Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
K-ina

Inlägg av K-ina »

Mamma Mu eller Mamma Mia... Hur stor är skillnaden egentligen... :wink:

Mina senaste sedda biofilmer har jag varit på tillsammans med Axel. Det är rasande trevligt med unga män som fixar textremsan. Och han är ju schlagernörd... Mamma Mia, Axel och jag... Tja???? Kanske?! :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

K-ina skrev:Mamma Mu eller Mamma Mia... Hur stor är skillnaden egentligen... :wink:
Ingen aning faktiskt, eller lite aning, men jag vet inte vilken jag skulle uppskatta mest. :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
K-ina

Inlägg av K-ina »

Äsch... "Vad vore väl en kväll på slottet..."

Mamma Mu med mycket popcorn och andra onyttigheter... Tänk vad häääärligt! :lol: :lol: :lol:
Mamma till två pojkar.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeeej alla pussgurkor! :heart:

Idag efter lämnad skolkille gick jag till Kladdbacken med tre små som gnagde på ett varsin fallfrukt från vårt äldsta äppelträd. Där fanns det många små trädgårdssniglar som sniglade runt eller vilade sig på tussilagobladen. Men se, den ljuva stillheten förbyttes snabbt när Nike och Milo bestämde att de skulle "samla" ihop alla sniglar de kunde hitta. Det blev rätt många det. Inte var de lätta att hålla reda på heller för de ihopsamlade ville helst och gärnast snigla iväg så fort en snigel nu kan det. Nella följde spektaklet intresserat men passivt medan hon gnagde vidare på sitt skrutt. När det gett sitt sista satte hon fart mot snigelsamlingen, pillade lite försiktigt innan hon resolut provsmakade en snigel! :shock: Nike tjöt:

-Mamma, hon ÄTER sniglarna! Det är inte ROOOLIGT! :evil:

Nu var det inte i omsorg om Nella utan mer snigelns väl och ve hon månade om.

Jag tror hon svalde den. Lite segt och knaprigt måntro? :lol: Det är aldrig tråkigt med barn.

Jag har hittat världens bästa present/julklapp till mor- och farföräldrar! En bok där de ska fylla i om sig själva och sitt liv som de sedan ger till barnbarnen. Visst är det fint? Hur många gånger har man inte tänkt att man skulle skriva ner allt som mormor berättade när man var liten? Och fråga om korten medan hon minns?

LO, jag har gjort tre hand- och fotavtryck per unge fast med akvarell. 1, 3 och 6 månader. De sitter i babyboken. Det är roligt att se hur fort tillväxten går där i början. Helt otroligt egentligen. *suckar hon lite medelålderskrisigt* :lol: Vad smart att göra i trolldeg först och sedan med gips!

Jag är inte heller nåt fan av SATC men har sett Harry jag med, haha! :lol: Hellre magi än sex helt enkelt. :wink:

Jag mejlar lite med den goda Gablex och försöker få henne att krypa tillbaka till Surödlan från den där stenen hon gömmer sig under. Verkar inte ha lyckats hittills. :roll: Jag saknar hennes galna inlägg och roliga beskrivningar av sin vardag.
Sussi skrev:Det tycker jag också! Jag skulle inte känna mig bekväm med att stå på torget och sälja kyssar eller kondomer, eller knalla runt utspökad till tänderna. Själv gifte jag mig utan att någon visste, så jag blev inte "möhippad"
Kan inte annat än hålla med er Sussi och blomman men jag tror inte den uppfattningen delas av alla.

MamaSu, hur gick det med citatträningen? Mycket snack och lite verkstad... :wink:

Imorgon ska jag på Föräldramöte i skolan. Va? När hände det här? Stora barn, uhu. :( (Ni ser min medelålderskris som en röd tråd i det här inlägget, eller hur?)

Ja, tur att Sussi kommer och piggar upp mig lite innan jag sjunker ner i det träsket. :lol:

Kram Jannika
Sussi

Inlägg av Sussi »

Ja, tur att Sussi kommer och piggar upp mig lite innan jag sjunker ner i det träsket
Så du får känna dig ung och fräsch, menar du? ;) 8) :lol:

Puss!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Sussi skrev:Så du får känna dig ung och fräsch, menar du?
:lol: :lol: Ja preciiiis! För du är ju så HIMLA mycket äldre än mig. 8) Not. :lol:
blomman

Inlägg av blomman »

Jannika skrev:
Imorgon ska jag på Föräldramöte i skolan. Va? När hände det här? Stora barn, uhu. :(
Första gången jag fick papper om föräldramöte var min tanke att ringa pappa.. för han är ju förälder. På riktigt..
(Samma tanke när vi skulle köpa hus, satt och funderade på NÄR bankkvinnan skulle komma på att jag egentligen var för ung för att handla med så sora grejer)
Jag är ju fortfarande 19 år :roll: och föräldramöte lät så vuxet..

Jag vill också ha tillbaka Gablex! Skynda, skynda!

