..nu är jag hemsk, men... det spelar verkligen ingen roll vem som vinner imorgon...

hejja norge :!:

:mrgreen: :-({|=

/Fjällmor
jag bara måste...

titta vad jag skrev!

TOKGRATTIS Hege och Norge :-({|= =D>

:lol:
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

He-he, Fjällfolket. Jag sade också något. I februari:
Hege skrev: Killen är 20 år, och har gjort låten sin själv. Nu har inte finalen varit i Norge än, men han har finalplats, och jag kommer lägga pengerna på att han vinner där. Och SEN sopar han banan med resten av gänget i Moskva. :wink:
Och det var ju vad han gjorde. Sopade banan.

(Yess, vad kul!! Att pricka SÅ riktig en gång i blant!)

:wink:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hege skrev:He-he, Fjällfolket. Jag sade också något. I februari:
Hege skrev: Killen är 20 år, och har gjort låten sin själv. Nu har inte finalen varit i Norge än, men han har finalplats, och jag kommer lägga pengerna på att han vinner där. Och SEN sopar han banan med resten av gänget i Moskva. :wink:
Och det var ju vad han gjorde. Sopade banan.

(Yess, vad kul!! Att pricka SÅ riktig en gång i blant!)

:wink:
Vårt nya schlagerorakel Hege, helt klart :wink: :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Jag är också imponerad Hege av att du "såg" låten så tidigt. Jag tyckte inte om den speciellt i början. :wink:

Jag förstår heller inte varför England gick så bra. :roll: Och Ryssland... :shock: De har verkligen "gjort sitt" på ett tag tror jag. Bara en sån sak som att de lagt ner så mycket pengar på showen. :shock: Onödigt mycket tycker jag, även om det nog var häftigt att se.

Norge i all ära :-({|= men här har spelats Arash låt hela dagen. :P
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Jag vaknade med Norges låt i huvudet och kommer att somna med Arash... Nioåringen är besatt! :shock:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

..och inatt kom jag på varför jag varit helt såld på Fairytale ända sen jag klickat på heges länk..

Texten gör mig kär,
i kärleken

:heart: :-({|=

(hege, jag minns... du i februari och jag i mars...och OJ så han sopade banan. Precis som du ju sa!)

I'm in loooove, with a .....

=D>

/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

:wink: Maken har tvingat familjen att lyssna på Norges låt hela dagen. Fast Leia tyckte bättre om Ukraina eftersom "flickan var fin och de hade såna där stora hjul".

Jag är fortfarande lite kluven men är jätteglad för att alla som hejade på Norge nu får gå i detta lyckorus. Grattis maken, grattis Hege, grattis Norge :D 8) :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"