Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Gottis, det var länge sen! :D TACK för rara ord. Man behöver sånt, samlar på sånt när man tvivlar och det känns svårt och utmanande....Jag är faktiskt modig. Eftersom jag är ganska rädd. Det är ju ingen konst att vara modig om man inte är rädd som Tove Jansson skrev... :wink:

Ilindstrom, du är verkligen fantastisk! Jag håller alla tummarna för dig!

Nej, sliten Tinis behöver knyta sig. :D

Kram ni stöttepelare!
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Tinis: grattis till den fina hemsidan (är det så du ser ut? :heart: :wink:)

Du är så himla duktik! Ser att kurser redan är fullbokade! Jo jag tackar jag... Business woman där! Fortsatt lycka till!

Kram från Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack Ottilia! :D

Ja det är så jag ser ut :wink: . Eller såg ut i alla fall. Nu har jag klippt en massa igen.

Business woman... jo jag tackar jag! 8) :oops: Men det var vansinnigt kul första kurstillfället. Jag kände mig nervös förstås, men väldigt hemma och väldigt rätt.

Hörrni, vad drömmer NI om då? Nu vill jag diskutera hur man väljer vad man ägnar sin tid och sin energi åt. Är ni som jag, som bara har gått på år ut och år in utan att verkligen känna efter, eller i alla fall inte kommit fram till något? Eller lever ni era drömmar?

Kramar!
blomman

Inlägg av blomman »

Ska jag vara ärlig så lever jag ett fantastiskt liv.
Jag hade en dröm om att vara hemma med mina barn och ha tid. Massor av tid.
Jag hade en dröm om att lära känna intressanta människor som berikar mitt liv.
Jag hade en dröm om att ständigt få ny kunskap och lära mig saker.

Precis så är det nu!
Jag känner att jag utvecklas, och att det ständigt ploppar upp nya ideér och erbjudanden och att det mest handlar om vad jag känner för att göra.

Jag är lycklig. Lycklig över att jag har tid att prata i telefon med en nära vän i två timmar en förmiddag, tid att prata med mina barn efter skolan, tid att gå i skogen, att fundera.
Jag har tid att lära mig saker jag vill lära mig.
Jag har tid att skriva.

Tid är nog nyckelordet för mig.

Tid betyder också ganska stressfritt. För hela familjen.

Jag vet inte om jag tror på det där med affirmation, eller hur stavas det?
Jag tror mer på ett avslappnat förhållningssätt, ett öppet sinne och en tro på att saker kan hända. Först då tar man de där små, nästan osynliga stegen mot ett liv man vill ha. Då låser man inte upp sig i en verklighet som känns fel.
Jag förväntar mig att det ska gå bra och då gör det det.
Jag tror också på eget ansvar och att slänga av sig offerkoftan. Vill jag något så får jag skapa mig det, själv.

Attityden, funkar där med!

Slappna av och följ med och se framför dig vad du vill. Då händer det. Inte för att universum ger dig kraft (sorry , tjejer, tror inte på det :wink: ) utan för att DU ger dig själv kraft att förändra.
När man tror att det bara händer av en slump så handlar det ofta om ganska omedvetna val man gjort. Magkänsla är en snabb beräkning av hjärnan utifrån tidigare erfarenheter. Följ den!

..tror jag då..

Vad jag drar iväg. Starta upp mig så kan jag fylla fem A4-ark direkt :lol: :wink: :roll:

Tinis, var det här verkligen ett svar på din fråga? :lol:

Kram på er!
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Hmm få se...vad jag drömmer om?...

Jag är helt inne på blommans linje, du kan skapa det du drömmer om med rätt attityd och vilja.

Jag har stannat upp flera gånger i livet och funderat och funderat "Varför blir det aldrig som jag vill?" "Varför ska allt kännas så jobbigt och svårt?". Jag har ältat, jag har deppat, jag har "börjat ett nytt liv" om och om igen. :roll:

Och nu är jag lycklig. 8) Nu har jag det som var mina drömmar, en underbar familj, en utbildning, ett jobb, ett fint bo...Och det kom inte av sig själv! Det var JAG som kämpade för att få det, det var JAG som tog mig igenom en massa kringelkrokiga vägar fram till målet.

Nuförtiden pratar jag inte om att börja ett nytt liv, bara finslipa det jag har. 8)

Nu drömmer jag om att få åldras och vårda min familj, att få se lilla Elsa växa upp, att få vara hennes bästa vän och att få leda henne till ett självständigt liv. Att få ge henne ett syskon. Att få åldras med min fina sambo, och vi ska gifta oss såklart och vi ska vårda vår relation så att vi på gamla dagar kan sitta och njuta av sällskapet med varandra lika mycket som nu. Sånt drömmer jag om just nu. :D
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej, :D
hoppas ni haft en skön helg allihop! Jag och Lovisa har varit och hälsat på min syster och hennes barn (svågern bortrest) i Stockholm i helgen och det var jättemysigt. Skönt med lite omväxling och kul att träffa lite kompisar också.

Jag säger lite som Blomman jag, jag har inga stora ouppfyllda drömmar utan är väldigt nöjd med det liv jag lever. Ok, lite mer likasinnade kompisar med barn i passande ålder som bor här i närheten skulle sitta fint, men annars är jag nöjd. Jag trivs på jobbet och tycker att det är utvecklande. Jag kan styra mina arbetstider mycket själv och jobbar bara deltid, så jag har mycket tid för mina barn. Vi bor i ett bra hus som iof inte är mitt drömhus men för just nu är det perfekt. Jag tror nog att jag kommer att bo i mitt drömhus senare i livet! Förut, när jag jobbade i Tyskland så jobbade jag på en management konsultfirma och det trodde jag ju var mitt drömjobb när jag pluggade. Men det var det inte kom jag fram till. Jag vill ju ha lite privatliv också!