Är det nån som läst "Svålhålet"?
DET är en sjuuk bok! Fast kul!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Första gången jag fick papper om föräldramöte var min tanke att ringa pappa.. för han är ju förälder. På riktigt..
:lol: :lol: :lol: Så illa är det inte för mig men jag är ju lite äldre än dig. Eller så beror det på att min pappa aldrig gick på föräldramöten, han var jämt i nån annan världsdel. :roll:

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nu var det inte i omsorg om Nella utan mer snigelns väl och ve hon månade om.

Jag tror hon svalde den. Lite segt och knaprigt måntro? Det är aldrig tråkigt med barn.
:lol: :lol: :lol:

Jag synar Jannikas sniglar med en jättekanin. :shock: Som det heter. Vi gick en eftermiddagspromenad idag, barnen och jag. 8) Plötsligt kommer en stooor skogshare springande MITT på vägen :o rakt emot oss. Jag och barnen fryser snabbt till isstoder. haren skuttar vidare rakt fram, mot oss. :shock: Två meter från Sofias vagn blir den stående. Jag och barnen stirrar, under andäktig tystnad. Haren sitter där den sitter. Sedan *poff* får den spatt vänder tvärt om och löper iväg på fotbollsplanen/kohagen. Barnen och jag vandrar vidare. Strax hör vi prassel i buskarna. Stort prassel. där löper tre rådjur. Helt alldagligt, i våra trakter. Men ni vet - lagen om attraktion - det man lägger fokus på... och nu har vi definitivt fokus på djuren. :shock:

På tomten här hemma visade det sig att pappadjuret hade hunnit hem och anfallet mot Den Stora granen :roll: fortsätter vild som intensiv. Strax kommer han in och säger, varm och svettig:

"Du. Såg du också älgen?"

FÖR NÄ :!: :shock: DEN missade jag! :lol:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev:Jag tror hon svalde den. Lite segt och knaprigt måntro? :lol: Det är aldrig tråkigt med barn.
Urk :? fast iofs har jag ju prvat på att äta sniglar jag med, fast med mycket vitlök. Nella var ju lite tuffare, om man säger så :wink:

Päivi skrev:"Du. Såg du också älgen?"

FÖR NÄ DEN missade jag!
Hade väl varit fint att toppa med en älg, annars :wink: :!:

Frida stoppar nog i sig både dittan och dattan hon med, häromdagen när det var blöjbyte så låg det en rejäl skalbagge i bajset :shock: . Helt osmält :? dubbel-urk...

Du får väl hålla utkik i Nellas bajsblöja, Jannika :wink: fast sniglar är kanske mer lättsmälta :lol:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Stilla

Inlägg av Stilla »

:shock: Sniglar o skalbaggar!!!!!!! miar70, är du säker på att inte skalbaggen hade krupit in i blöjan själv? Jag menar, när ungarna kavar runt utomhus och så...... Rent önsketänk från min sida? Dubbelurk var ordet! Varför funkar inte den där sick-gubben? Hade verkligen behövt den nu! Tror jag behöver en Novalucol......
Stilla
Stilla

Inlägg av Stilla »

/LO skrev:Vi har lovat Vera att hon ska få gå på bio när Mamma Mu kommer i höst :D
Kommer Mamma Mu på bio? Berätta mer! Mina stackars barn har aldrig varit på bio, nu kanske det är dags!?
Stilla
K-ina

Inlägg av K-ina »

Titta här:

http://se.filmtrailer.com/cinema/1193/M ... ailer.html

Det verkar som om det är premiär alldeles lagom till barnbidrag och lön! Gustav kommer att älska den filmen!!! Fast i och för sig har han en far som spelar Mamma Mu bättre än vilken skådis som helst! Jag kan inte annat än älska den karln när han står nedanför klätterträdet och leker Mamma Mu medan Gustav är kråkan där uppe bland grenarna! :heart: :lol:
Mamma till två pojkar.
Stilla

Inlägg av Stilla »

K-ina skrev:Titta här:

http://se.filmtrailer.com/cinema/1193/M ... ailer.html

Det verkar som om det är premiär alldeles lagom till barnbidrag och lön! Gustav kommer att älska den filmen!!! Fast i och för sig har han en far som spelar Mamma Mu bättre än vilken skådis som helst! Jag kan inte annat än älska den karln när han står nedanför klätterträdet och leker Mamma Mu medan Gustav är kråkan där uppe bland grenarna! :heart: :lol:
Å tack K-ina! Det blir toppen! Vad härligt med en mamma Mu-pappa! Här brukar vi säga mamma Mu och pappa Puh! :wink:
Stilla
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Stilla skrev:miar70, är du säker på att inte skalbaggen hade krupit in i blöjan själv? Jag menar, när ungarna kavar runt utomhus och så...... Rent önsketänk från min sida? Dubbelurk var ordet! Varför funkar inte den där sick-gubben? Hade verkligen behövt den nu! Tror jag behöver en Novalucol......
Stilla
:lol: Haha, förlåt att jag skrattar åt dig, Stilla, men det är hjärligt :wink: :heart: Nej, det var tyvärr inte nån bagge som smitit in bakvägen (!) utan det här låg (ursäkta till alla kräsmagade 8) ) liksom inbäddad i själva korven :lol: ...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"