Vad spänannde, då kanske lillan kikar ut tidigare
Nu platsar vi också här
Nu är vi hemma.
Det blev stopp på Kosta outlet, men det hade inget med bebis att göra
. Synd bara att man är höggravid och inte kan prova på riktigt och vet vad man vill och kan ha för kläder sedan. Men en jacka köpte jag mig i alla fall 
Det ska bli riktigt skönt att sova i egna sängar inatt.
Det som känns riktigt bra också är att den familjen vi var med har lovat att ta Vera när bebisen kommer (förutsatt att de är hemma såklart). Men nu har vi ju kamperat ihop i en vecka, så de känner varandra rätt väl. Så jag är lugn!
Nu vill vi bara att ungen kommer ut! Fast jag räknar med tre veckor till, såklart.
/LO
Det blev stopp på Kosta outlet, men det hade inget med bebis att göra
Det ska bli riktigt skönt att sova i egna sängar inatt.
Det som känns riktigt bra också är att den familjen vi var med har lovat att ta Vera när bebisen kommer (förutsatt att de är hemma såklart). Men nu har vi ju kamperat ihop i en vecka, så de känner varandra rätt väl. Så jag är lugn!
Nu vill vi bara att ungen kommer ut! Fast jag räknar med tre veckor till, såklart.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Jannika skrev:VEM skulle INTE vilja vara med Vera? Va? Världens coolaste och goaste unge. Ni borde FÅ betalt av eventuella barnvakter, inte tvärtom. Skönare bruds än Vera får man leta efter.
Tack söta du! Klart det inte är några problem att hitta någon som vill vara med Vera. Men det är mitt i semestern och vi kan ju liksom inte kräva att folk ska vara hemma i fyra vekor för att vi snart ska föda barn
Men nu har vi bestämt. Det är det som känns skönt. Och det känns skönt för OSS att vi vet att VERA kommer att trivas. Mannen i familjen har lovat att hon ska få pannkakor när hon kommer dit
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Alltså shit. Nu börjar det närma sig på riktigt och jag har liksom HELT glömt att man kanske ska förbereda sig...
Ingen sovplats, inte förberett vagnen, inte ens tänkt på vad jag ska ha med mig till BB varken till mig själv eller bebis.
Det enda jag grunnat på är mat, eftersom jag troligen inte kommer att vara så imponerad av fettskrämd, socker- och mjölstinn sjukhusmat. Smothie som man kan ha i frysen skulle jag ju kunna göra redan nu. Det finns micro om den inte hinner tina, annars går den ju att äta som glass
Kokta ägg går ju fort att fixa, lite svårt att göra i förväg, eftersom man ju inte VET när det väl är dags.
Har ni några tips på vad som ska finnas i väskan? Dansvänlig musik och duschtvål har jag fått innan. Andningslarm och kamera...
Har varit hos BM idag igen. Allt var bra! T.o.m trycket är tillbaka på normal nivå 115/65 (som lägst 85/45). Huvet ligger där det ska och det sprattlar och lever
(alltså bebisen, inte huvet, så mycket...) Nu är det bara leverans kvar
Fast jag har en tid bokad, den 23 juli. Vill inte dit, men misstänker att jag kommer att vara där. Och jag var hjärtligt välkommen, sa hon
Även om hon förstod att jag inte ville 
/LO
Ingen sovplats, inte förberett vagnen, inte ens tänkt på vad jag ska ha med mig till BB varken till mig själv eller bebis.
Det enda jag grunnat på är mat, eftersom jag troligen inte kommer att vara så imponerad av fettskrämd, socker- och mjölstinn sjukhusmat. Smothie som man kan ha i frysen skulle jag ju kunna göra redan nu. Det finns micro om den inte hinner tina, annars går den ju att äta som glass
Kokta ägg går ju fort att fixa, lite svårt att göra i förväg, eftersom man ju inte VET när det väl är dags.
Har ni några tips på vad som ska finnas i väskan? Dansvänlig musik och duschtvål har jag fått innan. Andningslarm och kamera...
Har varit hos BM idag igen. Allt var bra! T.o.m trycket är tillbaka på normal nivå 115/65 (som lägst 85/45). Huvet ligger där det ska och det sprattlar och lever
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Nu är det nära, SPÄNNANDE!! Vad skönt att allt är bra med dig och lill*n
Här är lite tips på saker att stoppa i väskan:
plånbok med patientbricka
journalen
bekväma kläder till dig och maken
kläder, filtar etc till lill*n
hygienartiklar
mobil och laddare
favoritsnask och drickbart om man önskar
ev bok, kortlek, mp3
Ja, det var nog allt jag kom på just nu...
Jag är så avis på dig som snart ska få föda och få snusa liten nyföding. Underbart!
Ta hand om dig!
Elle
Ja, det var nog allt jag kom på just nu...
Ta hand om dig!
Nu ni händer det grejer.
Har sipprat vatten och lite blod inatt. Har sammandragningar som känns (fast det känns mest som att de gör ont för att jag har gas i tarmen, men det kanske bara känns så...). Det är mellan 4 och 10 minuter mellan. Inte helt regelbundet, men ändå.
Jag ringde förlossningen vi 3-tiden. De tyckte att jag kunde komma in vid 8 om inget händer innan dess.
Vi får väl se om det blir någon Victoria-bebis eller om det bara är falskt larm
/LO
Har sipprat vatten och lite blod inatt. Har sammandragningar som känns (fast det känns mest som att de gör ont för att jag har gas i tarmen, men det kanske bara känns så...). Det är mellan 4 och 10 minuter mellan. Inte helt regelbundet, men ändå.
Jag ringde förlossningen vi 3-tiden. De tyckte att jag kunde komma in vid 8 om inget händer innan dess.
Vi får väl se om det blir någon Victoria-bebis eller om det bara är falskt larm
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
Gäst
-