Jag försöker tänka positivt och tro att jag kan få det jag vill och det har hittills funkat rätt bra. Jag tror absolut på affirmationer och universums kraft eller vad man väljer att kalla det men jag tror inte att det är någon direkt motsägelse mot det du tror på, Blomman. Samma resultat liksom. Det man fokuserar sina tankar på, det får man! Inte så enkelt som det låter dock, tycker jag.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Hemkommen från yoga. Sköööööönt som attan!
Och jag var så glad, för nu känner jag mig smidig o kan göra så mkt mer med min kropp än vad jag kunde förut, tålamod igen. Det är nog mitt nyckelord. Jag börjar, sakta men säkert, få ett tålamod som hjälper mig. För mig har det handlat mkt om att lyssna in känslor, vad vill jag, hur mår jag och varför, känner jag mig ledsen, arg eller glad och vad är det som gör att jag känner så? Lyssna in och lita på mina egna känslor i stället för att slå bort dem. När jag har gjort det har jag kommit långt. Och det känns fantastiskt! Jag har börjat stressa av och bara försöka vara, både hemma och på jobbet.
Idag hade jag inte planerat 2 lektioner detaljerat, men det blev kalas iaf. Och det får duga. Släppa kraven lite. Det är stort för att vara mig.
Jag har drömmar och först efter sommaren har jag släppt fram dem och litar på att "lilla jag" faktiskt kan och vill...ju...det handlar ju om självkänslan.
Men i övrigt är jag väldans lycklig över mina sorkar, som är underbara, min man som också blivit mer harmonisk och tryggare i sig själv, vårt hem som vi pular med när vi ids och jobbet känns okej. Det som gör mig ledsen stundvis, är att mina föräldrar bor alldeles för långt bort. Spontana besök och umgänge i den bemärkelsen finns inte med vilket jag saknar enormt. Men ack vad jag njuter när vi ses. På fre 17 ok kommer min mamma! Görmysigt.
Flytta till Karlstad vill jag inte för Gotland är min plats, havet o naturen här gör mig lugn.
Svammel...

När jag kom hem från yogan (har inte sett kidsen på hela dagen, de har varit hemma med pappa) säger Caesar till mig (sitter i badet) - hej mamma, var det kul på yoga...ja säger jag, var det kul på jobbet då, ja säger jag...var det kul å komma hem till oss då? He he...jo, jag har lääängtat så efter er...då får jag världens smajl. Kan man bli lyckligare. I morrn är jag ledig o ska pussa på dem hela dagen. Hoppas att det inte regnar i morrn. Vi har massor av ved, som en bonde kom med o tippade på vår tomt, att lassa in i vedboden...

Kram från kobben! :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vilka sköna svar! :D
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 11:38, redigerad totalt 1 gånger.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tinis skrev:Vilka sköna svar! :D

Jag är definitivt på väg mot något nytt. Det får ta den tid det tar och på vägen tror jag att jag kommer ta fram diverse nya sidor av mig. Under tiden står jag här och vacklar lite fram och tillbaka. Så kanske det inte verkar, men jag tvekar och försöker välja mellan olika vägar just nu. Lite frustrerande att jag inte känner vad som är rätt. Det borde man väl eller? Jag lyssnar och lyssnar inåt, men vet ändå inte... :roll:

Nu ska jag på kurs ett par dagar :D

Sköt om er!
Ibland lyssnar man för intensivt,
då blir bruset så högt att man missar budskapet...

Egen erfarenhet..

:heart:

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

KAN det vara det som är felet???? 8) :lol: :heart:

sätter mig framför TV:n då och lyssnar på lite annat! :lol:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tinis skrev:KAN det vara det som är felet???? 8) :lol: :heart:

sätter mig framför TV:n då och lyssnar på lite annat! :lol:
du är så klok 8)

:heart:

/Fjällmor
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D ... åsså tiiiid, Tinis, tid! Ibland tar svaret tid!
Egen erfarenhet!
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mmmm Stilla! :D

Det är bara det att jag är den sämsta i hela världen på att låta saker ta tid. Jag är nog den otåligaste jag känner! :oops: :shock:

Du då Stilla? :wink:
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Har inte tiiiiid just nu, kanske återkommer i frågan. :wink:
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Jadu Tinis...

...Det är många tankar som far runt i våra huvud just nu och även om jag innerst inne VET att det jag drömmer om, är rätt, så vill jag höra och få bekräftelse sådär i början. Så kände iaf jag efter min föreläsning. (testar min självkänsla där litegrann :wink: )

Min magkänsla säger just nu att jag inom snar framtid inte kan fortsätta låtsas och att jag måste ta nästa steget och eventuellt ta en paus eller säga upp mig från mitt jobb. Men jag försöker tänka realistiskt...

Jag har inte heller ngn tålamod egentligen, men ekonomiska aspekter gör mig försiktig och det är nog jättebra sådär i början, när jag inte riktigt vet var jag står. Samtidigt är det en konst att ändå VÅGA bryta upp till slut och inte stanna kvar i det där trygga men tråkiga....

Huvudsaken är ändå att jag har hittat ngt jag brinner för och jag vet ju att inget kommer hända bara sådär, att jag måste ha tålamod och jobba hårt, men det kommer blir bra, det är jag säker på Tinis!!!! Law of Attraction :wink:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"